• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Todd Howard

    Przeczytaj także...
    Fallout 76 – wieloosobowa fabularna gra akcji stworzona przez Bethesda Game Studios na platformy Microsoft Windows, PlayStation 4 i Xbox One, stanowiąca prequel serii Fallout. Gra została wydana 14 listopada 2018 przez Bethesda Softworks. Fallout 4 – fabularna gra akcji z otwartym światem należąca do serii Fallout, stworzona przez Bethesda Game Studios. Gra została wydana przez firmę Bethesda Softworks 10 listopada 2015 na platformy Microsoft Windows, Xbox One i PlayStation 4.
    Zawartość do pobrania, downloadable content (DLC) – produkt stanowiący rozszerzenie gry komputerowej, udostępniany przez wydawcę za pośrednictwem Internetu. Pod pojęciem tym kryją się różnego rodzaju dodatki do podstawowej wersji gry, takie jak nowe wyposażenie, mapy czy pakiety misji. Często gra ma swoją reedycję w której skład wchodzą wszystkie wydane do niej DLC.

    Todd Howard (ur. 25 kwietnia 1971 w Lower Macungie Township) – amerykański projektant i producent gier komputerowych. Obecnie reżyser i producent wykonawczy w Bethesda Game Studios, gdzie kieruje pracami nad seriami gier Fallout i The Elder Scrolls.

    Według serwisu IGN jest jednym ze 100 najlepszych twórców gier komputerowych wszech czasów.

    Fallout 3 – fabularna gra akcji, trzecia gra z serii po wydanej w 1997 roku grze Fallout oraz wydanej w 1998 roku grze Fallout 2. Pierwotnie gra miała zostać wydana przez firmę Black Isle będącą oddziałem Interplay (posiadała wtedy nazwę Van Buren). Po jej zamknięciu w roku 2003 licencja została sprzedana firmie Bethesda Softworks, która to otrzymała także prawa do 4 i 5 części tej gry. Gra została wydana 28 października 2008.Fallout – seria postapokaliptycznych komputerowych gier fabularnych stworzona przez Interplay Entertainment. Chociaż akcja osadzona jest w XXII i XXIII wieku, retrofuturystyczne realia i oprawa graficzna nawiązują do powojennej kultury Ameryki lat 50. XX wieku, stanowiąc połączenie nadziei na stworzenie nowych technologii i strachu przed nuklearną zagładą (stąd też nazwa serii, oznaczająca opad promieniotwórczy). Seria uznawana jest za duchowego spadkobiercę gry Wasteland z 1998 roku. Chociaż nie są one ze sobą powiązane, założenia świata, jego mieszkańcy, miejsca i postaci w obu z nich są podobne pod wieloma względami.

    Młodość[ | edytuj kod]

    Todd Howard urodził się w Lower Macungie Township, w Pensylwanii. Już od młodego wieku interesował się komputerami, a w szczególności grami komputerowymi. Uważał Ultima III: Exodus i Wizardry jako inspiracje dla swoich przyszłych tytułów. W 1993 ukończył College of William & Mary.

    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.IGN (Imagine Games Network) – amerykański internetowy serwis informacyjny, skupiający się głównie na grach komputerowych i wideo, założony w 1998 roku. Strona podzielona jest na "kanały": PC, Wii, Nintendo DS, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4, Vita, Wireless i Retro. Każdy kanał zawiera własne wiadomości, recenzje i zapowiedzi.

    Po zagraniu w Wayne Gretzky Hockey młody Todd zadecydował o rozpoczęciu pracy w Bethesda Softworks, którego oddział mijał codziennie na drodze do szkoły. Nie został jednak przyjęty, ponieważ warunkiem wstępnym było wyższe wykształcenie. Po skończeniu szkoły ponownie aplikował do Bethesdy, aczkolwiek znowu mu odmówili.

    The Elder Scrolls (w skrócie TES) – seria komputerowych gier fabularnych tworzona przez studio Bethesda Softworks. Prace nad serią rozpoczęły się 1992, wcześniej zespół tworzył gry głównie sportowe. W 1994 został wydany The Elder Scrolls: Arena na system MS-DOS, który zapoczątkował serię The Elder Scrolls. Gry z serii charakteryzują się swobodą w działaniu, co jest wynikiem specjalnie zaprojektowanego świata gry. Świat gry to ogromny tętniący życiem kontynent o nazwie Tamriel. Większość obszaru gry jest dostępna dla graczy już na samym początku rozgrywki. Seria oferuje wiele możliwości począwszy od personalizacji postaci, skończywszy na rozwijaniu umiejętności czy wykonywaniu zadań.

    Kariera[ | edytuj kod]

    Dołączył do Bethesda Softworks w 1994. Jego pierwszymi dokonaniami pod skrzydłami Bethesdy był projekt i produkcja gier Terminator: Future Shock i Terminator: Skynet oraz projektowanie wydanego w 1996 The Elder Scrolls II: Daggerfall. Kierował produkcją The Elder Scrolls Adventures: Redguard, The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion oraz wszystkich dodatków do nich. Był też reżyserem Fallouta 3. Twierdził, że Bethesda kierowała się zasadą „żyj innym życiem w innym świecie”, podczas produkcji gier z serii The Elder Scrolls. Stworzył również następną część tejże serii – The Elder Scrolls V: Skyrim. Reżyserował wydany w 2015 Fallout 4 i wydany w 2018 Fallout 76.

    Dzieła[ | edytuj kod]

    Uwagi[ | edytuj kod]

    1. znane również jako Skynet

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. The Top 100 Game Creators of All Time (ang.). [dostęp 2018-12-18]. [zarchiwizowane z tego adresu].
    2. Ben Hanson: Road To Skyrim: The Todd Howard Interview (ang.). Gameinformer, 2011-01-13. [dostęp 2018-12-17].
    3. Marion Callahan: Valley natives have action-packed careers with fairy tale endings. (ang.). 2008-10-28. [dostęp 2018-12-17].
    4. Game Informer: How Skyrim's Director Todd Howard Got Into The Industry (ang.). 2011-11-29. [dostęp 2018-12-18].
    5. Chris Remo: Falling Into Fallout 3: Director Todd Howard Talks Scope And Evolution (ang.). Gamasutra, 2008-10-13. [dostęp 2018-12-20].
    6. Fallout 3 Q&A – E3 Thoughts and More (ang.). 2007-08-02. [dostęp 2018-12-20].
    7. Todd Howard: The RPG for the Next Generation (ang.). [dostęp 2018-12-20]. [zarchiwizowane z tego adresu].
    8. Bethesda Softworks: Bethesda 2015 E3 Showcase (ang.). 2015-06-14. [dostęp 2018-12-21].
    9. Jake Green: Fallout 76 Release Date and Time, Fallout 76 Live Now – Everything We Know (ang.). 2018-11-14. [dostęp 2018-12-21].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Bethesda (pol.)
  • The Elder Scrolls (pol.)
  • Fallout (pol.)




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.024 sek.