• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Procter



    Podstrony: [1] 2 [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Braun – niemieckie przedsiębiorstwo produkujące m. in: maszynki do golenia, miksery kuchenne, odkurzacze czy żelazka. Od 2005 roku marka jest własnością amerykańskiego koncernu kosmetycznego Procter & Gamble.Dodatek do żywności - substancja niespożywana jako żywność, ale posiadająca (lub nie) wartości odżywcze, pożądana do otrzymania produktu o określonych cechach w procesie technologicznym. (Kodeks żywieniowy, FAO, WHO, 1988)
    Marki[ | edytuj kod]
  • Ace
  • Always
  • Ambi Pur
  • Ariel
  • Aussie
  • Blend-a-med
  • Bold
  • Bonux
  • Braun
  • Dash
  • Discreet
  • Fairy
  • Febreze
  • Flash
  • Gillette
  • Head & Shoulders
  • Herbal Essences
  • Ivory
  • Lenor
  • Mr Proper
  • Naturella
  • Olay
  • Old Spice
  • Oral-B
  • Pampers
  • Pantene
  • Shamtu
  • Swiffer
  • Tampax
  • Tide
  • Vicks
  • Vizir
  • Kontrowersje wokół przedsiębiorstwa[ | edytuj kod]

    Testy na zwierzętach[ | edytuj kod]

    Procter & Gamble było krytykowane przez kilka organizacji społecznych takich jak People for the Ethical Treatment of Animals, British Union for the Abolition of Vivisection, i In Defense of Animals za stosowanie na masową skalę testów swoich produktów na zwierzętach, zwłaszcza kosmetyków i dodatków do żywności. Krytyka spowodowała załamanie się sprzedaży pokarmu dla zwierząt pod marką Iams, które usiłowano wprowadzić na rynek w 1999 r.

    Kosmetyki – grupa produktów służących do pielęgnacji, oczyszczania, ochrony i upiększania ciała. Wg rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych (CELEX: 32009R1223) produkt kosmetyczny oznacza każdą substancję lub mie­szaninę przeznaczoną do kontaktu z zewnętrznymi częścia­mi ciała ludzkiego (naskórkiem, owłosieniem, paznokciami, wargami oraz zewnętrznymi narządami płciowymi) lub z zę­bami oraz błonami śluzowymi jamy ustnej, którego wyłącz­nym lub głównym celem jest utrzymywanie ich w czystości, perfumowanie, zmiana ich wyglądu, ochrona, utrzymywanie w dobrej kondycji lub korygowanie zapachu ciała. Natomiast według uchylonej w 2019 roku ustawy z dnia 30 marca 2001 r. o kosmetykach, kosmetykiem jest każda substancja przeznaczona do zewnętrznego kontaktu z ciałem człowieka: skórą, włosami, wargami, paznokciami, zewnętrznymi narządami płciowymi, zębami i błonami śluzowymi jamy ustnej, którego wyłącznym lub głównym celem jest utrzymywanie ich w czystości, pielęgnowanie, ochrona, perfumowanie lub upiększanie. Przedsiębiorstwo (lub inaczej jednostka gospodarcza) – wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów. W jego skład mogą wchodzić mniej lub bardziej odrębne jednostki gospodarcze, nazywane zakładami. Nieco inne znaczenie ma przedsiębiorstwo w języku prawnym.

    Praktyki przy zatrudnianiu[ | edytuj kod]

    Do końca lat 90. XX w. przedsiębiorstwo było bardzo zaangażowane w ruch „równych szans” dla zatrudnianych, starając się zwalczać nierówne traktowanie przy zatrudnianiu mniejszości - zwłaszcza samotnych matek i homoseksualistów. Było nawet zaangażowane w telewizyjne i internetowe kampanie reklamowe na rzecz równego traktowania homoseksualistów. Pod wpływem grup nacisku, takich jak w latach 2003–2005 American Family Association wycofała się z tych działań całkowicie.

    Próchnica zębów (łac. caries dentium) – bakteryjna choroba zakaźna tkanek twardych zęba objawiająca się demineralizacją substancji nieorganicznych i następnie proteolizą substancji organicznych z powodu działania kwasów wytworzonych przez bakterie w płytce nazębnej w wyniku metabolizmu cukrów pochodzenia zewnątrz- i wewnątrzustrojowego.Legenda miejska (ang. urban legend) – pozornie prawdopodobna informacja rozpowszechniana w mediach, Internecie bądź w kręgach towarzyskich, która budzi wielkie emocje u odbiorców, zazwyczaj nieprawdziwa.

    [ | edytuj kod]

    W latach 80. XX wieku powstała wokół logo firmy legenda miejska, według której stare logo firmy, było oparte na symbolice satanistycznej. Jako dowód na to stwierdzenie przytaczano cytaty z Biblii, m.in. Apokalipsa 12:1: Potem wielki znak się ukazał na niebie: Niewiasta obleczona w słońce i księżyc pod jej stopami, a na jej głowie wieniec z gwiazd dwunastu.

    Jako, że stare logo P&G przedstawiało profil mężczyzny, skierowany ku księżycowi i otoczony trzynastoma gwiazdami, niektórzy uznali, że jest to satanistyczna parafraza wcześniej cytowanego fragmentu Apokalipsy, która odpowiada analogicznemu fragmentowi z tzw. Biblii Szatana. Samo przedsiębiorstwo stanowczo zaprzeczało takiej interpretacji jego logo.

    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.Postępowanie sądowe, proces sądowy – zbiorcza nazwa dla postępowań odbywających się przed niezawisłymi i niezależnymi organami – sądami, w odróżnieniu od postępowań odbywających się przed innymi organami, np. postępowanie administracyjne przed zawisłymi organami administracji publicznej, a także faz pozasądowych szerszego postępowania, np. postępowanie przygotowawcze w procesie karnym.

    P&G toczyło nawet w tej sprawie szereg procesów sądowych o zniesławienie wytaczane zarówno osobom fizycznym jak i konkurencyjnym przedsiębiorstwom, co jednak, mimo ich wygrania, pogłębiło tylko wiarę wielu ludzi w słuszność tej legendy. Jedna z szerzących się plotek głosiła, że firma rzekomo wytoczyła proces znanemu prezenterowi telewizyjnemu Philowi Donahue'owi, który rzekomo miał w swoim „Saturday's Show” przeprowadzić wywiad z byłym prezesem zarządu P&G, w którym ten miał przyznać, że logo ma istotnie podtekst satanistyczny. W rzeczywistości jednak show Phila Donahue'a nie jest emitowany w soboty i nigdy żaden były prezes P&G w tym programie nie uczestniczył. Niemniej plotki te zmusiły w końcu przedsiębiorstwo do rezygnacji ze swojego dawnego logo i zamieniono je na stylizowany zapis „P&G”. Stare logo jest jednak nadal używane w krajach azjatyckich oraz są nim pieczętowane opakowania produktów w obrocie hurtowym.

    Parafraza – swobodna przeróbka tekstu lub tłumaczenia, która rozwija lub modyfikuje treść oryginału, zachowując jednak jego zasadniczy sens. Przeciwieństwo metafrazy – literalnego przekazu słowo w słowo. Parafraza jest czytelna tylko wtedy, gdy odwołuje się do dzieła powszechnie znanego.Grupa kapitałowa – struktura łącząca przedsiębiorstwa za pomocą związków kapitałowych. W Polsce jest konstrukcją mającą umocowanie i definicję prawną, m.in. na gruncie ustawy o rachunkowości oraz o ochronie konkurencji i konsumentów. W odniesieniu do nauki o zarządzaniu stanowi szczególny przypadek holdingu.


    Podstrony: [1] 2 [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Kampania reklamowa – zespół działań marketingowych, odbywających się w mediach masowych, mających na celu osiągnięcie zakładanego celu marketingowego reklamodawcy. Działania te skierowane są do wybranej grupy docelowej. Cele kampanii reklamowej mogą być określone różnie. Do głównych celów kampanii reklamowych zalicza się:
    Old Spice – amerykańska marka kosmetyków dla mężczyzn i chłopców, takich jak wody kolońskie, dezodoranty, mydła, wytwarzana przez Shulton Company. W czerwcu 1990 przejęta przez przedsiębiorstwo Procter & Gamble.
    International Standard Name Identifier (ISNI) – unikalny identyfikator służący wystandaryzowanej identyfikacji obiektów, podmiotów, autorów dzieł, utworów i publikacji.
    Europa – część świata (określana zwykle tradycyjnym, acz nieścisłym mianem kontynentu), leżąca na półkuli północnej, na pograniczu półkuli wschodniej i zachodniej, stanowiąca wraz z Azją kontynent Eurazję.
    People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) (pl. Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt, pet – z ang. "zwierzę domowe") – międzynarodowa organizacja non-profit powstała w roku 1980 z siedzibą w Norfolk, Wirginia, USA. Jej główną działalność stanowi walka o prawa zwierząt. Prezesem i współzałożycielem organizacji jest Ingrid Newkirk.
    Library of Congress Control Number (LCCN) – numer nadawany elementom skatalogowanym przez Bibliotekę Kongresu wykorzystywany przez amerykańskie biblioteki do wyszukiwania rekordów bibliograficznych w bazach danych i zamawiania kart katalogowych w Bibliotece Kongresu lub u innych komercyjnych dostawców.
    Fluor (F, łac. fluorum) – pierwiastek chemiczny, niemetal z grupy fluorowców w układzie okresowym. Fluor w stanie wolnym występuje w postaci dwuatomowej cząsteczki F2. Jest żółtozielonym silnie trującym gazem o ostrym zapachu podobnym do chloru.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.021 sek.