• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Procter



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Braun – niemieckie przedsiębiorstwo produkujące m. in: maszynki do golenia, miksery kuchenne, odkurzacze czy żelazka. Od 2005 roku marka jest własnością amerykańskiego koncernu kosmetycznego Procter & Gamble.Dodatek do żywności - substancja niespożywana jako żywność, ale posiadająca (lub nie) wartości odżywcze, pożądana do otrzymania produktu o określonych cechach w procesie technologicznym. (Kodeks żywieniowy, FAO, WHO, 1988)
    Siedziba przedsiębiorstwa w Cincinnati
    reklama Ivory Soap z 1898 r.

    Procter & Gamble Company (P&G, NYSE: PG) – globalna grupa kapitałowa mająca swoją siedzibę w Cincinnati, Ohio, USA. Wytwarza dobra konsumpcyjne, głównie kosmetyki i środki higieny osobistej. Jej wartość szacuje się na ok. 63,1 miliarda USD, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw świata. W roku 2010 zatrudniał 127 tys. pracowników.

    Kosmetyki – grupa produktów służących do pielęgnacji, oczyszczania, ochrony i upiększania ciała. Wg rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych (CELEX: 32009R1223) produkt kosmetyczny oznacza każdą substancję lub mie­szaninę przeznaczoną do kontaktu z zewnętrznymi częścia­mi ciała ludzkiego (naskórkiem, owłosieniem, paznokciami, wargami oraz zewnętrznymi narządami płciowymi) lub z zę­bami oraz błonami śluzowymi jamy ustnej, którego wyłącz­nym lub głównym celem jest utrzymywanie ich w czystości, perfumowanie, zmiana ich wyglądu, ochrona, utrzymywanie w dobrej kondycji lub korygowanie zapachu ciała. Natomiast według uchylonej w 2019 roku ustawy z dnia 30 marca 2001 r. o kosmetykach, kosmetykiem jest każda substancja przeznaczona do zewnętrznego kontaktu z ciałem człowieka: skórą, włosami, wargami, paznokciami, zewnętrznymi narządami płciowymi, zębami i błonami śluzowymi jamy ustnej, którego wyłącznym lub głównym celem jest utrzymywanie ich w czystości, pielęgnowanie, ochrona, perfumowanie lub upiększanie. Przedsiębiorstwo (lub inaczej jednostka gospodarcza) – wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów. W jego skład mogą wchodzić mniej lub bardziej odrębne jednostki gospodarcze, nazywane zakładami. Nieco inne znaczenie ma przedsiębiorstwo w języku prawnym.

    Historia[ | edytuj kod]

  • 1837 – Producent świec, William Procter oraz wytwórca mydła, James Gamble zakładają małe przedsiębiorstwo produkcyjne w Cincinnati, Ohio z początkowym kapitałem 7000 USD. Pierwszymi produktami nowego przedsiębiorstwa są świece woskowe i mydło.
  • 1879 – James Norris Gamble, syn założyciela, z zawodu chemik, rozwija technologię produkcji pierwszego rodzimego białego mydła, które ze względu na swój kolor otrzymało nazwę Ivory (Kość słoniowa).
  • 1887 – By wzmocnić poczucie odpowiedzialności za losy przedsiębiorstwa, P&G ustanawia pionierski program przyznawania pracownikom swoich akcji.
  • 1933 – P&G reklamuje swoje produkty, głównie mydło, w trakcie nadawania popularnego serialu radiowego. Odtąd seriale radiowe, później także telewizyjne, nazywane są potocznie operami mydlanymi.
  • 1954 – P&G otwiera swoją pierwszą placówkę w Europie, biorąc w leasing małą fabrykę detergentów w Marsylii.
  • 1955 – Na rynek wchodzi nowość w dziedzinie higieny jamy ustnej: pasta do zębów z fluorem Crest, która o wiele skuteczniej niż inne dotychczas dostępne pasty zwalcza próchnicę.
  • 1961 – P&G wprowadza na rynek pierwsze pieluchy jednorazowego użytku Pampers, które zastępują dotąd używane pieluchy tetrowe. Odtąd nazwa Pampers zaczyna funkcjonować w języku potocznym jako synonim jednorazowej pieluchy.
  • 1986 – P&G opracowuje nowy rodzaj produktów do pielęgnacji włosów: szampon i odżywka w jednym.
  • 1991 – P&G rozpoczyna działalność w Czechosłowacji, Rosji, na Węgrzech i w Polsce.
  • 2005 – P&G ogłasza przejęcie koncernu Gillette.
  • 2012 – P&G została partnerem Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
  • Procter & Gamble jest jednym z największych przedsiębiorstw na świecie. Sprzedaje 40 kategorii produktów w ponad 180 krajach świata, posiada 60 fabryk na całym świecie oraz zatrudnia blisko 180 000 pracowników. Firma posiada 23 marki, których wartość rocznej sprzedaży (każdej z osobna, nie łączna), przekracza miliard dolarów. P&G znajduje się w grupie 10 największych firm amerykańskich i 30 światowych (według The Business Week, Global 1000). Roczne nakłady na badania i rozwój nowych produktów przekraczają 1 miliard USD.

