• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Sikorsky Aircraft Corporation



    Podstrony: [1] 2 [3]
    Przeczytaj także...
    Sikorsky S-69 (oznaczenie wojskowe XH-59) – amerykański śmigłowiec doświadczalny służący do przetestowania w praktyce nowego układu napędowego stworzonego w ramach tzw. koncepcji nacierających łopat/koncepcja łopaty nacierającej (Advancing Blade Concept - ABC).Prezydent Stanów Zjednoczonych – głowa państwa, szef administracji federalnej, naczelny dowódca sił zbrojnych, szef rządu, a także lider swojej partii. Konstytucja nadała mu wiele prerogatyw, co sprawia iż zajmuje on kluczowe miejsce w systemie politycznym Stanów Zjednoczonych.
    Produkty[ | edytuj kod]

    Samoloty[ | edytuj kod]

    Sikorsky S-43
  • Sikorsky S-29-A – dwusilnikowy transportowy dwupłat. Pierwszy zbudowany przez Sikorsky’ego samolot w USA (1924)
  • Sikorsky S-30 – dwusilnikowy, niedokończony (1925)
  • Sikorsky S-31 – jednosilnikowy dwupłat (1925)
  • Sikorsky S-32 – jednosilnikowy, dwuosobowy dwupłat (1926)
  • Sikorsky S-33 – „Messenger” jednosilnikowy dwupłat (1925)
  • Sikorsky S-34 – dwusilnikowa latająca łódź, prototyp (1927)
  • Sikorsky S-35 – trójsilnikowy dwupłat, prototyp (1926)
  • Sikorsky S-36 – 8-miejscowa, dwusilnikowa latająca łódź „Amphibion” (1927)
  • Sikorsky S-37 – „Guardian” 8-miejscowy dwusilnikowy dwupłat (1927)
  • Sikorsky S-38 – 8-miejscowa dwusilnikowa amfibia (USN PS) (1928-1933)
  • Sikorsky S-39 – 5-miejscowy jednosilnikowy wariant S-38 (1929-1932)
  • Sikorsky S-40 – „Flying Forest” czterosilnikowa 28-miejscowa latająca łódź (1931)
  • Sikorsky S-41 – dwusilnikowa latająca łódź (1931)
  • Sikorsky S-42 – „Clipper” czterosilnikowa latająca łódź (1934-1935)
  • Sikorsky S-43 – „Baby Clipper” dwusilnikowa amfibia (1935-1937) (Army OA-1, USN JRS-1)
  • Sikorsky S-44 – czterosilnikowa latająca łódź (1937)
  • Sikorsky S-45 – sześciosilnikowa amfibia (dla Pan Am nigdy nie zbudowany)
  • Śmigłowce[ | edytuj kod]

