System (gry fabularne)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

System – zintegrowany zbiór informacji, zawierający zasady (tzw. mechanikę gry) oraz opis świata, pozwalający na grę w określoną grę fabularną.

System autorski to rodzaj niekomercyjnej gry fabularnej (RPG) stworzonej przez graczy i nie wydanej w żadnego rodzaju wydawnictwie. Gry takie najczęściej rozprowadzane są za darmo, rzadziej w różnego rodzaju periodykach poświęconych RPG.Mechanika – w grach fabularnych zasady określające sposób przeprowadzania rozgrywki, na które składają się również m.in.:

Systemy RPG najczęściej mają formę kilkusetstronicowego podręcznika lub zestawu podręczników (np. oddzielnie traktujących o świecie gry oraz zasadach lub przeznaczonych osobno dla graczy i Mistrzów gry), zawierającego zwykle, także przykładowe scenariusze, lokacje oraz ilustracje przedstawiające świat gry, jego mieszkańców, przedmioty itd.

System d20 (ang. d20 System) – mechanika stworzona przez wydawnictwo Wizards of the Coast, na którym oparta jest wydana przez WotC trzecia edycja gry fabularnej Dungeons & Dragons oraz gra fabularna d20 modern. Nazwa systemu pochodzi od dwudziestościennej kości do gry, zwanej często właśnie d20 przez anglojęzycznych graczy (pol. k20), na której oparta jest większość rzutów w grze.

Zobacz też[ | edytuj kod]

  • d20
  • system autorski




  • Reklama