Sygnet (logo)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Logo NBC zaprojektowane przez Chermayeff & Geismar. U góry symbol graficzny (sygnet), poniżej logotyp. Sygnetem jest kolorowy paw.
Przykład logo firmy Apple, którego elementem jest sam sygnet w kształcie jabłka.

Sygnet – symbol graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z daną marką, firmą lub organizacją. Sygnet jest często wykorzystywany zamiast pełnego logo, szczególnie kiedy brakuje miejsca na przedstawienie całego znaku. Sygnet wraz z logotypem (przekazem tekstowym) tworzą logo. Słynnym sygnetem jest np. nadgryzione jabłko marki Apple, czy graficzny znak Pepsi.

Logo - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga europejska) jakiejś idei, pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli spełniające rolę znaku informacyjnego.

Pełne logo najczęściej łączy logotyp z sygnetem, choć oba te elementy nie są konieczne, aby stworzyć znak firmowy. Niektóre marki decydują się na sam logotyp, inne na sam sygnet.

Logo może mieć dodatkowy element – claim, czyli hasło marki, które zwykle umieszcza się pod sygnetem/logotypem.

Przypisy[ | edytuj kod]

Bibliografia[ | edytuj kod]

  • Andrzej Ludwik Włoszczyński: Po co ci logo?. Wydawnictwo internetowe e-bookowo, 2015. ISBN 978-83-7859-543-4.




  • Reklama