• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • The Elder Scrolls: Arena

    Przeczytaj także...
    Komputerowa gra fabularna (ang. computer Role Playing Game, w skrócie cRPG) – gatunek gier komputerowych, pierwotnie tworzonych na komputery osobiste i inne domowe komputery. Pierwsze gry cRPG były inspirowane przez wczesne tradycyjne RPG, w szczególności przez system Dungeons & Dragons i starały się być dla gracza podobnym doświadczeniem.Lista krain ze świata Tamriel w którym rozgrywa się akcja gier z serii The Elder Scrolls. Tamriel jest głównym kontynentem na planecie Nirn i dzieli się na 9 prowincji.
    Perspektywa pierwszej osoby (w skrócie FPP, z ang. first-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych, w których gracz ogląda świat przedstawiony oczami bohatera. Najczęściej gry w perspektywie pierwszej osoby utożsamiane są z gatunkiem first-person shooter, jednak owa perspektywa występuje także m.in. w komputerowych grach przygodowych (Myst) i grach fabularnych (The Elder Scrolls, Deus Ex), grach wyścigowych (Colin McRae Rally) lub symulatorach lotu (IL-2 Sturmovik). W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.

    The Elder Scrolls: Arenagra komputerowa typu RPG, rozgrywana z perspektywy pierwszej osoby. Arena została wydana w 1994 roku przez firmę Bethesda Softworks na platformę MS-DOS. W 2004 roku została udostępniona wersja do pobrania z Internetu w ramach dziesięciolecia serii The Elder Scrolls.

    MS-DOS (ang. Microsoft Disk Operating System) to system operacyjny stworzony przez firmę Microsoft na podstawie nabytego przez nią kodu źródłowego systemu QDOS (ang. Quick and Dirty Operating System - napisany szybko i na brudno system operacyjny) stworzonego przez Seattle Computers. Jest to wersja systemu operacyjnego DOS przeznaczona dla komputerów IBM-PC.Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między-sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.

    Fabuła[ | edytuj kod]

    Głównym zadaniem gracza jest odnalezienie wszystkich części różdżki, dzięki której możliwe będzie uwolnienie Imperatora Uriela Septima VII, uwięzionego w innym wymiarze przez Imperialnego Maga Bitewnego Jagara Tharna, który go zdradził i sam ogłosił się nowym władcą krainy Tamriel. Jednak zanim wyruszymy na poszukiwania różdżki musimy znaleźć drogę ucieczki z imperialnego lochu w którym rozpoczynamy naszą przygodę.

    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego. Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 1994 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Strona oficjalna gry
  • Elder Scrolls Wiki (ang. • niem. • hiszp. • ros. • pol. • tur. • wł. • port. • cz. • jap. • niderl. • norw.)
  • Unofficial Elder Scrolls Pages (ang.)
  • The Elder Scrolls (w skrócie TES) – seria komputerowych gier fabularnych tworzona przez studio Bethesda Softworks. Prace nad serią rozpoczęły się 1992, wcześniej zespół tworzył gry głównie sportowe. W 1994 został wydany The Elder Scrolls: Arena na system MS-DOS, który zapoczątkował serię The Elder Scrolls. Gry z serii charakteryzują się swobodą w działaniu, co jest wynikiem specjalnie zaprojektowanego świata gry. Świat gry to ogromny tętniący życiem kontynent o nazwie Tamriel. Większość obszaru gry jest dostępna dla graczy już na samym początku rozgrywki. Seria oferuje wiele możliwości począwszy od personalizacji postaci, skończywszy na rozwijaniu umiejętności czy wykonywaniu zadań.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.009 sek.