• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • The Elder Scrolls III: Morrowind



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Twierdza, forteca – ufortyfikowane miasto, gród, klasztor. Czasem jest to samodzielna budowla o charakterze obronnym. Twierdze były budowane od starożytności do czasów II wojny światowej, na stałe przebywała w nich załoga. Określenie twierdza stosowane jest także w odniesieniu do więzienia, które znajdowało się na terenie twierdzy.Berserk (berserker) – według podań historycznych był nieznającym strachu wojownikiem nordyckim. Wikinga będącego berserkiem ogarniał szał walki, który dodawał mu nadludzkiej siły.

    The Elder Scrolls III: Morrowind (skrótowo Morrowind) – fabularna gra komputerowa wydana 1 maja 2002 roku na platformę Microsoft Windows i 6 czerwca 2002 roku na konsolę Xbox, trzecia część serii The Elder Scrolls. Rozgrywana może być z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. 10 września 2004 roku zapowiedziana została następna część serii – The Elder Scrolls IV: Oblivion, która na rynku pojawiła się 20 marca 2006 roku.

    Jaskinia – naturalna pusta przestrzeń w skale o rozmiarach umożliwiających jej penetrację przez człowieka. Najliczniejsze są jaskinie krasowe, grawitacyjne, tektoniczne, lodowcowe, wietrzeniowo-erozyjne lub pseudokrasowe. Odkrywanie (eksploracja), dokumentowanie oraz naukowe badanie jaskiń to speleologia.Komputerowa gra fabularna (ang. computer Role Playing Game, w skrócie cRPG) – gatunek gier komputerowych, pierwotnie tworzonych na komputery osobiste i inne domowe komputery. Pierwsze gry cRPG były inspirowane przez wczesne tradycyjne RPG, w szczególności przez system Dungeons & Dragons i starały się być dla gracza podobnym doświadczeniem.

    Fabuła[ | edytuj kod]

    Fabuła gry opowiada historię więźnia, który został uwolniony przez cesarza Tamriel i wysłany do Morrowind, by wypełnić przepowiednie i pokonać starożytnych wrogów dążących do przejęcia kontroli nad tą krainą.

    Lista krain ze świata Tamriel w którym rozgrywa się akcja gier z serii The Elder Scrolls. Tamriel jest głównym kontynentem na planecie Nirn i dzieli się na 9 prowincji.Dom publiczny, potocznie: burdel, zwane dawniej także zamtuzem lub lupanarem – budynek służący jako miejsce świadczenia usług seksualnych za pieniądze.

    Świat przedstawiony gry[ | edytuj kod]

    Główną lokacją jest duża wyspa Vvardenfell będąca częścią prowincji Morrowind leżącej na północnym wschodzie cesarstwa Tamriel.

  • Miasta i osady o zróżnicowanym stylu zabudowy i wielkości. Najważniejsze to Vivek, Balmora, Sadrith Mora, Ald'ruhn, Molag Mar, Ebonheart oraz Twierdza Smutku.
  • Ruiny – ruiny twierdz dawnej cywilizacji Dwemerów lub świątyń daedrycznych.
  • Kopalnie – głównie kopalnie jaj Kwama, często nieczynne, kryjówki przemytników i banitów.
  • Grobowce – zwykle zamieszkane przez różnego typu upiory, czasem kryjówka przestępców.
  • Twierdze Dunmerów – często zrujnowane, zwykle kryjówka banitów, wampirów i innych groźnych istot.
  • Siedziby Telvannich – grzybokształtne twory, przekształcone w domy i twierdze magów – Tel Mora, Tel Aruhn, Tel Vos, Tel Branora.
  • Forty – twierdze przypominające warownie średniowieczne, placówki Legionu Cesarskiego. Pięć fortów znajduje się na Vvardenfell, są to Fort Jeleni, Jastrzębi, Darius, Księżycowy i Pelagiad. Na wysepce Solstheim zbudowano szósty o nazwie Fort Śnieżny.
  • Jaskinie różnego typu – czasem z jeziorkami płynnej lawy, czasem pełne kryształów i brył lodu, kiedy indziej podwodne, niekiedy połączone z kopalniami. Zwykle zamieszkane przez różne potwory, wyznawców Dagoth Ura lub przestępców. Kryją często różne skarby i artefakty.
  • Świątynie różnych kultów – oficjalnej religii cesarstwa Kultu Tamriel, panującej religii na Vvardenfell – kultu Trójcy i odszczepieńczych wyznawców Dagotha.
  • Pola uprawne, farmy, plantacje – różnej wielkości i rangi od latyfundiów typu Plantacja Dren, przez średniej wielkości farmy z dworami aż po małe poletka z ubogimi chatkami.
  • Karczmy, gospody i dom publiczny – różnej kategorii od podejrzanych spelunek pełnych członków Gildii Złodziei, przez skromne noclegownie dla pielgrzymów po luksusowe lokale z erotycznymi występami.
  • Wyspy – różnej wysokości i szerokości, jest ich rozmieszczonych kilkaset m.in. wyspa Sheogorad, Wyspy Askadyjskie.
  • Alchemia[ | edytuj kod]

