• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Screamer

    Przeczytaj także...
    Egzorcysta (ang. The Exorcist) – filmowy horror wyprodukowany w USA w roku 1973, uznawany jest za jeden z najlepszych filmów grozy w historii kina.Animacja komputerowa – sztuka tworzenia ruchomych obiektów z wykorzystaniem komputerów. Jest poddziedziną grafiki komputerowej i animacji. W coraz większym zakresie jest ona realizowana jako animacja 3D (trójwymiarowa), choć w zastosowaniach dysponujących niską przepustowością sprzętową i wymagających przetwarzania obrazów w czasie rzeczywistym cały czas ważną pozycję utrzymuje animacja 2D (dwuwymiarowa, płaska). Czasami docelowym medium animacji jest sam system komputerowy, ale zdarza się, ze animacja przeznaczona jest dla innych mediów, takich jak film. Animację komputerową czasami określa się skrótem CGI (od ang. Computer Generated Imagery, lub Computer Generated Imaging) - szczególnie w zastosowaniach kinematograficznych.
    Horror – fantastyka grozy – odmiana fantastyki polegająca na budowaniu świata przedstawionego na wzór rzeczywistości i praw nią rządzących po to, aby wprowadzić w jego obręb zjawiska kwestionujące te prawa i nie dające się wytłumaczyć bez odwoływania się do zjawisk nadprzyrodzonych. Źródła takiego postrzegania horroru związane są bezpośrednio z samym powstaniem literackiego gatunku horroru i zasadniczo do niego się odnoszą. W horrorze filmowym definicja ta ewoluowała na przestrzeni ostatniego stulecia, głównie przez rozkwit kina eksploatacji, które miało miejsce w latach 70. ubiegłego wieku.

    Screamer (także jump scare) – rodzaj animacji, filmu lub aplikacji stworzonej specjalnie po to, aby przestraszyć widza. Pierwsze screamery pojawiły się około 2002 roku.

    Pierwsze screamery pojawiły się w horrorach, które miały na celu przestraszenie skupionego widza.

    Z pozoru screamery przypominają proste gry-zabawy typu „znajdź 10 różnic” lub też są filmami, które wymagają skupienia przez użytkownika. Często w tle słychać cichy dźwięk lub piosenkę, co ma nakłonić widza, aby zwiększył głośność. Po kilku chwilach wyświetla się nieprzyjemna lub krwawa fotografia oraz głośny dźwięk.

    YouTube – serwis internetowy, stworzony w lutym roku 2005, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, oglądanie filmów oraz live streaming. Używa technologii FLV do wyświetlania szerokiego wyboru filmów zamieszczonych przez użytkowników (tzw. user-generated content), takich jak zwiastuny filmowe lub telewizyjne, teledyski, jak i dzieła amatorskie: wideoblogi i krótkie własne filmy. Większość materiałów została załadowana na YouTube przez prywatne osoby, ale wiele firm (na przykład Columbia Broadcasting System, BBC, Universal Music Group, w Polsce Polska Agencja Prasowa, Grupa TVN, CD Projekt), różne instytucje i organizacje oferują część swoich materiałów przez YouTube jako część programu partnerskiego.Film – utwór audiowizualny, składający się ze scen, które z kolei składają się z jednego lub więcej (do kilkudziesięciu) ujęć. Pierwotnie filmy wyświetlano w kinach, współcześnie również w telewizji i za pomocą innych urządzeń, takich jak magnetowidy, odtwarzacz DVD, Blu-ray i komputery.

    Jednym z popularniejszych screamerów jest gra Scary Maze Game stworzona przez Jeremy’ego Winterrowda. W Scary Maze Game gracz ma za zadanie pokonać labirynt, nie dotykając ścian. W przypadku dotknięcia ściany na poziomie pierwszym i drugim, rozpoczyna grę od początku. Na trzecim poziomie niezależnie do tego, czy dotknie ściany czy przejdzie poziom, zobaczy zdjęcie Regan MacNeil z filmu Egzorcysta oraz usłyszy krzyk. W internecie pojawiło się wiele filmów na YouTube, które pokazują reakcję graczy po zobaczeniu zdjęcia.

    Oprogramowanie użytkowe lub oprogramowanie aplikacyjne – oprogramowanie oferujące bezpośredni kontakt z człowiekiem, czyli interakcję z użytkownikiem komputera. Oprogramowanie użytkowe przeznaczone jest do wykonywania czynności poleconych przez użytkownika oraz rozwiązywania problemów zadanych przez użytkownika.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. What you don’t want to happen when you computer prank someone (ang.). geek.com, 2010-11-17. [dostęp 2016-01-16].
    2. Chris Menning: Screamers - The History of the Scary Maze Prank and its Cousins (ang.). urlesque.com, 2010-10-13. [dostęp 2016-01-16]. [zarchiwizowane z tego adresu (2015-01-16)].
    3. Bryan Bishop: Why won't you die?!' The art of the jump scare (ang.). The Verge, 2012-10-31. [dostęp 2016-01-16].



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.006 sek.