  • Vought-Sikorsky 300 – prototyp śmigłowca z jednym wirnikiem nośnym (1940)
  • Sikorsky R-4 – pierwszy seryjnie produkowany helikopter (1942)
  • Sikorsky H-5 – helikopter zaprojektowany z myślą o polepszeniu parametrów R-4 (1943)
  • Sikorsky S-51 – pierwszy na świecie komercyjny helikopter (1946)
  • Sikorsky S-52 – helikopter z rotorem wykonanym w całości z metalu (1947)
  • Sikorsky S-55 – helikopter użytkowy (1949)
  • Sikorsky S-56 – dwusilnikowy helikopter, H-37A Mojave (1953)
  • Sikorsky S-58 – ulepszony S-55 (1954)
  • Sikorsky S-60 – prototyp „latającego dźwigu”, helikopter rozbił się 1961 (1959)
  • Sikorsky S-61 – uniwersalny śmigłowiec morski Sea King, wiele wariantów, włączając HH-3 „Jolly Green Giant” (1959)
  • Sikorsky S-62 – HH-52 Seaguard helikopter amfibia (1958)
  • Sikorsky S-64CH-54 Tarhe – „latający dźwig” (1962)
  • Sikorsky S-65 – CH-53 Sea Stallion, CH-53E Super Stallion – helikoptery o wysokim udżwigu(1964, 1974)
  • Sikorsky S-67 – prototyp, helikopter bojowy (1970)
  • Sikorsky S-69 – prototyp (1973)
  • Sikorsky S-70 – uniwersalne śmigłowce wojskowe UH-60 Blackhawk, SH-60 Seahawk (1974)
  • Sikorsky S-71 – niezrealizowany projekt śmigłowca szturmowego (1973)
  • Sikorsky S-72 – system opracowany dla NASA (1987)
  • Sikorsky S-76 – Spirit – 14-miejscowy komercyjny (1977)
  • Sikorsky S-92 i wojskowy Sikorsky H-92 (1995)
  • Sikorsky S-300C – (1964)
  • Sikorsky S-333 – (1988)
  • Sikorsky S-434 – (2008)
  • Sikorsky X2 – prototyp (2008)
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    Marine One – kryptonim każdego pojazdu latającego należącego do Korpusu Piechoty Morskiej USA przewożącego Prezydenta Stanów Zjednoczonych.NASA (National Aeronautics and Space Administration) (pl. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej) – agencja rządu Stanów Zjednoczonych odpowiedzialna za narodowy program lotów kosmicznych, ustanowiona 29 lipca 1958 r. na mocy National Aeronautics and Space Act, zastępując poprzednika – National Advisory Committee for Aeronautics. Jest wydziałem Departamentu Obrony USA i jest mu bezpośrednio podległa.


    Podstrony: [1] 2 [3]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Sikorsky CH-37 Mojave (H-37, S-56) – amerykański ciężki śmigłowiec transportowy zaprezentowany w 1953 roku przez firmę Sikorsky Aircraft. Śmigłowce były używane przez Korpus Piechoty Morskiej i Armię Stanów Zjednoczonych.
    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.
    Sikorsky SH-3 Sea King lub Sikorsky S-61 (z ang. „Król morza”) – amerykański dwusilnikowy, śmigłowiec wielozadaniowy konstrukcji Sikorsky Aircraft Corporation. Używany przez Marynarkę Wojenną Stanów Zjednoczonych i siły zbrojne wielu państw świata.
    Sikorsky S-64 Skycrane – ciężki dwusilnikowy dźwig latający zaprojektowany przez Sikorsky Aircraft Corporation dla Armii Stanów Zjednoczonych. Był on produkowany w wersji wojskowej jako CH-54 Tarhe i cywilnej jako Sikorsky S-64, a później (aż do dzisiaj), na licencji przez amerykańsko-kanadyjskie konsorcjum Erickson Air-Cran jako Erickson S-64. Nazwa "Tarhe", pochodzi od imienia osiemnastowiecznego wodza indiańskiego plemienia Wyandot. Przydomek cywilnej wersji "Skycrane" oznacza w tłumaczeniu "podniebny dźwig".
    Sikorsky X2 – eksperymentalny śmigłowiec amerykański firmy Sikorsky Aircraft będący demonstratorem technologii i rozwiązań konstrukcyjnych mających zostać użytych w nowoprojektowanym rozpoznawczym śmigłowcu Sikorskiego S-97 Raider.
    Sikorsky R-4 – amerykański śmigłowiec, który jako pierwszy został użyty bojowo przez USAAF i był pierwszym alianckim śmigłowcem produkowanym seryjnie i pierwszym śmigłowcem na świecie produkowanym masowo.
    Sikorsky CH-53 Sea Stallion – amerykański ciężki śmigłowiec transportowy, trójsilnikowa wersja rozwojowa CH-53 Sea Stallion, do śmigłowca dodano też siódmą łopatę wirnika, zarówno ogon jak i wirnik główny są składane. Siniki T64-GE-413 z CH-53D o mocy 3925 KM zastąpiono T64-GE-416/A o mocy 4380 KM, udźwig wzrósł do 13 600 kg w kabinie lub 14 500 kg na podwieszeniu. Używany też do taktycznego przerzutu sprzętu lub misji ratunkowych, śmigłowce mogą tankować w locie.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.019 sek.