• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Statek parowoturbinowy

    Przeczytaj także...
    Skrótowce przed imionami statków – przed imionami statków (cywilnych) podaje się niekiedy skrótowce charakteryzujące typ danej jednostki pływającej i pozwalające rozróżnić statki o podobnej nazwie. Dla okrętów stosuje się innego rodzaju oznaczenia. Statek wodny – dość szerokie i nie do końca sprecyzowane pojęcie, zawężające określenie jednostki pływającej do takich jednostek, które mogą poruszać się samodzielnie, lub też, w myśl innych definicji, są wykorzystywane ogólnie jako środek transportu (z własnym napędem lub bez). Przykładowo w rozumieniu międzynarodowego prawa drogi morskiej statek oznacza wszelkiego rodzaju urządzenie pływające, nie wyłączając urządzeń bezwypornościowych i wodnosamolotów, używane lub nadające się do użytku jako środek transportu wodnego.
    Parowiec – statek lub okręt o napędzie parowym, napędzany tłokową maszyną parową (SS) lub turbiną parową (TSS).
    TSS „Stefan Batory”

    Statek parowoturbinowy, parowiec turbinowy, TSS (od ang. turbine steam ship) – turbinowy statek parowy, czyli statek napędzany turbiną parową, na przykład TSS „Stefan Batory”.

    Turbina parowa – turbina, w której czynnikiem obiegowym jest para wodna. Pierwowzorem turbiny parowej była bania Herona. Jest to silnik (maszyna cieplna) wykorzystujący energię cieplną pary wodnej, wytworzonej zwykle w kotle parowym lub wytwornicy pary, do wytworzenia energii mechanicznej, odprowadzanej wałem do innej maszyny, np. generatora elektrycznego.TSS Stefan Batory – polski pasażerski statek turbinowo parowy. Był w latach 70. i 80. flagowym statkiem Polskich Linii Oceanicznych. Znany jako ostatni liniowiec utrzymujcy regularne rejsy na Atlantyku.

    Zobacz też[ | edytuj kod]

  • skrótowce przed imionami statków



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.005 sek.