• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Telewizja komercyjna

    Przeczytaj także...
    Oglądalność – procent grupy docelowej oglądający dany program telewizyjny, stację telewizyjną, reklamę, itp. Wyniki badań telemetrycznych są źródłem informacji dla stacji telewizyjnych, dzięki którym nadawcy wiedzą jak konstruować ramówki, by cieszyły się popularnością wśród widzów. Natomiast domy mediowe posługują się wynikami jako narzędziem do planowania kampanii reklamowych.Telewizja publiczna – stacja telewizyjna (lub stacje telewizyjne), stanowiąca własność skarbu państwa, niebędąca – w odróżnieniu od telewizji komercyjnych – własnością prywatnego kapitału. Środek masowego przekazu ustawowo zobowiązany do szerzenia tzw. społecznej misji programowej, bowiem generowanie zysków nie jest jej podstawowym zadaniem. Dlatego też ramówki nadawców państwowych zawierają m.in.: programy kulturalne, magazyny przeznaczone dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz magazyny religijne. Nie oznacza to braku takiego programu w stacjach komercyjnych – np. w Polsce stacje komercyjne takie jak Telewizja Śląska, Religia.tv zawierają podobne programy. Z kolei np. TVP posiada stacje traktowane jako stricte komercyjne, kodowane mimo "misji programowej", np. TVP Sport.
    Sat. 1 – jedna z największych komercyjnych stacji telewizyjnych w Niemczech. Należy do Grupy ProSiebenSat.1 Media, telewizyjnego skrzydła splajtowanego koncernu Kirch Gruppe.

    Telewizja komercyjnastacja telewizyjna utrzymująca się z własnych środków, przede wszystkim z reklam. Program dopasowany jest do gustów większości widzów lub ich części. Komercyjne stacje telewizyjne emitują często treści, na które nie ma miejsca w telewizji publicznej. Ważną rolę w takiej telewizji odgrywają wyniki oglądalności.

    Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazująca ruchomy obraz oraz dźwięk na odległość. W jednym miejscu za pomocą kamery telewizyjnej i mikrofonu rejestruje się sygnał, który następnie jest transmitowany do dowolnego miejsca w zasięgu transmisji. Sygnał odbierany jest przez odbiornik telewizyjny i przetwarzany na obraz oraz dźwięk.Polsat – polski komercyjny kanał telewizyjny, który jako pierwszy w kraju otrzymał koncesję na nadawanie ogólnopolskie. Rozpoczął nadawanie 5 grudnia 1992 o 16:30. Jest to jeden z najchętniej oglądanych kanałów telewizji komercyjnej w kraju.

    Do telewizji komercyjnych należą takie stacje jak: Polsat, TVN, RTL, Sat.1, TV Puls.

    TVN – polska komercyjna stacja telewizyjna, wchodząca w skład Grupy TVN należącej do grupy medialnej ITI. Rozpoczęła ona nadawanie 3 października 1997 o godz. 19:00. Jest to jeden z najchętniej oglądanych kanałów telewizji komercyjnej w kraju.Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

    Przypisy[ | edytuj kod]

    TV Puls (Telewizja Puls, potocznie Puls, do 2 października 2009 oficjalna nazwa Puls, od 25 czerwca do 6 grudnia 2003 nadawała pod nazwą TV Niepokalanów Puls) – polska komercyjna stacja telewizyjna, uruchomiona 18 marca 2001. Według własnych danych telewizja znajduje się w zasięgu ok. 29,3 mln Polaków. Do 2013 zasięg naziemny stacji wynosił 13,5 mln widzów, czyli 35,32% mieszkańców Polski przy całkowitym zasięgu technicznym na poziomie ok. 82,7%. Dzięki procesowi cyfryzacji telewizji naziemnej zasięg naziemny TV Puls wynosi 98,8% powierzchni Polski.RTL (znane również jako RTL Television, dawniej RTL Plus) - największa komercyjna stacja telewizyjna w Niemczech. Należy do RTL Group.




    Reklama

    Czas generowania strony: 0.004 sek.