Massive Entertainment

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
(Przekierowano z Ubisoft Massive)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Siedziba studia

Massive Entertainmentszwedzkie studio zajmujące się produkcją gier komputerowych, założone przez Martina Walfisza w 1997 roku w Ronneby. Siedziba studia znajduje się w Malmö.

Zimna wojna – trwający w latach 1947-1991 stan napięcia oraz rywalizacji ideologicznej, politycznej i militarnej pomiędzy ZSRR i państwami satelitarnymi ZSRR skupionymi od 1955 w Układzie Warszawskim a także państwami pozaeuropejskimi pod hegemonią ZSRR (określanych jako blok komunistyczny, lub wschodni), a państwami niekomunistycznymi skupionymi od 1949 w NATO i paralelnych blokach obronnych (SEATO, CENTO) - pod politycznym przywództwem Stanów Zjednoczonych (określanych jako blok zachodni). Zimnej wojnie towarzyszył wyścig zbrojeń obu bloków militarnych wywołany polityką ZSRR dążącego do rozszerzania zasięgu jego światowej ekspansji terytorialnej i narzucania siłą ustroju komunistycznego i kontrakcją USA i jego sojuszników w tej sprawie.Ubisoft Entertainment (dawniej Ubi Soft) – przedsiębiorstwo produkujące oraz wydające gry komputerowe i konsolowe. Jego główna siedziba znajduje się w Montreuil-sous-Bois, we Francji. Ma siedziby w ponad 20 krajach, łącznie z rozwijającymi się studiami, m.in. w Montrealu, Toronto, Barcelonie, Północnej Karolinie (USA), Düsseldorfie, Mediolanie. Od roku 2008 jest trzecim co do wielkości niezależnym wydawcą gier wideo w Europie i czwartym co do wielkości w USA.

Studio zadebiutowało wyreżyserowaną przez Walfisza grą strategiczną Ground Control (2000), osadzoną w realiach fantastyki naukowej wizję wojny o Ziemię pomiędzy dwiema frakcjami. Ground Control zebrał bardzo przychylne recenzje, co zachęciło twórców do zaprojektowania jego sequela pod nazwą Ground Control 2: Operation Exodus (2004) autorstwa Henrika Sebringa.

Ubisoft Entertainment (dawniej Ubi Soft) – francuski producent i wydawca gier komputerowych z siedzibą w Montreuil-sous-Bois. Ma oddziały w 19 krajach, łącznie z rozwijającymi się studiami, m.in. w Montrealu, Toronto, Barcelonie, Północnej Karolinie (USA), Düsseldorfie, Mediolanie. Według danych z 2014 roku jest trzecim co do wielkości niezależnym wydawcą gier wideo w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.World in Conflict – strategiczna gra czasu rzeczywistego stworzona przez Massive Entertainment, wydana przez Sierra Entertainment na platformę Windows. Czas akcji to rok 1989, w którym problemy ekonomiczne, podobne do tych z rzeczywistości, zmuszają Związek Radziecki do wkroczenia na teren Europy Zachodniej, wchodząc w konflikt z wojskami NATO.

W 2007 roku Massive Entertainment wyprodukowało kolejną grę strategiczną World in Conflict, odzwierciedlającą obawy społeczeństwa czasu zimnej wojny wizję konfliktu zbrojnego między NATO a Układem Warszawskim. World in Conflict, za który odpowiadał Magnus Jansén, został owacyjnie przyjęty przez krytyków. Przyrównywany był pod względem rozmachu do gry Company of Heroes: Kompania Braci autorstwa Relic Entertainment.

Szwecja, Królestwo Szwecji (Sverige, Konungariket Sverige) – państwo w Europie Północnej, zaliczane do państw skandynawskich. Szwecja jest członkiem Unii Europejskiej od 1995 roku. Graniczy z Norwegią, Finlandią i Danią.Malmö – miasto (tätort) w południowej Szwecji i port morski położony nad cieśniną Öresund w południowo-zachodniej części prowincji historycznej (landskap) Skania. Siedziba władz (residensstad) regionu administracjnego (län) Skåne, powstałego w 1997 po połączeniu dotychczasowych regionów Malmöhus i Kristianstad. Ośrodek administracyjny (centralort) gminy Malmö (Malmö kommun lub Malmö stad). Do obszaru tätortu Malmö zalicza się także Arlöv, siedzibę władz (centralort) sąsiedniej gminy Burlöv.