    Próchnica zębów (łac. caries dentium) – bakteryjna choroba zakaźna tkanek twardych zęba objawiająca się demineralizacją substancji nieorganicznych i następnie proteolizą substancji organicznych z powodu działania kwasów wytworzonych przez bakterie w płytce nazębnej w wyniku metabolizmu cukrów pochodzenia zewnątrz- i wewnątrzustrojowego.Legenda miejska (ang. urban legend) – pozornie prawdopodobna informacja rozpowszechniana w mediach, Internecie bądź w kręgach towarzyskich, która budzi wielkie emocje u odbiorców, zazwyczaj nieprawdziwa.

    Od 2013 roku szefem przedsiębiorstwa był Alan G. Lafley, a od 2015 roku rolę CEO pełni David S. Taylor.

    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.
    Postępowanie sądowe, proces sądowy – zbiorcza nazwa dla postępowań odbywających się przed niezawisłymi i niezależnymi organami – sądami, w odróżnieniu od postępowań odbywających się przed innymi organami, np. postępowanie administracyjne przed zawisłymi organami administracji publicznej, a także faz pozasądowych szerszego postępowania, np. postępowanie przygotowawcze w procesie karnym.
    Parafraza – swobodna przeróbka tekstu lub tłumaczenia, która rozwija lub modyfikuje treść oryginału, zachowując jednak jego zasadniczy sens. Przeciwieństwo metafrazy – literalnego przekazu słowo w słowo. Parafraza jest czytelna tylko wtedy, gdy odwołuje się do dzieła powszechnie znanego.
    Grupa kapitałowa – struktura łącząca przedsiębiorstwa za pomocą związków kapitałowych. W Polsce jest konstrukcją mającą umocowanie i definicję prawną, m.in. na gruncie ustawy o rachunkowości oraz o ochronie konkurencji i konsumentów. W odniesieniu do nauki o zarządzaniu stanowi szczególny przypadek holdingu.
    Kampania reklamowa – zespół działań marketingowych, odbywających się w mediach masowych, mających na celu osiągnięcie zakładanego celu marketingowego reklamodawcy. Działania te skierowane są do wybranej grupy docelowej. Cele kampanii reklamowej mogą być określone różnie. Do głównych celów kampanii reklamowych zalicza się:
    Old Spice – amerykańska marka kosmetyków dla mężczyzn i chłopców, takich jak wody kolońskie, dezodoranty, mydła, wytwarzana przez Shulton Company. W czerwcu 1990 przejęta przez przedsiębiorstwo Procter & Gamble.
    International Standard Name Identifier (ISNI) – unikalny identyfikator służący wystandaryzowanej identyfikacji obiektów, podmiotów, autorów dzieł, utworów i publikacji.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.041 sek.