• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Strategia penetracji rynku

    Przeczytaj także...
    Promocja jest to oddziaływanie na odbiorców produktów danej firmy, polegające na przekazaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat produktów lub usług oraz samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji na rynku.Strategia rozwoju rynku – strategia marketingowa polegająca na wejściu firmy na nowe rynki zbytu z dotychczasowymi produktami. Jest ona zwykle znaczenie trudniejsza od strategii penetracji rynku oraz bardziej czasochłonna i wymagająca znacznego przygotowania. Konieczna jest wszechstronna analiza preferencji i aspiracji nowych nabywców, ponieważ wymagania i zwyczaje zakupowe nowych klientów mogą się różnić od dotychczasowych nabywców. Problemem może być również brak doświadczenia na nowym terenie.
    Strategia marketingowa – to reakcja na zadania stojące przed przedsiębiorstwem w sferze produkcji i sprzedaży jego wyrobów, a także (pośrednio) na „kłopoty” związane z wygospodarowaniem zysku pozwalającego na dynamiczny rozwój lub utrzymanie pozycji rynkowej. Nie oznacza to, że strategia marketingowa ma być opracowywana tylko w sytuacjach zagrożeń. Jest ona potrzebna w każdej sytuacji. Jest również bardzo ważne, aby była ona traktowana jako część ogólnej strategii rozwojowej przedsiębiorstwa.

    Strategia penetracji rynkustrategia marketingowa polegająca przede wszystkim na wzmocnieniu swojej pozycji na dotychczasowym rynku oraz zintensyfikowaniu sprzedaży dotychczasowego produktu.

    Działania[]

    Firma może podejmować następujące działania by wzmocnić sprzedaż i swoją pozycję:

  • Prowadzenie elastycznej polityki cenowej;
  • Obniżenie cen;
  • Poprawa jakości usług oraz oferowanych produktów;
  • Właściwy dobór kanałów dystrybucji;
  • Promocja;
  • Aktywizacja sprzedaży.
  • Strategia ta ma na celu zatrzymanie istniejących klientów oraz zainteresowanie nowych odbiorców. Ma także na celu ochronę istniejącego rynku przed konkurencją. Stosowana jest ona przede wszystkim na rynkach stabilnych i dobrze rozpoznawalnych. Rynek ten jest dobrze nasycony produktem przede wszystkim w późniejszym cyklu życia produktu.

    Zobacz też[]

  • Strategia rozwoju rynku
  • Strategia marketingowa
  • Bibliografia[]

    1. D. Rucińska, D. Tłoczyński: Strategie marketingowe jako element zarządzania działalnością gospodarczą. Koszalin: 1999, s. 64. ISBN 8387739561.
    2. E. Załoga, T. Kwarciński: Strategie rynkowe w transporcie. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński, 2006, s. 20. ISBN 837241520X.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama