• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Steam



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Counter-Strike – seria gier komputerowych z gatunku first-person shooter. W głównej mierze gry są przeznaczone dla rozgrywki wieloosobowej, w których gracze walczą między sobą wcielając się w terrorystów lub antyterrorystów.Half-Life 2 (HL2) – gra komputerowa z gatunku first-person shooter osadzona w świecie science-fiction wydana 16 listopada 2004. Jest kontynuacją gry Half-Life i tak jak ona, została stworzona przez studio Valve. Pojawienie się gry na rynku było zwieńczeniem pięcioletniego cyklu wydawniczego, podczas którego porcje kodu źródłowego gry przeciekały do Internetu. Gra niemal jednomyślnie zdobyła uznanie czasopism branżowych i życzliwe przyjęcie przez krytyków, zdobywając w roku 2004 ponad 35 tytułów „Gra Roku”. Pierwotnie gra dostępna była tylko dla komputerów domowych działających pod kontrolą systemu operacyjnego Microsoft Windows, lecz do chwili obecnej pojawiły się porty dla gry na konsolę Xbox, a w roku 2007 wydana została na platformy Xbox 360 oraz PlayStation 3.

    Steam – platforma dystrybucji cyfrowej i zarządzania prawami cyfrowymi, system gry wieloosobowej oraz serwis społecznościowy stworzony przez Valve Corporation.

    W październiku 2012 roku Valve rozszerzyło ofertę o oprogramowanie niebędące grami. Steam pozwala użytkownikowi na instalację i automatyczne zarządzanie oprogramowaniem na wielu komputerach oraz dostarcza funkcje społecznościowe takie jak listy znajomych i grupy, zapis w chmurze, rozmowy głosowe oraz czat dostępny podczas gry. Steam zapewnia ogólnodostępny interfejs programowania aplikacji (API) zwany Steamworks, który może być użyty przez programistów do zintegrowania z ich produktami takich funkcji platformy Steam jak zabezpieczenie przed kopiowaniem, funkcje sieciowe i matchmaking, osiągnięcia w grach, mikropłatności oraz wsparcie dla zawartości tworzonej przez użytkowników w Steam Workshop.

    Komputerowa gra wieloosobowa (ang. multiplayer video game) – rodzaj bądź tryb gry pozwalający na jednoczesną rozgrywkę wielu graczy w tę samą grę komputerową. Valve Corporation – amerykański producent gier komputerowych. Valve jest znane ze swego pierwszego produktu – Half-Life – który został wydany w listopadzie 1998, jego sequela, Half-Life 2 (2004), oraz platformy Steam uruchomionej w 2003 roku.

    Steam zastąpił WON, oryginalny system gry wieloosobowej dla gry Half-Life. Program jest dostępny na platformy: Windows, macOS, Linux, SteamOS, PlayStation 3 (częściowo), Android, iOS i Windows 10 Mobile. 14 lutego 2013 udostępniono wersję klienta na systemy linuksowe. Według danych z lutego 2015 roku z platformy korzysta ok. 125 milionów aktywnych użytkowników.

    Serwis społecznościowy — to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe (ang. social media).Gamasutra – strona internetowa założona w 1997 roku, skupiająca się na wszystkich aspektach produkcji gier. Właścicielem strony jest UBM Tech.

    Historia[ | edytuj kod]

    Wygląd interfejsu programu – wersja z 2007 roku

    Platformę zaczęto rozwijać w 2002 roku. Finalną wersję klienta Steam wydano 12 września 2003. Rozwinięto w niej ideę sklepu, w którym można znaleźć więcej informacji na temat oferowanych tytułów, zobaczyć zdjęcia i oceny krytyków za pomocą serwisu Metacritic, a także pobrać ich wersje demonstracyjne. Utworzono również serwis „My Media”, umożliwiający pobieranie filmów wysokiej jakości.

    World Opponent Network (lub WON) - system zabezpieczający przed piractwem do sprawdzania poprawności CD-Keya, podczas korzystania z systemu gry wieloosobowej w grach wydanych przez Vivendi Universal Games (włączając w to Sierra Entertainment, Universal Interactive oraz Blizzard Entertainment).Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.

    31 maja 2006 roku uruchomiono wersję 3.0 usługi „Friends”, umożliwiającej komunikowanie się użytkowników Steama na poziomie gry.

    16 października 2006 roku została uruchomiona polska wersja platformy Steam.

    We wrześniu 2008 roku firma Valve udostępniła funkcję „Steam Cloud”, która umożliwia użytkownikom przechowywać zapisane stany gier na serwerach Steama. Funkcję tę obsługują wszystkie gry firmy Valve na silniku Source (wyłączając Half-Life: Source i Half-Life 2: Deathmatch) oraz inne wybrane tytuły od innych wydawców.

    Cykl życia programu – seria kolejnych zmian programu, w trakcie których sukcesywnie odbywa się dodawanie nowych funkcji oraz usuwanie powstających w trakcie rozwoju błędów (tzw. bugów).Gigabajt (10, skrót GB) lub Gibibajt (2, skrót GiB) – jednostka używana w informatyce oznaczająca miliard (a w praktyce częściej 1.073.741.824 ~ 1.000.000.000 = 10) bajtów.

    1 lutego 2011 roku dodano opcję wysyłania zrzutów ekranu z gier, gdzie każdy użytkownik ma do wykorzystania 2 GB przestrzeni dyskowej (pierwotnie użytkownicy otrzymywali 1 GB przestrzeni na ten cel).

