• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Tomb Raider - 1996



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Perspektywa trzeciej osoby (w skrócie TPP, z ang. third-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych (zwykle o grafice trójwymiarowej), w których gracz obserwuje świat przedstawiony za plecami kierowanej postaci. Ustawienie takie umożliwia graczowi obserwowanie otoczenia, postaci i jej działań. W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.Ameryka Południowa – kontynent leżący na półkuli zachodniej oraz w większej części na półkuli południowej, a w mniejszej – na półkuli północnej. Niekiedy uważana jest również za subkontynent Ameryki.

    Tomb Raider – pierwsza gra z serii komputerowych przygodowych gier akcji z Larą Croft w roli głównej. Została stworzona przez studio Core Design i wydana na świecie przez Eidos Interactive w 1996 roku.

    Spis treści

  • 1 Bohaterka
  • 2 Rozgrywka
  • 3 Odbiór gry
  • 4 Tomb Raider: Unfinished Business
  • 5 Przypisy
  • Wielokąt (polygon z ang.) – w grafice komputerowej, szczególnie w grafice 3D, wielokąt używany jest do tworzenia obrazów wyglądających na trójwymiarowe.Playboy - ilustrowany magazyn erotyczny i publicystyczny dla mężczyzn, założony w 1953 przez Hugh Hefnera w Stanach Zjednoczonych. Jego logo to głowa króliczka z muszką. Właścicielem magazynu jest Playboy Enterprises.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Lara Croft – fikcyjna postać z serii gier komputerowych Tomb Raider. Jest przedstawiona jako podróżniczka, poszukiwaczka przygód i archeolog, która odwiedza między innymi krypty i ruiny starych cywilizacji. Została stworzona przez angielskie studio Core Design w 1996 roku, kiedy to wydano Tomb Raider. Pojawiła się także w kontynuacjach gry, serii komiksów i filmach, a także wydano różne gadżety związane z grami.
    Ameryka Środkowa (ang. Middle America) – centralny region geograficzny Ameryki. Jest definiowany jako południowa część Ameryki Północnej, w której skład wchodzą dwie części: kontynentalna (Ameryka Centralna) i wyspiarska (Karaiby). Obszar liczy około 850 000 km² powierzchni i jest zamieszkany przez ponad 90 mln ludzi.
    Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.
    Atlantyda (gr. Ἀτλαντὶς νῆσος Atlantìs nēsos) – mityczna kraina, która miała być miejscem istnienia rozwiniętej cywilizacji zniszczonej przez serię trzęsień ziemi i zatopionej przez wody morskie.
    Core Design – firma produkująca gry komputerowe. Znana jest z z popularnej serii Tomb Raider. Core Design powstała w 1988. Założyli ją: Chris Shrigley, Rob Toone, Andy Green, Terry Lloyd, Simon Phipps, Dave Pridmore, Jeremy Smith i Greg Holmes. Studio mieści się w Derby w Wielkiej Brytanii. Firma należała do Eidos Interactive, jeszcze wcześniej należała do CentreGold, ale w 1996 r. Eidos wykupił przedsiębiorstwo. 11 maja 2006 r. Core Design ogłosił, że kapitał obrotowy i pracownicy zostaną odsprzedani do niezależnego wydawcy Rebellion.
    3dfx Interactive (nazwa 3dfx pochodzi od angielskiego three dimensional effects – efekty trójwymiarowe. Wymowa effects jest podobna do fx) – firma produkująca akceleratory graficzne, następnie karty graficzne ze zintegrowaną akceleracją. Pod koniec roku 2000 doznała jednej z największych zapaści w dziejach przemysłu komputerów osobistych. Ostatecznie została za 69 mln dolarów wykupiona przez NVIDIĘ, która nie kontynuowała linii ani wsparcia produktów 3dfx. Siedzibą firmy było San José w Kalifornii. Pierwotna nazwa to 3Dfx Interactive (wielka literka D), ale w 1999 roku została zmieniona na małą razem z pojawieniem się nowego logo firmy.
    Moro (kamuflaż wz. 68) – typ tkaniny bawełnianej w kolorach ochronnych, będąca kamuflażem, używanej do szycia mundurów polowych żołnierzy SZ PRL, funkcjonariuszy MO, SB, OC, leśników, Służby Ochrony Kolei i strażaków w latach 1970-1989. Zastąpił starszy kamuflaż wz. 58 zwany "Deszczyk".

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.022 sek.