• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Reklama kontekstowa



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Portal internetowy – internetowy serwis informacyjny poszerzony o różnorodne funkcje internetowe, dostępny z jednego adresu internetowego. W intencji twórców, ma to zachęcać użytkowników do ustawienia adresu portalu jako strony startowej w przeglądarce WWW i traktowania go jako bramy do Internetu.Czat (również chat, z ang. chat [tʃæt] – pogawędka) – rodzaj rozmowy między dwoma lub wieloma użytkownikami komputerów za pośrednictwem Internetu lub innej sieci komputerowej, polegającej na naprzemiennym przesyłaniu wiadomości tekstowych.

    Reklama kontekstowa – sposób prezentowania reklam użytkownikom rozmaitych usług internetowych (stron internetowych, e-maili, czatów, forów dyskusyjnych, komunikatorów itd.), który zakłada dopasowanie treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją niż gdyby nie miała ona z nią związku.

    Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między-sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.

    Reklama kontekstowa występuje w dwóch wariantach, które mogą działać niezależnie od siebie:

    (1) Pierwszym z nich jest reklama wyświetlana na zewnętrznych stronach internetowych, których właściciele zgłosili chęć publikowania u siebie treści reklamowych. W jaki sposób zatem nasza reklama dociera do właściwego odbiorcy? Specjalne algorytmy analizują treści wszystkich podstron, tworząc profil tematyczny strony. Reklama jest wyświetlana jedynie na stronach, które bezpośrednio lub pośrednio łączą się z tematyką działalności reklamodawcy. Reklama taka zawiera się w formie tekstów, linków, grafik i animacji umieszczanych obok właściwej treści danego serwisu; w przypadku stron WWW najczęściej przyjmuje to formę osobnej, wydzielonej jej części (boksu, panelu bocznego, listwy dolnej lub górnej) gdzie wyświetlane są krótkie teksty i linki do innych stron WWW.

    Internet Architecture Board (IAB), dawniej Internet Activities Board - techniczne ciało zarządzające Internetem, składające się z dwóch podstawowych grup roboczych:Money.pl – polski portal internetowy zajmujący się finansami, gospodarką i ekonomią, którego wydawcą jest Grupa Wirtualna Polska, a do 2015 roku prowadzony był przez przedsiębiorstwo Money.pl sp. z o.o. Spółka działa od 2000 roku, a w 2018 roku, zmieniła nazwę na TotalMoney Sp. z o.o. Portal wyrósł z Wirtualnego Serwisu Ekonomicznego. Do stycznia 2015 redaktorem naczelnym i współtwórcą sukcesu portalu był Tomasz Bonek.

    (2) Drugą formą reklamy kontekstowej jest tzw. reklama sponsorowana wyświetlana bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwarki użytkownika. W tej sytuacji po uiszczeniu odpowiedniej opłaty link do określonej strony jest umieszczany na górze listy stron, będących odpowiedzią wyszukiwarki na wprowadzone przez internautę słowa kluczowe, nawet jeśli strona ma niski ranking.

    Poczta elektroniczna lub krótko e-poczta, (ang. electronic mail krótko e-mail) – usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usługi.Copywriter (CW) – autor tekstów i sloganów reklamowych. Copywriter nazywany też bywa po francusku concepteur-redacteur (pomysłodawca - redaktor).

    Reklama kontekstowa w internecie może przybierać formę zarówno czystego tekstu, umieszczanego gdzieś obok właściwej zawartości serwisu za pomocą którego jest emitowana jak i różnych form reklamy wizualnej, choć znacznie częściej spotykana jest ta pierwsza jej forma.

    Największymi zaletami, które charakteryzują reklamę kontekstową jest „możliwość precyzyjnego dotarcia do adekwatnej grupy docelowej przy stosunkowo niskich (i elastycznych) kosztach.”

    Strona internetowa, strona WWW (ang. web page) – dokument HTML udostępniony w Internecie przez serwer WWW. Po stronie hosta użytkownika, strona WWW jest otwierana i wyświetlana za pomocą przeglądarki internetowej. Autorem pierwszych stron WWW jest Tim Berners-Lee.Forum dyskusyjne – przeniesiona do struktury stron WWW forma grup dyskusyjnych, która służy do wymiany informacji i poglądów między osobami o podobnych zainteresowaniach przy użyciu przeglądarki internetowej.

    Według danych IAB Polska na reklamę kontekstową w internecie wydano na polskim rynku 110 milionów PLN, co stanowiło ok. 30% rynku wszystkich reklam internetowych. IAB Polska szacuje, że w 2008 r. wydane zostanie 190 milionów PLN co ma stanowić ponad 40% rynku wszystkich form reklamy w internecie.

    Autor reklamy kontekstowej[ | edytuj kod]

    Autorem reklamy kontekstowej jest copywriter. Jest w stanie przygotować założenia i projekt reklamy, a zarazem odpowiedni tekst reklamowy. Zawsze dba o dostosowanie się do konkretnej grupy odbiorczej, do których chcą dotrzeć odpowiedni sprzedawcy. Współpracuje z nimi prowadząc własną działalność gospodarczą bądź na podstawie umowy o dzieło czy zlecenie.

    Komunikator internetowy (ang. Instant Messenger, od tego skrót IM) – program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów (komunikacja natychmiastowa – ang. Instant Messaging) pomiędzy dwoma lub większą ilością komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet (dlatego komunikatory internetowe). Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Reklama

    Czas generowania strony: 0.009 sek.