• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • The Sims

    Przeczytaj także...
    Harvest Moon (jap. 牧場物語 – Bokujou Monogatari; znana także jako Farm Story) – seria konsolowych symulatorów życia rolnika, produkowanych przez Victor Entertainment Software (od 2003 filii Marvelous Entertainment). Harvest Moon opowiada o rolniku, który musi w wyznaczonym terminie zrobić z zaniedbanej farmy dobrze prosperujące gospodarstwo.Gra fabularna (inaczej RPG, z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) – gra towarzyska oparta na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry.
    The Sims – komputerowa gra symulacyjna, stworzona przez projektanta gier Willa Wrighta wydaną przez firmę Maxis. Od czasu wydania (styczeń 2000) sprzedała się w ponad szesnastu milionach kopii na całym świecie, dzięki czemu otrzymała tytuł najlepiej sprzedającej się gry na komputery osobiste w historii gier. Z początku The Sims miała być programem do projektowania wnętrz, a Simowie mieli być tylko modelami obrazującymi ludzi.

    The Simskomputerowa gra symulacyjna, stworzona przez firmę Maxis, a wydana 31 stycznia 2000 roku w Stanach Zjednoczonych przez Electronic Arts. Od czasu wydania sprzedała się w ponad szesnastu milionach kopii na całym świecie, dzięki czemu otrzymała tytuł najlepiej sprzedającej się gry na komputery osobiste w historii gier.

    GameCube – konsola gier wideo szóstej generacji, wyprodukowana i wydana w 2001 przez japońskie przedsiębiorstwo Nintendo. Konsola, zgodnie z nazwą, ma kształt kostki, do której podłączane są kontrolery.Komputer osobisty (ang. personal computer) – mikrokomputer przeznaczony przede wszystkim do użytku osobistego w domu i biurze. Służy głównie do uruchamiania oprogramowania biurowego, dostępu do zasobów Internetu, prezentacji treści multimedialnych (tekst, obrazy, dźwięki, filmy i inne), jak i gier.

    Rozgrywka[ | edytuj kod]

    The Sims nie posiada zdefiniowanego celu, jaki gracz ma osiągnąć. Gracz ma jedynie za zadanie organizowanie czasu kierowanym przez niego wirtualnym postaciom, zwanym Simami i pomaganie im w osiąganiu ich własnych celów rozwojowych. Z tego powodu gra może potencjalnie toczyć się w nieskończoność.

    Wielokąt (polygon z ang.) – w grafice komputerowej, szczególnie w grafice 3D, wielokąt używany jest do tworzenia obrazów wyglądających na trójwymiarowe.Zaburzenia depresyjne – zaburzenia psychiczne z grupy zaburzeń afektywnych, charakteryzujące się obniżeniem nastroju, obniżeniem napędu psychoruchowego, zaburzeniem rytmów okołodobowych i lękiem.

    Gracz wydaje polecenia, co Simowie mają robić w danym czasie, np. czy mają się bawić, czytać, ćwiczyć swoje umiejętności. Dzięki skryptom sztucznej inteligencji, postacie posiadają wolną wolę i wykonują czynności w odpowiedniej kolejności. Ponadto Simowie potrzebują rozrywek w swoim życiu; jeżeli jej nie otrzymają, pasek szczęścia (rozrywki) będzie się obniżał, a Simowie popadną w depresję.

    Microsoft Windows (ang. windows „okna”, IPA: [maɪkɹoʊsɑːft ˈwɪndoʊz]) – rodzina systemów operacyjnych stworzonych przez firmę Microsoft. Systemy rodziny Windows działają na serwerach, systemach wbudowanych oraz na komputerach osobistych, z którymi są najczęściej kojarzone. The Sims 2 – druga odsłona strategiczno-symulacyjnej gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Opracowana przez firmę Maxis Software i jednego z jej założycieli, programistę oraz projektanta gier Willa Wrighta, a wydana przez Electronic Arts 14 września 2004 roku pod marką EA Games, już w ciągu dziesięciu dni od tej daty biła rekordy sprzedaży, oszacowano, że było to ponad milion kopii, tym samym stała się wówczas najbardziej dochodowym tytułem w historii firmy. Jest to sequel gry The Sims.