    Alchemia jest w grze Morrowind umiejętnością magiczną. Polega na łączeniu ze sobą rozmaitych składników alchemicznych w mikstury. Do stworzenia mikstury potrzebne są:

    Postać gracza lub bohater gracza – osoba lub istota, w którą wciela się gracz podczas sesji gry fabularnej lub komputerowej. W grze fabularnej bohater od początku jest tworzony przez kierującego nim gracza – dotyczy to wyglądu, stylu ubierania, mówienia, a często także samej przeszłości i znajomości. W trakcie gry gracz steruje poczynaniami bohatera, podejmuje za niego wszystkie decyzje i kreuje jego osobowość. Zazwyczaj postać gracza, o ile nie ginie w trakcie sesji, jest przez długi czas odgrywana przez danego gracza, czasami w różnych kampaniach i u różnych mistrzów gry. Pozostałe postacie, w które wciela się mistrz gry nazywane są bohaterami niezależnymi. Podczas terenówek i LARP-ów gracze stosują charakteryzację, aby zewnętrznie przypominać odgrywaną postać i przez to pełniej ją wyrażać, a także by lepiej wczuwać się w rolę lub też ułatwiać to innym.Microsoft Windows (ang. windows „okna”, IPA: [maɪkɹoʊsɑːft ˈwɪndoʊz]) – rodzina systemów operacyjnych stworzonych przez firmę Microsoft. Systemy rodziny Windows działają na serwerach, systemach wbudowanych oraz na komputerach osobistych, z którymi są najczęściej kojarzone.
  • dobra znajomość alchemii,
  • składniki alchemiczne,
  • aparatura alchemiczna,
  • wysoka inteligencja.
  • Na jakość i wartość handlową eliksiru nie mają wpływu tylko składniki, gdyż składniki decydują jedynie o właściwościach magicznych i wadze, a umiejętności zaś o ich jakości.

    Miasto (od prasłow. „местьце", „mě́sto"–„miejsce”) – historycznie ukształtowana jednostka osadnicza charakteryzująca się dużą intensywnością zabudowy, małą ilością terenów rolniczych, ludnością pracującą poza rolnictwem (w przemyśle lub w usługach) prowadzącą specyficzny miejski styl życia.Library of Congress Control Number (LCCN) – numer nadawany elementom skatalogowanym przez Bibliotekę Kongresu wykorzystywany przez amerykańskie biblioteki do wyszukiwania rekordów bibliograficznych w bazach danych i zamawiania kart katalogowych w Bibliotece Kongresu lub u innych komercyjnych dostawców.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie.
    Wyspa – trwały fragment lądowej powierzchni Ziemi, który jest otoczony ze wszystkich stron wodą. Wyspy istnieją więc na rzekach, jeziorach, stawach, morzach i oceanach. Mała wyspa to wysepka. Za wyspy nie uznaje się ruchomych ławic piaszczystych ani obszarów lądu zalewanych podczas przypływów.
    Perspektywa trzeciej osoby (w skrócie TPP, z ang. third-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych (zwykle o grafice trójwymiarowej), w których gracz obserwuje świat przedstawiony za plecami kierowanej postaci. Ustawienie takie umożliwia graczowi obserwowanie otoczenia, postaci i jej działań. W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.
    Teleportacja — (z gr. τῆλε, tele "odległy" i łac. portare "nosić") hipotetyczny w skali makroskopowej proces przenoszenia obiektów z jednego miejsca w inne, bez zachowania ciągłości istnienia obiektu w przestrzeni. Słowo teleportacja zostało po raz pierwszy użyte prawdopodobnie przez Charlesa Forta.
    Biblioteka Narodowa Francji (fr. Bibliothèque nationale de France, BnF) – francuska biblioteka narodowa, znajdująca się w Paryżu. Przewidziana jest jako repozytorium dla wszystkich materiałów bibliotecznych, wydawanych we Francji. Obecnym dyrektorem Biblioteki jest Bruno Racine.
    Dodatek do gry komputerowej – uzupełnienie istniejącej gry. Dodatki najczęściej zawierają nowe poziomy, broń, obiekty i rozszerzenie fabuły istniejącej już gry. Producent oryginalnej gry może zatrudnić do pracy nad dodatkiem inną firmę lub samemu stworzyć rozszerzenie (zobacz Hellfire dla Diablo i Lord of Destruction dla Diablo II). Za pierwszy wydany dodatek do gry komputerowej uważa się Wing Commander: The Secret Missions wydany w 1991.
    Karczma (austeria, gospoda, oberża, zajazd) – budynek pełniący funkcje wyszynku, miejsca spotkań i zabaw miejscowej ludności oraz domu zajezdnego przeznaczonego dla podróżnych.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.054 sek.