W listopadzie 2008 studio zostało przejęte przez Ubisoft. Jego pracownicy uczestniczyli w produkcji takich dzieł Ubisoft Montreal, jak Assassin’s Creed: Revelations (2011) i Far Cry 3 (2013).

W 2021 zapowiedziano, że studio Massive Entertainment stworzy grę z otwartym światem osadzoną w uniwersum Gwiezdnych wojen.

Lista gier[ | edytuj kod]

  • Ground Control (2000 – PC)
  • Ground Control: Dark Conspiracy (2000 – PC)
  • Ground Control 2: Operation Exodus (2004 – PC)
  • World in Conflict (2007 – PC)
  • World in Conflict: Soviet Assault (2009 – PC)
  • Assassin’s Creed: Revelations (2011 – PC, PS3, X360)
  • Far Cry 3 (2013 – PC, PS3, X360)
  • Tom Clancy’s The Division (2016 – PC, PS4, XOne)
  • Tom Clancy’s The Division 2 (2019 – PC, PS4, XOne)
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Ground Control (ang.). Metacritic. [dostęp 2014-04-19].
    2. Ground Control II: Operation Exodus (ang.). Metacritic. [dostęp 2014-04-19].
    3. World in Conflict (ang.). Metacritic. [dostęp 2014-04-19].
    4. UBISOFT® acquires the assets of MASSIVE ENTERTAINMENT® (ang.). ubisoftgroup.com. [dostęp 2013-06-10].
    5. 'Star Wars': Lucasfilm Games and Ubisoft to Collaborate on "New Story-Driven, Open-World Game" (ang.). Collider, 2021-01-13. [dostęp 2021-03-12].
    6. Tom Clancy’s The Division – apokalipsa w sieciowym RPG (pol.). 2014-06-13. [dostęp 2015-06-21].




    Warto wiedzieć że... beta

    Otwarty świat zwany też piaskownica lub sandbox – jeden z typów projektowania gier komputerowych, opartych na piaskownicy. Termin ten służy też do określania gier, w których graczowi jest dostarczany świat, będący do odkrycia w stosunkowo dowolny sposób, bez sztucznych ograniczeń środowiska gry, z możliwością integracji z tym światem i bez liniowości rozgrywki.
    Blizzard Entertainment – amerykańska firma produkująca gry komputerowe, założona w lutym 1991 r. pod nazwą Silicon & Synapse przez Michaela Morhaime, Allena Adham i Franka Pearce, mająca główną siedzibę w Irvine w Kalifornii.
    Gwiezdne wojny (ang. Star Wars) – seria filmów fantastycznych z gatunku space opera (science fantasy) George’a Lucasa oraz innych produktów związanych ze światem stworzonym w filmie: wydawnictw literackich, komiksów, gier fabularnych, gier komputerowych itp.
    Ground Control – komputerowa strategiczna gra czasu rzeczywistego wyprodukowana przez szwedzkie studio Massive Entertainment oraz wydana przez Sierra Entertainment 31 maja 2000 roku na platformę PC.
    Fantastyka naukowa (ang. science fiction) – gatunek literacki lub filmowy, a także gier komputerowych o fabule osnutej na przewidywanych osiągnięciach nauki i techniki oraz ukazującej ich wpływ na życie jednostki lub społeczeństwa. Razem z fantasy i horrorem, fantastyka naukowa zaliczana jest do fantastyki.
    Far Cry 3 – gra akcji wydana w 2012 roku przez Ubisoft. 1 maja 2013 roku nastąpiła premiera samodzielnego dodatku Far Cry 3: Blood Dragon.
    Organizacja Traktatu Północnoatlantyckiego (OTP, ang. North Atlantic Treaty Organization, NATO, fr. Organisation du Traité de l’Atlantique Nord, OTAN) – organizacja polityczno-wojskowa powstała 24 sierpnia 1949 na mocy podpisanego 4 kwietnia 1949 Traktatu Północnoatlantyckiego. Początkowym celem istnienia NATO była obrona militarna przed atakiem ze strony Związku Radzieckiego i jego satelitów, z czasem jednak organizacja stała się elementem utrzymania równowagi strategicznej między Wschodem i Zachodem. Po rozpadzie Układu Warszawskiego pełni rolę stabilizacyjną, podejmując działania zapobiegające rozprzestrzenianiu konfliktów regionalnych.

    Reklama