    10 września 2012 roku rozpoczęły się publiczne testy funkcji Big Picture, która umożliwia użytkownikom podłączyć swój komputer do telewizora i korzystać z tradycyjnych funkcji platformy Steam w specjalnie do tego celu przygotowanym interfejsie, przystosowanym do obsługi gamepada. W grudniu 2012 roku tryb ten oficjalnie wyszedł z beta-testów i został udostępniony finalnie w pełnej wersji.

    Niezależna gra komputerowa (ang. independent video game, potocznie gra indie) – gra komputerowa, która została stworzona przez mały zespół lub jedną osobę bez finansowego wsparcia wydawcy gier. Gry niezależne często charakteryzują się innowacyjną rozgrywką i rozpowszechniane są za pomocą cyfrowej dystrybucji. Rynek gier indie rozrósł się pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku, głównie dzięki nowym metodom internetowej dystrybucji i narzędziom deweloperskim.Wersja demonstracyjna, demo, wersja pokazowa, próbna zwykle komercyjnego programu komputerowego. Zazwyczaj jest to wersja o ograniczonej funkcjonalności w stosunku do wersji pełnej lub wersja pełna o ograniczonej czasowo możliwości wykorzystania. W przypadku gier jest to zwykle jeden poziom z finalnej części gry. Firma Novell specjalizująca się w oprogramowaniu sieciowym, umożliwiającym dostęp do serwera setkom klientów jako demo udostępnia oprogramowanie umożliwiające dostęp 2 klientów. Wersje demo są dołączane do czasopism tematycznych , dostępne są także w Internecie zwłaszcza na stronach producenta oprogramowania. Bywają także dema wysyłane na podany adres po zamówieniu złożonym elektronicznie przy czym zamawiający pokrywa koszt przesyłki oraz koszt nagrania i nośników. Niektóre firmy jako demo traktują starsze, pełne wersje swojego oprogramowania. Dzieje się tak wtedy gdy w nowszej wersji uzyskano znaczną poprawę funkcjonalności lub gdy system operacyjny starszego oprogramowania stracił na znaczeniu.

    Od 13 listopada 2017 roku w serwisie można płacić w złotówkach.

    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Dystrybucja cyfrowa, dystrybucja elektroniczna (ang. digital distribution, content delivery, online distribution, Electronic Software Distribution (ESD)) – metoda bezpośredniego rozpowszechniania treści, takich jak oprogramowanie, filmy, muzyka czy gry komputerowe za pośrednictwem Internetu.
    Zawartość do pobrania, downloadable content (DLC) – produkt stanowiący rozszerzenie gry komputerowej, udostępniany przez wydawcę za pośrednictwem Internetu. Pod pojęciem tym kryją się różnego rodzaju dodatki do podstawowej wersji gry, takie jak nowe wyposażenie, mapy czy pakiety misji. Często gra ma swoją reedycję w której skład wchodzą wszystkie wydane do niej DLC.
    Zarządzanie prawami cyfrowymi (z ang. digital rights management, DRM) – oparty na mechanizmach kryptograficznych lub innych metodach ukrywania treści system zabezpieczeń mający przeciwdziałać używaniu danych w formacie elektronicznym w sposób sprzeczny z wolą ich wydawcy.
    Metacritic – amerykańska strona internetowa agregująca recenzje albumów muzycznych, gier komputerowych, filmów i seriali. Na podstawie ocen z recenzji zlicza średnią przedstawiającą przyjęcie danego medium przez krytyków. W 2005 stronę przejęło przedsiębiorstwo CNET Networks.
    Zrzut ekranu (z ang. screenshot, screen dump, screen capture) czyli zapis aktualnego obrazu wyświetlanego na monitorze, najczęściej do pliku graficznego. W systemach operacyjnych z rodziny Windows zrzut ekranu wykonuje się naciskając klawisz Print Screen, Ctrl+Print Screen lub Alt+Print Screen (w przypadku gdy chcemy zrobić zrzut tylko aktywnego okna, a nie całego ekranu), w systemach Macintosh - Command-Shift-3 lub Command-Shift-4. W systemach Windows zrzut ekranu zapisywany jest do schowka systemowego, skąd można później wkleić go do dowolnego programu graficznego i zapisać do pliku, a w Windows 8 kombinacja Win+Print Screen powoduje automatyczny zapis do pliku PNG.
    Half-Life – gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez Valve Corporation. Wydana w 1998 roku przez Sierra Studios na platformę Microsoft Windows gra stanowiła debiutancki produkt Valve oraz pierwszą część z serii gier uniwersum Half-Life. W 2001 r. gra została wydana także na Play Station 2. Wersje na Mac OS oraz Linuxa zostały udostępnione w styczniu 2013 roku. W Half-Life gracz wciela się w postać Gordona Freemana, dr fizyki teoretycznej, zmuszonego do wywalczenia sobie drogi ucieczki z tajnego amerykańskiego ośrodka badawczego, w którym podczas jednego z eksperymentów związanych z technologią teleportacji doszło do katastrofy i śmierci wielu członków zespołu badawczego.
    Source – trójwymiarowy silnik graficzny będący następcą GoldSrc wyprodukowany przez Valve Corporation. Działa na systemie Windows, Linux, Xboksie, Xboksie 360, PlayStation 3 i komputerach Macintosh.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.023 sek.