The Settlers (seria)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

The Settlers (niem: Die Siedler) – seria gier komputerowych z gatunku gier strategicznych wydanych przez Blue Byte Software. Pierwsza gra serii, The Settlers, ukazała się w 1993.

The Settlers IV – komputerowa gra strategiczna czasu rzeczywistego wydana przez firmę Blue Byte w 2001 r. W grze występuje kampania treningowa, kampanie "Trzy rasy" oraz "Mroczne Plemię". W trzech rasach dowodzi się siłami Wikingów, Majów i Rzymian (w dodatkowej części także Trojanami). Gra jest czwartą częścią popularnej serii "The Settlers". Jest wykonana na podobieństwo poprzedniej, trzeciej części.Komputerowa gra fabularna (ang. computer Role Playing Game, w skrócie cRPG) – gatunek gier komputerowych, pierwotnie tworzonych na komputery osobiste i inne domowe komputery. Pierwsze gry cRPG były inspirowane przez wczesne tradycyjne RPG, w szczególności przez system Dungeons & Dragons i starały się być dla gracza podobnym doświadczeniem.

Rozgrywka[ | edytuj kod]

We wszystkich grach serii gracz wciela się w średniowiecznego lub starożytnego władcę, którego zadaniem jest rozwijanie swojego królestwa oraz podbój sąsiednich (sterowanych przez komputer lub innych graczy). Unikalną i podstawową cechą gier serii jest sposób budowy różnego typu budynków potrzebnych do rozwoju królestwa oraz tworzenie sieci dróg pomiędzy nimi. Celem gracza jest optymalny rozwój tej sieci, by w końcowym efekcie móc utworzyć wystarczającą armię żołnierzy, która może stawić czoło przeciwnikowi. Można to osiągnąć poprzez szybszy rozwój królestwa tworzony głównie poprzez szybszy transport wydobywanych surowców i produkowanych przedmiotów. W przypadkach pojawienia się większej liczby trasportowanych towarów na jakimś odcinku drogi, wydłuża się tym samym ich transport, co może być powodem zastoju w jakimś punkcie produkcyjnym.

Starożytność – okres w historii Bliskiego Wschodu, Europy i Afryki Północnej nazywany też antykiem i obejmujący dzieje tych regionów od powstania pierwszych cywilizacji do około V wieku n.e.Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.

Różnicą pomiędzy poszczególnymi grami w serii jest system tworzenia sieci dróg i transportu produktów. Jest on w każdej grze z serii podobny, jednak główne różnice znajdują się w samym systemie tworzenia. Na przykład w pierwszej i drugiej części gracz, tworząc drogę pomiędzy dwoma budynkami (flagami), buduje każdy jej jeden etap indywidualnie. W części trzeciej zupełnie z niego zrezygnowano, dając swoim podwładnym samym decydować gdzie mają chodzić (tym samym tworząc drogę). W kolejnych grach powrócono jednak do tego systemu, ale został on bardziej zautomatyzowany. Dodatkowo kolejne gry mają ulepszone niektóre procesy w rozgrywce, jak np. nowe elementy w produkcji (dodana w kolejnych grach np. woda czy wełna) czy sposób rozgrywania walk z przeciwnikiem (np. różnice pomiędzy samymi jednostkami czy kolejkowaniem ataków na przeciwnika).

Nintendo DS lub Nintendo Dual Screen (skr. NDS lub DS) – przenośna konsola gier wideo zaprojektowana i wyprodukowana przez japońską firmę Nintendo. Wydana w 2004 roku w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Konsola ma obudowę typu clamshell, podobną do Game Boya Advance SP, a wewnątrz dwa ekrany LCD, z których jeden jest dotykowy. Konsola zawiera również wbudowany mikrofon i obsługuje komunikację bezprzewodową w standardzie IEEE 802.11 (Wi-Fi) umożliwiając graczom wspólną interakcję bliskiego zasięgu (10–30 m, zależnie od warunków) lub online za pomocą usługi Nintendo Wi-Fi Connection, która została uruchomiona po premierze. Była to pierwsza konsola Nintendo wydana najpierw w Ameryce Północnej, a nie Japonii. Konsola została wycofana ze sprzedaży w 2009 rokuŚredniowiecze – epoka w historii europejskiej, obejmująca okres między starożytnością a renesansem. Granice czasowe średniowiecza nie są ściśle ustalone. Za początek epoki przyjmuje się okres, w którym cesarstwo zachodniorzymskie chyliło się ku upadkowi. Zwolennicy ścisłej datacji – w zależności od szkoły – za dokładne daty początku średniowiecza podają lata 378, 395 bądź 476. Za koniec epoki uważa się upowszechnienie idei humanistycznych i rozpoczęcie epoki renesansu. Najczęściej w tym przypadku wymieniane są daty ok. 1450 roku oraz lata 1453, 1492, a nawet 1517.


Podstrony: 1 [2] [3]




Warto wiedzieć że... beta

Komputerowa gra strategiczna jest to program służący jako jedno, bądź wieloosobowa gra, w której wygrana zależy nie tylko od losu, ale przede wszystkim od strategii, wiedzy i planowania. Takie gry mogą wymagać od użytkownika np. umiejętności dowodzenia oddziałami wojska lub zarządzania kapitałem przedsiębiorstwa.
The Settlers II (znana też pod nazwą The Settlers II: Veni, Vidi, Vici) – strategiczna gra czasu rzeczywistego z serii The Settlers stworzona i wydana przez firmę Blue Byte Software w 1996 roku.
The Settlers III (niem. Die Siedler III) – komputerowa strategiczna gra czasu rzeczywistego, wydana przez Blue Byte Software w 1998. Do tworzenia jej powrócił twórca pierwszej części - Volker Wertich, który wprowadził pewne zmiany w stosunku do swojej pierwotnej koncepcji. Jest to kolejna gra z serii The Settlers osadzona w starożytności. Gracz kieruje w niej jednym z wybranych przez siebie ludów – Rzymianami, Egipcjanami lub Azjatami.

Reklama