Sara (film)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Sara – polski film sensacyjny z 1997 roku w reżyserii Macieja Ślesickiego.

IMDb.com (The Internet Movie Database) – największa na świecie internetowa baza danych na temat filmów i ludzi z nim związanych. Zawiera informacje o aktorach, reżyserach, scenarzystach, producentach, montażystach, operatorach, muzykach itd. Informacje nie ograniczają się do kinematografii amerykańskiej.Grzegorz Miśtal (ur. 19 stycznia 1973 r. w Krakowie) - polski aktor filmowy, telewizyjny, oraz teatralny. W latach 1999-2012 dziennikarz i prezenter Programu 1 Telewizji Polskiej. Od 2013 roku prezenter TVP Warszawa.

Film kręcono w Warszawie, Aninie i Konstancinie. Zdjęcia zakończono w październiku 1996.

Opis fabuły[ | edytuj kod]

Leon (Bogusław Linda), komandos jednostki specjalnej ONZ, powraca z misji do Polski. Jego zadaniem było ochranianie ważnych osób, co czynił z niesamowitym zaangażowaniem, często zasłaniając je własnym ciałem. Dramat rodzinny i opuszczenie przez żonę wpędzają bohatera w alkoholizm. Któregoś dnia spotyka się z Józefem (Marek Perepeczko), szefem gangu, który szuka ochroniarza dla swojej szesnastoletniej córki, Sary (Agnieszka Włodarczyk). Ta nie jest tym początkowo zachwycona, ale tylko do momentu, gdy Leon ratuje jej życie, zasłaniając ją na ulicy przed strzałami bandyty. Od tego momentu dziewczyna zakochuje się w Leonie i, mimo jego oporów, nawiązują romans. Oboje są świadomi, że ich związek nie może wyjść na jaw, bo Józef nie zawaha się zabić każdego, kto zbliży się do jego córki. Pewnego dnia Sara zostawia jednak swoją torebkę w restauracji i zdjęcia kochanków w jednoznacznej sytuacji wpadają w niepowołane ręce.

Tadeusz Wojtych (ur. 10 sierpnia 1931 w Lille we Francji) - polski aktor filmowy i telewizyjny. Był wśród założycieli Studenckiego Teatru Bim-Bom.Piotr Siejka (ur. 22 lipca 1960 w Warszawie) - aktor filmowy i teatralny. Absolwent wydziału aktorskiego Państwej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Od 1986 roku aktor Teatru Ochoty w Warszawie. Występował również w teatrach: Syrena (1982, 2003), Na Targówku (1986), Na Woli (1998) i Teatrze Studyjnym `83 w Łodzi (1983, 1985-86).


Podstrony: 1 [2] [3] [4]




Warto wiedzieć że... beta

Stanisław Penksyk (ur. 9 sierpnia 1950) – polski aktor, autor tekstów piosenek, reżyser i producent audycji radiowych oraz płyt.
Filmweb (filmweb.pl) – największy polski serwis internetowy poświęcony filmom i ludziom kina. Druga co do wielkości baza filmowa na świecie po IMDb.com (na dzień 18 października 2012 roku) zawiera informacje o 517 560 filmach, 38 727 serialach, 10 491 grach i 1 636 554 ludziach filmu). Zawiera filmy ze 187 krajów, 9 byłych, 2 kraje, które zmieniły swoją nazwę na inną i 14 części należących do innych krajów (4 nieuznawane państwa, 5 autonomii, 1 byłą autonomię i 4 terytoria zależne).
Cezary Andrzej Pazura (ur. 13 czerwca 1962 w Tomaszowie Mazowieckim) – polski aktor filmowy, kabaretowy i telewizyjny, komik, piosenkarz, reżyser. Starszy brat Radosława Pazury, który również jest aktorem.
Sara – Muzyka z filmu Macieja Ślesickiego – ścieżka dźwiękowa do filmu Sara Macieja Ślesickiego. Album wydany został w 1997.
Marek Perepeczko (ur. 3 kwietnia 1942 w Warszawie, zm. 16 listopada 2005 w Częstochowie) – polski aktor teatralny i filmowy.
Teresa Maria Lipowska-Zaliwska występująca głównie jako Teresa Lipowska z domu Witczak (ur. 14 lipca 1937 w Warszawie) – polska aktorka.
Film sensacyjny – swoista odmiana rodzajowa (nie gatunek filmowy) filmu fabularnego, typ struktury dzieła filmowego rozwijanej i uzupełnianej przez różne gatunki filmowe, które można traktować jako odmiany filmu sensacyjnego; wyznacznikiem rodzajowym nie jest więc treść filmu, lecz sposób przedstawiania wydarzeń. Utwór filmowy należący do tej odmiany ukazuje zawsze pewnego rodzaju intrygę, wątek główny przedstawia rozwój tej intrygi, fabuła najczęściej trzyma widza w napięciu emocjonalnym, jest bogata w niezwykłe wydarzenia i zaskakujące zwroty akcji. Dominuje zmienność sytuacji i relacji wzajemnych między bohaterami. Jeśli w filmie sensacyjnym występują wątki poboczne, to służą one rozwojowi intrygi i zwykle przyspieszają tok akcji i rozwój fabuły, a nigdy ich nie zwalniają. Nie występuje materiał pozafabularny (historyczny, naukowy, opisowy), mający znaczenie sam w sobie (autonomiczny względem fabuły). Film sensacyjny, rozumiany jako typ struktury, obejmuje m.in. takie gatunki filmowe, jak film szpiegowski, film gangsterski, film kryminalny, film detektywistyczny, film policyjny czy thriller, a nawet western, film wojenny czy film fantastycznonaukowy.

Reklama