    Technologia[ | edytuj kod]

    The Sims używa kombinacji technik trójwymiarowej i dwuwymiarowej grafiki. Simy są trójwymiarowymi wielopoligonowymi obiektami, ale domy i wszystkie obiekty w nich to prerenderowane bitmapy.

    Dodatki do gry[ | edytuj kod]

    Konwersje[ | edytuj kod]

    The Sims zostało przeniesione z platformy Microsoft Windows na niektóre konsole. Mimo iż wyniki sprzedaży były znaczące, gry nie odniosły sukcesu porównywalnego z wydaniami wersji na PC.

  • The Sims (wydana w listopadzie 2002), pierwsza wersja Simsów na konsole.
  • The Sims 2 Poza domem (wydana w grudniu 2003): druga wersja konsolowego The Sims jako gry RPG.
  • The Sims: Simowie w mieście (wydana w listopadzie 2004)
  • The Sims 2 Dostępne na konsolach: GameCube, PlayStation 2, Xbox, Nintendo DS, Game Boy Advance, Sony PSP.
  • Przenośne konsole Game Boy Advance, N-Gage i Nintendo DS otrzymały prostsze wersje The Sims Bustin' Out i The Urbz: Sims in the City.
  • The Sims 2: Zwierzaki (wydana w październiku 2006), pierwszy dodatek do The Sims wydany na konsolę PlayStation 2 (działa jako samodzielna gra, oprócz wersji na PC)
  • Na komputery Macintosh przekonwertowano pierwszą wersję The Sims, a druga część miała premierę w czerwcu 2005.
  • Sequele[ | edytuj kod]

     Osobny artykuł: The Sims (seria).
  • The Sims 2 (2004)
  • The Sims 3 (2009)
  • The Sims 4 (2014)
  • Odbiór gry[ | edytuj kod]

    W 2002 roku, The Sims stała się najlepiej sprzedającą się grą PC w historii, deklasując tym samym grę Myst. Gra była popularna nie tylko wśród dominujących na rynku gier młodych graczy płci męskiej, lecz również w kręgach dziewcząt (po około 50% sprzedaży dla obydwu płci).

    N-Gage – konsolofon wyprodukowany przez fińską firmę Nokia. Urządzenie może pełnić rolę telefonu komórkowego i przenośnej konsoli do gier. Wyposażone jest ono w procesor ARM9 o częstotliwości taktowania 104 MHz oraz wyświetlacz o rozdzielczości 176×208 pikseli mogący wyświetlić 4096 kolorów. Nokia N-gage powstała na bazie telefonu Nokia 7650/3650; w zależności od modelu (Classic czy QD) telefon jest odpowiednio trój- i dwuzakresowy. Powstały dwa modele tego telefonu: Classic (Pierwszy) oraz QD (Następca), mimo iż QD został wypuszczony na rynek dwa lata później był dużo bardziej okrojony niż pierwowzór. Porównanie Classic z QD:Komputerowa gra symulacyjna, symulator – rodzaj gry komputerowej, której zadaniem jest imitacja wrażenia różnych doznań, jakie człowiek zaznaje w codziennej rzeczywistości. Występują np. symulatory lotu, symulacje wszelkich typów pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, pojazdów kosmicznych. Charakteryzują się tym, że ich twórcy dokładają wszelkich starań, aby jak najbardziej przypominały rzeczywistość lub kreowały rzeczywistość całkowicie odmienną od świata współczesnego (np. symulatory kosmiczne). Profesjonalne symulatory kabinowe wykorzystywane są do szkoleń jednostek specjalnych i pilotów.

    Niekończąca się rozgrywka była już wcześniej wykorzystywana w innych grach, na przykład w serii gier Harvest Moon (wydanych jedynie na Super Nintendo), ale The Sims zdobył największą popularność. Gry takie (na przykład Animal Crossing), zostały rozsławione właśnie dzięki sukcesowi The Sims.

