• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Sim - postać

    Przeczytaj także...
    The Sims – komputerowa gra symulacyjna, stworzona przez projektanta gier Willa Wrighta wydaną przez firmę Maxis. Od czasu wydania (styczeń 2000) sprzedała się w ponad szesnastu milionach kopii na całym świecie, dzięki czemu otrzymała tytuł najlepiej sprzedającej się gry na komputery osobiste w historii gier. Z początku The Sims miała być programem do projektowania wnętrz, a Simowie mieli być tylko modelami obrazującymi ludzi.SimCity – seria gier wyprodukowanych przez firmę Maxis, należąca do grona Simów, czyli gier symulacyjnych z przedrostkiem SIM (skrót od ang. simulation – symulacja). Pierwszą grą z tej serii było SimCity wydane w 1989 r. – do dzisiaj doczekało się 7 odsłon i trzech dodatków. Od daty premiery pierwszej części gry seria ta sprzedała się na całym świecie w nakładzie przekraczającym 17 milionów egzemplarzy.
    Simlisz (ang. Simlish) - sztuczny język używany przez Simów, głównych bohaterów, członków społeczeństwa w grach wyprodukowanych przez studio Maxis: serie SimCity oraz The Sims. Po raz pierwszy język ten pojawił sie w grze SimCopter w roku 1996. Większe zmiany zaszły w nim w The Sims, częściowe w The Sims 2.

    Sim – określenie wirtualnych ludzi występujących w seriach gier komputerowych SimCity i The Sims autorstwa Willa Wrighta, stworzonych w studiu Maxis. Simowie (ang. Sims) posługują się fikcyjnym językiem simlish, a głównym zadaniem gracza jest zaspokajanie ich potrzeb – społecznych (w SimCity) lub także podstawowych (w The Sims).

    The Sims 2 – druga odsłona strategiczno-symulacyjnej gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Opracowana przez firmę Maxis Software i jednego z jej założycieli, programistę oraz projektanta gier Willa Wrighta, a wydana przez Electronic Arts 14 września 2004 roku pod marką EA Games, już w ciągu dziesięciu dni od tej daty biła rekordy sprzedaży, oszacowano, że było to ponad milion kopii, tym samym stała się wówczas najbardziej dochodowym tytułem w historii firmy. Jest to sequel gry The Sims.SimCity – symulacja budowy miasta, wydana na komputery PC. Gra po raz pierwszy została wydana w 1989. Została zaprojektowana przez Willa Wrighta. SimCity było pierwszą produkcją studia Maxis, która została przygotowana na tak wiele platform. SimCity doczekało się już 6 sequeli: SimCity 2000 w 1993, SimCity 3000 w 1999, SimCity 4 w 2003 oraz SimCity DS, SimCity: Społeczności w 2007 i SimCity w 2013, Oryginalna nazwa SimCity została później przemianowana na SimCity Classic. Do czasu wydania The Sims w 2000, SimCity była najlepiej sprzedającą się serią gier wydaną przez Maxis.

    Nazwa „Sim” wywodzi się z angielskiego słowa simulation, a pierwszą grą Maxis wspominającą o wirtualnych ludziach było SimCity (1989). W SimAnt (1990) widoczna już była postać pojedynczego Sima jako ogrodnika. Natomiast w The Sims (2000) gracz już bezpośrednio kierował tytułowymi ludźmi, zaspokajając ich podstawowe potrzeby (głód, pragnienie, rozrywka, towarzystwo itp.). The Sims doczekało się trzech kontynuacji: The Sims 2 (2004), The Sims 3 (2009) oraz The Sims 4 (2014).

    The Sims 3 – trzecia odsłona strategiczno-symulacyjnej gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Jest to sequel gry The Sims 2.The Sims 4 – czwarta odsłona strategiczno-symulacyjnej gry komputerowej The Sims, umożliwiająca tworzenie i sterowanie życiem wirtualnych ludzi. Czwarta generacja została oficjalne zapowiedziana przez studio Maxis 6 maja 2013 roku.

    Simowie jako swoista społeczność stali się kultowi. Stosowany przez nich język był naśladowany przez licznych artystów muzycznych. Wytwór działalności Wrighta stał się obiektem badań socjologicznych. Stworzony w 2009 przez brytyjskiego projektanta Robina Hurkishawa, prowokacyjny cykl o dwóch bezdomnych oparty na środowisku The Sims 3, pokazał możliwości wykorzystania Simów do tworzenia fabuł zaangażowanych.

    Will Ralph Wright (ur. 20 stycznia 1960) - amerykański projektant gier komputerowych i współzałożyciel firmy produkującej gry, Maxis. Najbardziej znany jest dzięki zaprojektowaniu symulacyjnych gier komputerowych SimCity, The Sims i Spore.Maxis Software – amerykański producent gier komputerowych należący do korporacji Electronic Arts. Firma została założona przez Willa Wrighta i Jeffa Brauna w 1987 roku. Ich pierwszym produktem było SimCity, symulator zarządzania miastem. Maxis jest również producentem najlepiej sprzedającej się gry – The Sims (2000). Te dwa tytuły oraz produkty z nimi powiązane to dwie serie gier, które odniosły ogromny sukces pod względem łącznej sprzedaży i zarobków na całym świecie. 28 lipca 1997 roku sfinalizowane zostało przejęcie firmy przez Electronic Arts.

    Przypisy

    1. Rob Lammle: From Ant to City and Beyond: A History of All Things Sim (ang.). Mental Floss, 2014-01-23. [dostęp 2014-01-23].
    2. Przykładowe prace naukowe: Gonzalo Frasca: The Sims: Grandmothers are cooler than trolls (ang.). Game Studies. [dostęp 2014-01-23].; Jim Ranalli. Learning English from The Sims: exploiting computer simulation games for L2 learning. „Computer Assisted Language Learning”. 5 (21), s. 441–455, grudzień 2008 (ang.). 



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.019 sek.