The Sims 2

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

The Sims 2komputerowa gra symulacyjna, będąca drugą częścią serii The Sims. Gra została opracowana przez firmę Maxis i jednego z jej założycieli, programistę oraz projektanta gier Willa Wrighta, a wydana przez Electronic Arts 14 września 2004 roku. Już w ciągu dziesięciu dni od tej daty biła rekordy sprzedaży, oszacowano, że było to ponad milion kopii, tym samym stała się wówczas najbardziej dochodowym tytułem w historii firmy.

Bohema, cyganeria artystyczna (nie mylić z Bohemią) – nazwa środowiska artystycznego, którego członkowie spędzają czas na wspólnych zabawach i tworzeniu, demonstrując pogardę dla konwenansów, norm społecznych i materializmu. Działalność cyganerii artystycznej wzbudza kontrowersje ze względów obyczajowych i ze względu na awangardowe podejście do sztuki.Komputerowa gra symulacyjna, symulator – rodzaj gry komputerowej, której zadaniem jest imitacja wrażenia różnych doznań, jakie człowiek zaznaje w codziennej rzeczywistości. Występują np. symulatory lotu, symulacje wszelkich typów pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, pojazdów kosmicznych. Charakteryzują się tym, że ich twórcy dokładają wszelkich starań, aby jak najbardziej przypominały rzeczywistość lub kreowały rzeczywistość całkowicie odmienną od świata współczesnego (np. symulatory kosmiczne). Profesjonalne symulatory kabinowe wykorzystywane są do szkoleń jednostek specjalnych i pilotów.

Tworzenie nowego | edytuj kod]

Dzięki rozbudowanemu interfejsowi tworzenia Simów i mnogości przeróżnych opcji możemy:

  • w dowolny sposób zmieniać – jego rysy twarzy, fryzurę, kolor włosów i oczu, tuszę, karnację oraz makijaż i brwi
  • określić wiek – małe dziecko, dziecko w wieku szkolnym, nastolatek, student (z dodatkiem The Sims 2: Na Studiach), dorosły lub emeryt
  • wybrać ozdobne dodatki – okulary, a z dodatkiem The Sims 2: Podróże też kolczyki (nie tylko w uszach), bransoletki i ozdoby szyi
  • dobierać garderobę uzależnioną od pory dnia, czy też okazji – codzienna, wizytowa, sportowa, strój kąpielowy, bielizna, piżama, okrycia wierzchnie (z dodatkiem The Sims 2: Cztery pory roku)
  • określić priorytety życiowe – pragnienie bycia sławnym, dążenie do bogactwa, pragnienie tworzenia rodziny, chęć zdobywania wiedzy, pragnienie romansowania, pragnienie przyjemności oraz apetyt na smażony ser (z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie)
  • wybrać znak zodiaku
  • sprecyzować preferencje „chemii Simów” odpowiedzialne za relacje między Simami (z dodatkiem The Sims 2: Nocne Życie i nowszymi)
  • GameRankings – strona internetowa agregująca recenzje gier komputerowych z innych stron prezentując średnią ocenę danej gry. Podobne serwisy to: Metacritic (również zarządzany przez CNET), GameStats i Rotten Tomatoes.Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2004 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Aspiracje – zespół dążeń ukształtowanych na podstawie hierarchii wartości właściwych jednostce. Aspiracje zależą od samopoznania, samooceny i samookreślenia jednostki, a także od sytuacji społecznej. Jeśli jednostka trafnie określi swoją sytuację społeczną, potrafi także określić swoje aspiracje. Warto podkreślić, że aspiracje to dążenia, cele, do których jednostka dąży długotrwale, np. założenie rodziny, zdobycie określonego stanowiska, zawodu. Aspiracje są więc dążnościami jednostki, umotywowanymi możliwością ich realizacji.
    IKEA – prywatna, międzynarodowa firma zajmująca się głównie sprzedażą detaliczną oraz produkcją mebli, a także artykułów dekoracyjnych. Została założona przez Ingvara Kamprada w 1943 r. Jej nazwa powstała jako akronim od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował). Wielki słownik ortograficzny PWN (2006) dopuszcza pisownię IKEA oraz Ikea.
    Electronic Arts NASDAQ: ERTS – amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych i wideo. Firma została założona przez Tripa Hawkinsa w 1982 r. W pierwszej połowie 2011 roku firma EA była pierwszym co do wielkości wydawcą gier na zachodnich rynkach, z roczną sprzedażą sięgającą 4 miliardów dolarów.
    Breakdance (inne nazwy: break, breaking, bboying, breakdancing) – rodzaj specyficznego i unikatowego tańca z dużą ilością elementów siłowo-sprawnościowych, oraz kroków wykonywanych "w parterze", czyli rękami i nogami (a często całym ciałem) na ziemi. Osoba tańcząca breakdance to b-boy/biboj (mężczyzna) lub b-girl/bigerl (kobieta). Jest to skrót od słowa break-boy/breakdance-boy. Po raz pierwszy słowa "b-boy" użył DJ Kool Herc na jednej z międzyblokowych imprez (block party/street jam). Taniec ten narodził się w latach 70. w Bronksie, dzielnicy Nowego Jorku i jest on jednym z czterech podstawowych i nieodłącznych elementów kultury hip hop obok rapu, DJingu (turntablismu) oraz graffiti.
    Will Ralph Wright (ur. 20 stycznia 1960) - amerykański projektant gier komputerowych i współzałożyciel firmy produkującej gry, Maxis. Najbardziej znany jest dzięki zaprojektowaniu symulacyjnych gier komputerowych SimCity, The Sims i Spore.
    Metacritic – amerykańska strona internetowa agregująca recenzje albumów muzycznych, gier komputerowych, filmów i seriali. Na podstawie ocen z recenzji zlicza średnią przedstawiającą przyjęcie danego medium przez krytyków. W 2005 stronę przejęło przedsiębiorstwo CNET Networks.
    Tom’s Hardware Guide – serwis o nowinkach technologicznych założony w 1996 przez dr Thomasa Pabsta. Serwis został zapoczątkowany w USA. Obecnie główna siedziba testerów serwisu znajduje się w Monachium w Niemczech. Artykuły niemieckiego serwisu są przekładane na inne języki.

    Reklama