• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Regionalbahn

    Przeczytaj także...
    Konduktor to, współcześnie, pracownik kolejowy podległy bezpośrednio kierownikowi pociągu zajmujący się obsługą pociągu.Szybka kolej miejska (w skrócie SKM) – rodzaj systemu transportu kolejowego, dysponujący bezkolizyjnym torowiskiem albo torowiskiem prowadzonym we własnym korytarzu (z pełnym uprzywilejowaniem na skrzyżowaniach), wyspecjalizowany do obsługi ruchu miejskiego dzięki odpowiedniej lokalizacji stacji, specyficznemu taborowi i wysokiej częstotliwości obsługi.
    Pociąg – w transporcie kolejowym skład sprzęgniętych ze sobą wagonów lub innych pojazdów kolejowych (w odpowiedniej konfiguracji mogą to być wagon, człony zestawu trakcyjnego, zespół trakcyjny, wagon silnikowy albo sama lokomotywa) połączonych z co najmniej jedną czynną lokomotywą albo mających samodzielny napęd, osygnalizowany zgodnie z przepisami, odpowiednio wyposażony (obsługa, materiały eksploatacyjne), przygotowany do drogi albo będący w drodze. Podstawowym przeznaczeniem pociągu jest zaspokajanie potrzeb przewozowych polegających na przemieszczaniu osób i towarów.
    RB 51 na Dworcu Głównym w Dortmundzie

    Regionalbahn (także RegionalBahn, RB, niem. kolej regionalna) – kategoria pociągu Deutsche Bahn, który w Niemczech zastąpił klasyczne pociągi osobowe (Personenzug, P), a także późniejsze bliskobieżne (Nahverkehrszug, N). Regionalbahn obsługuje z reguły wszystkie dworce i przystanki kolejowe na trasie, na której kursuje.

    Dworzec kolejowy – budynek z rozbudowaną infrastrukturą służącą do obsługi kolejowego ruchu pasażerskiego lub towarowego.Deutsche Bahn AG (DB) – grupa niemieckich przedsiębiorstw kolejowych i logistycznych, nazywana też koncernem Deutsche Bahn AG.

    RB kursują z reguły wedle sztywnego rozkładu co godzinę lub dwie. Używany jest tabor różnego typu, niekiedy stare Silberlingi, ponadto wagony piętrowe oraz elektryczne lub dieslowskie składy samobieżne różnego typu. Na wielu trasach RB jeżdżą bez konduktora.

    Pociąg osobowy – kategoria pociągu pasażerskiego przeznaczonego do obsługi przewozów i zaspakajania potrzeb przewozowych w zakresie przewozu osób i bagażu. Przejazd osób odbywa się na podstawie biletu (czasami także opłat dodatkowych).Silnik o zapłonie samoczynnym (znany powszechnie jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla, ZS) – silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, w którym ciśnienie maksymalne czynnika jest znacznie większe, niż w silnikach niskoprężnych (z zapłonem iskrowym), a do zapłonu paliwa nie jest wymagane żadne zewnętrzne źródło energii, ma miejsce zapłon samoczynny. Do cylindra dostarczane jest powietrze, kiedy tłok zbliża się do swojego GMP następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu. Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła. Stopień sprężania w silnikach wysokoprężnych mieści się w przedziale 12-25.

    Zobacz też[]

  • Pociąg osobowy
  • Regional-Express
  • S-Bahn



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.017 sek.