• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Testowanie oprogramowania



    Podstrony: [1] [2] [3] 4
    Przeczytaj także...
    Jakość oprogramowania (ang. software quality) – ogół cech produktu programowego, które wpływają na zdolności spełniania przez niego określonych wymagań, m.in. elastyczność, funkcjonalność, integralność, niezawodność, efektywność, użyteczność, wydajność.Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach – centrum kongresowe w Katowicach przy ulicy Olimpijskiej. Centrum będzie to zarządzane przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Katowicach i należy do miasta Katowice. Centrum zostało wybudowane w latach 2011-2015. Należy do Strefy Kultury, nowej części Katowic, poświęconej kulturze, zlokalizowanej na dawnych terenach przemysłowych. Ma bezpośrednie połączenie ze Spodkiem
    Przypisy[ | edytuj kod]
    1. Radosław Smilgin: Zawód Tester. PWN, 2016. ISBN 978-83-01-18317-2.
    2. Glenford J. Myers, The art of software testing, New York: Wiley, 1979, ISBN 0-471-04328-1, OCLC 4194539 [dostęp 2019-06-08].
    3. Paweł Kwasik: Wynik false-positive czyli defekt którego nie ma. 2019-08-02. [dostęp 2019-08-02].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Słownik pojęć związanych z testowaniem
  • Tablica pomyłek jest stosowana przy ocenie jakości klasyfikacji binarnej (na dwie klasy). Dane oznaczone etykietami: pozytywną i negatywną poddawane są klasyfikacji, która przypisuje im predykowaną klasę pozytywną albo predykowaną klasę negatywną. Możliwa jest sytuacja, że dana oryginalnie oznaczona jako pozytywna zostanie omyłkowo zaklasyfikowana jako negatywną. Wszystkie takie sytuację przedstawia tablica pomyłek.Weryfikacja i walidacja oprogramowania znana jest również jako kontrola jakości oprogramowania. Do kryterium weryfikacji należy zakwalifikowanie produktu, czy spełnia lub pasuje do właściwego jego wykorzystania (wysoki poziom kontroli) – czy jest on wbudowany w odpowiedni produkt.


    Podstrony: [1] [2] [3] 4



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Testy funkcjonalne znane są także jako testy czarnej skrzynki, ponieważ osoba testująca nie ma dostępu do informacji na temat budowy programu, który testuje. Często testy takie są wykonywane przez inne osoby niż programiści tworzący program. Nierzadko są to osoby nie posiadające wiedzy z zakresu programowania. Osoba testująca program nie opiera danych testowych na budowie wewnętrznej programu, lecz na założeniach funkcjonalnych, jakie powinien spełniać program zgodnie z dokumentacją.
    Testy integracyjne – jeden z etapów testowania oprogramowania, wykonywany w celu wykrycia defektów w interfejsach i interakcjach pomiędzy modułami lub systemami.
    Testy akceptacyjne, to testy, których celem nie jest wykrycie błędów a jedynie uzyskanie formalnego potwierdzenia wykonania oprogramowania odpowiedniej jakości.
    Model V – sekwencyjny model wytwarzania oprogramowania, najczęściej posiadający cztery poziomy testowania odpowiadające czterem poziomom rozwoju oprogramowania.
    Test jednostkowy (ang. unit test) – w programowaniu metoda testowania tworzonego oprogramowania poprzez wykonywanie testów weryfikujących poprawność działania pojedynczych elementów (jednostek) programu – np. metod lub obiektów w programowaniu obiektowym lub procedur w programowaniu proceduralnym. Testowany fragment programu poddawany jest testowi, który wykonuje go i porównuje wynik (np. zwrócone wartości, stan obiektu, wyrzucone wyjątki) z oczekiwanymi wynikami – tak pozytywnymi, jak i negatywnymi (niepowodzenie działania kodu w określonych sytuacjach również może podlegać testowaniu).
    Programowanie zwinne (ang. agile software development) – grupa metod wytwarzania oprogramowania opartego na programowaniu iteracyjno-przyrostowym, powstałe jako alternatywa do tradycyjnych metod typu waterfall. Najważniejszym założeniem metodyk zwinnych jest obserwacja, że wymagania odbiorcy (klienta) często ewoluują podczas trwania projektu. Oprogramowanie wytwarzane jest przy współpracy samozarządzalnych zespołów, których celem jest przeprowadzanie procesów wytwarzania oprogramowania. Pojęcie zwinnego programowania zostało zaproponowane w 2001 w Agile Manifesto.
    Iteracja (łac. iteratio – powtarzanie) – czynność powtarzania (najczęściej wielokrotnego) tej samej instrukcji (albo wielu instrukcji) w pętli. Mianem iteracji określa się także operacje wykonywane wewnątrz takiej pętli.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.013 sek.