• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Tomohiro Nishikado

    Przeczytaj także...
    W branży gier komputerowych mianem producenta określa się studio bądź zespół zajmujący się tworzeniem dzieł elektronicznej rozrywki, rzadziej natomiast określenie to jest stosowane do osoby kierującej produkcją danej gry. Producent gry może działać na zlecenie przedsiębiorstwa ją wydającego lub działać samodzielnie jako niezależne studio. Studia produkujące gry mogą tworzyć swe dzieła na liczne platformy sprzętowe (np. Windows, konsole Xbox 360, PlayStation 3) lub specjalizować się w produkcji gier na jedną platformę.Automat do gry – konstrukcja służąca rozrywce, umieszczana najczęściej w salonach gier bądź też pubach lub klubach. Uruchomienie automatu następuje w momencie wrzucenia monety bądź żetonu w otwór wrzutowy, zabawa ograniczona jest zwykle pewnym wyznacznikiem narzuconym przez producenta lub właściciela automatu (np. liczba prób, przejście na wyższy poziom, zdobycie określonego celu w zadanym czasie, ukończenie gry).
    Taito Corporation (jap. 株式会社タイトー Kabushikigaisha Taitō) – japoński producent gier komputerowych i automatów do gier. W 2005 roku wykupiony w całości przez Square Enix, ale zachował swoją markę.

    Tomohiro Nishikado (jap. 西角友宏 Nishikado Tomohiro, ur. 1944 w Kishiwada, w prefekturze Osaka) - japoński producent gier wideo. Zasłynął przede wszystkim jako twórca automatu do gry Space Invaders, wydanej w 1978 r. przez japońską firmę Taito Corporation.

    Pong – gra komputerowa będąca symulacją tenisa stołowego przy użyciu grafiki dwuwymiarowej. Celem rozgrywki jest pokonanie przeciwnika poprzez uzyskanie wyższego wyniku punktowego. Gra wydana została w 1972 roku przez Atari i jest jedną z najstarszych przeznaczonych na automaty. Choć przed Pongiem pojawiło się kilka podobnych (na przykład Computer Space), to właśnie on pierwszy odniósł sukces komercyjny. Pong stworzony został przez Allana Alcorna w ramach ćwiczenia szkoleniowego wyznaczonego mu przez współtwórcę Atari, Nolana Bushnella. Ten zaczerpnął pomysł z elektronicznej gry w tenisa stołowego, będącej częścią konsoli Magnavox Odyssey, co było później przyczyną pozwu sądowego skierowanego przeciw firmie Atari. Bushnell, zaskoczony dobrymi efektami, zdecydował się na seryjną produkcję gry.Taito Corporation (jap. 株式会社タイトー, Kabushikigaisha Taitō) – japoński producent gier komputerowych i automatów do gier. W 2005 roku wykupiony w całości przez Square Enix, ale zachował swoją markę.

    Życie[ | edytuj kod]

    Nishikado ukończył studia inżynierskie na Tokyo Denki University w 1968. Dołączył do Taito Trading Company w 1969. Początkowo pracował nad grami mechanicznymi. W 1972 r. wyprodukował grę Soccer (podobną do gry Pong), pierwszą wyprodukowaną w Japonii grę komputerową, wydaną w 1973. Do czasu wydania Space Invaders w 1978 Nishikado stworzył ponad 10 innych gier wideo. Opuścił Taito w 1996 aby założyć własną firmę Dreams.

    Język japoński (jap. 日本語 nihongo lub nippongo) – język używany przez ok. 130 mln mieszkańców Japonii oraz japońskich emigrantów na wszystkich kontynentach.WorldCat – katalog rozproszony łączący zbiory 71 000 bibliotek ze 112 krajów, które są uczestnikami serwisu Online Computer Library Center. Katalog jest tworzony i prowadzony przez biblioteki, których zbiory są w nim ujęte.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Dreams - oficjalna strona firmy założonej przez Nishikado.(jap.)
  • Artykuł na The Dot Eaters na temat Nishikado i historii Space Invaders.(ang.)
  • Częściowa lista gier stworzonych przez Nishikado.(ang.)
  • Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie. Piłka nożna (ang. football, amer. soccer) – gra zespołowa. Fani piłki nożnej twierdzą, że jest najpopularniejszą dyscypliną sportową na świecie.




    Warto wiedzieć że... beta

    Prefektura Osaka (jap. 大阪府, Ōsaka-fu) prefektura znajdująca się w regionie Kinki (Kansai) w Japonii. Jej stolicą jest miasto Osaka.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.015 sek.