• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Projektowanie interakcji



    Podstrony: [1] [2] 3 [4]
    Przeczytaj także...
    Tarcie poznawcze (ang. "cognitive friction") to wysiłek umysłowy podczas wykonywania jakiegoś zadania, który jest konieczny, aby je zakończyć. Zadania, które charakteryzują proste wybory, jednoznaczne interpretacje i akcje przewidywalne przez umysł ludzki cechuje niskie tarcie poznawcze. Czynności które wymagają namysłu, tłumaczenia lub kalkulacji cechuje wysokie tarcie poznawcze.Interakcja człowiek-komputer (ang. human-computer interaction, HCI) – wzajemne oddziaływanie pomiędzy człowiekiem a komputerem, zachodzące poprzez interfejs użytkownika.
    Przypisy[ | edytuj kod]
    1. Cooper, Alan, Reimann, Robert, Cronin, Dave: About Face 3: The Essentials of Interaction Design. Indianapolis, Indiana: Wiley, 2007, s. 610. ISBN 978-0-470-08411-3.
    2. Integrate business modeling and interaction design, www.ibm.com, 8 czerwca 2007 [dostęp 2021-02-22] (ang.).
    3. Alan Cooper, The Inmates are Running the Asylum, Sams, 1999, ISBN 978-0-672-31649-4 [dostęp 2021-02-22] (ang.).
    4. Ben Shneiderman, www.cs.umd.edu [dostęp 2021-02-22].
    5. The Story, Projektowanie interfejsów z wykorzystaniem 8 Złotych Zasad Shneidermana, thestory.is [dostęp 2021-02-22] (pol.).
    6. The MIT Press, Technology as Experience | The MIT Press, mitpress.mit.edu [dostęp 2021-02-22] (ang.).
    7. Bill. Moggridge, Designing interactions, Cambridge, Mass.: MIT Press, 2007, ISBN 978-0-262-28006-8, OCLC 86070696 [dostęp 2019-02-22].

    Bibliografia[ | edytuj kod]

  • Bill Moggridge, Designing Interactions, Cambridge, Mass.: MIT Press, 2007, ISBN 978-0262134743, OCLC 86070696.
  • About Face 3: The Essentials of Interaction Design. Alan Cooper
  • The Inmates Are Running the Asylum: Why High Tech Products Drive Us Crazy and How To Restore The Sanity. Alan Cooper (polskie wydanie: „Wariaci rządzą domem wariatów: dlaczego produkty wysokich technologii doprowadzają nas do szaleństwa i co zrobić, żeby tego uniknąć”)
  • The Design of Everyday Things. Donald A. Norman
  • Tog on Interface” Bruce Tognazzini, Reading, MA: Addison-Wesley, 1992. ISBN 0-201-60842-1.
  • Uniwersytet Nowojorski (ang. New York University) (NYU) – największa szkoła wyższa w Nowym Jorku i jedna z największych w USA. Główny kampus uniwersytetu znajduje się w Greenwich Village na Manhattanie. NYU został założony w 1831 przez Alberta Gallatina i grupę prominentnych nowojorczyków, stał się największym prywatnym uniwersytetem non-profit w Stanach. Uczelnia składa się z 14 szkół, college’ów i wydziałów skupionych w 6 częściach Manhattanu. NYU posiada także oddziały zagraniczne w Londynie, Paryżu, Pradze, Berlinie, Ghanie, Madrycie i Szanghaju. Użyteczność (ang. usability) – własność produktów decydująca o ich jakości użytkowej. Pojęcie to odnoszone jest najczęściej do interaktywnych urządzeń, aplikacji oraz stron internetowych (jako web usability).


    Podstrony: [1] [2] 3 [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    User experience (ang. "doświadczenie użytkownika"), w skrócie UX, to termin opisujący całość wrażeń jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu interaktywnego.
    William (Bill) Moggridge (ur. 25 czerwca 1943 w Londynie, zm. 8 września 2012 w San Francisco) – brytyjski projektant przemysłowy, twórca pierwszego laptopa nazwanego GRiD Compass, jeden z ojców projektowania interakcji, zwolennik projektowania zorientowanego na użytkownika.
    Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. User-centered design) to podejście do projektowania interakcji człowieka z komputerem w którym potrzeby, wymagania i ograniczenia końcowego użytkownika są szczegółowo badane na każdym etapie procesu projektowego. Jest jedną z podstawowych metod użyteczności.
    Architektura informacji to sposób uporządkowania i wzajemnego powiązania informacji w systemach zawierających informacje. Zagadnienie obejmuje wiele obszarów życia, najbardziej widoczne jest w takich obszarach, jak informatyka (serwisy WWW, intranety, aplikacje) i bibliotekoznawstwo.
    System (stgr. σύστημα systema – rzecz złożona) – obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyodrębnić zespół lub zespoły elementów wzajemnie powiązanych w układy, realizujących jako całość funkcję nadrzędną lub zbiór takich funkcji (funkcjonalność). Z uwagi na fakt, że wyodrębnienie wszystkich elementów przynależących do systemu bywa w praktyce niekiedy bardzo trudne, dlatego do badania systemów wykorzystuje się ich uproszczone modele. Elementy przynależące do jednego systemu nie mogą jednak stanowić jednocześnie elementów przynależnych do innego systemu.
    Persona (gr. prosopon) jest to pojęcie wprowadzone przez Junga, które wskazuje na sposób adaptacji do modelu kulturowego. Oznacza maskę jaką człowiek przybiera na użytek społeczny, kompromis pomiędzy jednostką a społeczeństwem.
    Interfejs użytkownika (ang. user interface, UI) — w technice część urządzenia odpowiedzialna za interakcję z użytkownikiem. Człowiek nie jest zdolny do bezpośredniej komunikacji z maszynami. Aby było to możliwe urządzenia są wyposażone w odpowiednie urządzenia wejścia-wyjścia tworzące razem interfejs użytkownika:

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.662 sek.