Software house
B2C (ang. Business-to-consumer) – nazwa relacji występujących pomiędzy firmą a klientem końcowym, często realizowanych za pomocą Internetu, choć nie tylko. Stroną inicjującą transakcje jest firma. Natomiast odwrotnie C2B, gdzie transakcje inicjuje klient.Business Intelligence (analityka biznesowa) jest pojęciem o bardzo szerokim znaczeniu. Najbardziej ogólnie można przedstawić je jako proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Handel elektroniczny (ang. e-commerce) – procedury wykorzystujące środki i urządzenia elektroniczne (telefon stacjonarny i komórkowy, faks, Internet, telewizję) w celu zawarcia transakcji handlowej. Najbardziej popularną metodą handlu elektronicznego jest handel internetowy, gdzie występują transakcje handlowe pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Najbardziej powszechną formą handlu elektronicznego są sklepy internetowe.
Software house – przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem oprogramowania.
W typowych dla SH projektach duża waga przykładana jest do analizy procesów biznesowych klienta, tworzenia specyfikacji funkcjonalnej, testowania aplikacji oraz jej integracji z innymi systemami. Przedsiębiorstwa z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie.
Działalność[ | edytuj kod]
Do głównych zadań realizowanych przez SH należą:
jak również bardziej zaawansowane rozwiązania dotyczące:
Software house a agencja interaktywna[ | edytuj kod]
Software house’y działają na rynku obok agencji interaktywnych i powstały w wyniku specjalizacji branży interaktywnej. Specyfiką projektów realizowanych przez SH jest wysoka złożoność i czasochłonność, w odróżnieniu od większości projektów realizowanych przez typowe agencje interaktywne. SH wyróżnia od agencji interaktywnej specjalizacja się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji z wykorzystaniem technologii webowych, które ze względu na stopień skomplikowania przerastają techniczne możliwości agencji interaktywnych, koncentrujących się głównie wokół realizacji projektów mających na celu wspieranie wizerunku marki w Internecie oraz realizacji celów marketingowych.
SH zajmują się także nowoczesnymi wdrożeniami łączącymi strony internetowe m.in. ze sztuczną inteligencją, a także projektują coraz powszechniejsze aplikacje na odbiorniki TV.
Organizacje branżowe[ | edytuj kod]
W Polsce, przedsiębiorstwa typu software house skupione są w organizacjach:
W ramach e-Izby funkcjonują grupy tematyczne skupiające środowisko software house’ów: IT oraz platformy E-commerce (w tym E-usługi).
Realizacja projektów[ | edytuj kod]
Etapy realizacji projektów[ | edytuj kod]
- Analiza przedwdrożeniowa.
- Opracowanie prototypów i makiet.
- Implementacja, testy, wdrożenie, opracowanie dokumentacji.
- Obsługa powdrożeniowa.
Metodyki stosowane do realizacji projektów[ | edytuj kod]
Przypisy[ | edytuj kod]
- ↑ .Realizacja projektów internetowych – praktyczny przewodnik, IAB Polska 2010.
- Raport strategiczny IAB Polska Internet 2009 Polska, Europa, Świat.
- Raport Interaktywnie.com – Internet Software House 2010.
- Raport Interaktywnie.com: Software House 2018, „interaktywnie.com” [dostęp 2018-10-24] (pol.).