    Super Nintendo Entertainment System (w skrócie SNES i Super NES) – 16-bitowa konsola do gier, która osiągnęła wielki sukces w krajach zachodniej Europy, USA oraz w Japonii (tam pod nazwą Super Famicom).Grafika 2D - grafika dwuwymiarowa. Termin ten może się odnosić zarówno do działu informatyki zajmującego się grafiką dwuwymiarową i technikami dotyczącymi jej obróbki, jak i do samych obrazów cyfrowych mogących składać się z tekstu, grafiki oraz obiektów 2D.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. The Sims (PC). Gry-Online. [dostęp 2015-12-03].
    2. The Sims (ang.). GameSpot. [dostęp 2015-12-03]. [zarchiwizowane z tego adresu (2011-09-26)].
    3. The Sims overtakes Myst - PC News at GameSpot

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona The Sims
  • The Sims 3 – trzecia odsłona strategiczno-symulacyjnej gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Jest to sequel gry The Sims 2.Electronic Arts NASDAQ: ERTS – amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych i wideo. Firma została założona przez Tripa Hawkinsa w 1982 r. W pierwszej połowie 2011 roku firma EA była pierwszym co do wielkości wydawcą gier na zachodnich rynkach, z roczną sprzedażą sięgającą 4 miliardów dolarów.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    The Sims 4 – czwarta odsłona strategiczno-symulacyjnej gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Czwarta generacja została oficjalne zapowiedziana przez studio Maxis 6 maja 2013 roku.
    Game Boy (jap. ゲーム ボーイ) – seria przenośnych konsoli do gier produkcji japońskiej firmy Nintendo. Konsole z serii charakteryzowały się posiadaniem kontrolera krzyżakowego wzorowanego na konsoli Nintendo Entertainment System oraz miejsca na kartridże z grami. Konsole Game Boy przyczyniły się do zwiększenia popularności przenośnych konsol, stanowiąc protoplastę konsoli ósmej generacji takich jak Nintendo 3DS czy PlayStation Vita.
    Grafika 3D (grafika trójwymiarowa) – nazwa jednej z dziedzin grafiki komputerowej, zajmującej się głównie wizualizacją obiektów trójwymiarowych. Nazwa pochodzi od angielskiego sformułowania Three-Dimensional Graphics.
    Nintendo DS lub Nintendo Dual Screen (skr. NDS lub DS) – przenośna konsola gier wideo zaprojektowana i wyprodukowana przez japońską firmę Nintendo. Wydana w 2004 roku w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Konsola ma obudowę typu clamshell, podobną do Game Boya Advance SP, a wewnątrz dwa ekrany LCD, z których jeden jest dotykowy. Konsola zawiera również wbudowany mikrofon i obsługuje komunikację bezprzewodową w standardzie IEEE 802.11 (Wi-Fi) umożliwiając graczom wspólną interakcję bliskiego zasięgu (10–30 m, zależnie od warunków) lub online za pomocą usługi Nintendo Wi-Fi Connection, która została uruchomiona po premierze. Była to pierwsza konsola Nintendo wydana najpierw w Ameryce Północnej, a nie Japonii. Konsola została wycofana ze sprzedaży w 2009 roku
    Port – wersja programu komputerowego na inną platformę sprzętową bądź programistyczną, zazwyczaj na inną architekturę procesora lub system operacyjny. Port powstaje w wyniku przeniesienia już istniejącego kodu, ogólniej można mówić o implementacji danego programu na inną platformę.
    Sim (l. mn.: pl. Simowie lub Simy, oryg. Sims) – członek społeczności, "rasa" występująca w serii gier komputerowych The Sims, a także SimCity wyprodukowanych w studiu Maxis. Simowie są postaciami ludzkimi posługującymi się językiem simlisz, mającymi swoje potrzeby, które należy zaspokajać – na tym właśnie polega w głównej części rozgrywka w obu produkcjach.
    Macintosh (dla nowszych modeli przyjmuje się nazwę Mac) – komputer osobisty firmy Apple, rynkowy następca komputera o nazwie Lisa.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.017 sek.