• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Pro Pinball: Timeshock!

    Przeczytaj także...
    Pro Pinball – seria czterech gier komputerowych typu pinball stworzonych przez studio Cunning Developments i wyprodukowanych przez Empire Interactive. Wydane zostały one pomiędzy rokiem 1995 a 1999. Gry z serii to: The Web (1995), Timeshock! (1997), Big Race USA (1998) oraz Fantastic Journey (1999). W 2001 roku gry Big Race USA, Fantastic Journey i Timeshock zostały wydane w zestawie na konsolę Sega Dreamcast pod tytułem Pro Pinball Trilogy. Członkowie Cunning Developments pracują obecnie dla Silverball Studios, które przy aprobacie twórcy serii, Adriana Barritta, planuje ją wznowić po ewentualnym dofinansowaniu przez serwis Kickstarter.Podróżowanie w czasie – przemieszczanie się w przód (odbiegające od "naturalnego" tempa upływu czasu) i przemieszczanie się w tył w czasie, w sposób podobny do przemieszczania się w przestrzeni. Współczesne teorie fizyczne dopuszczają możliwość takiej podróży w przód w czasie, zmniejszając szybkość upływu czasu. Uzyskanie znaczącej zmiany upływu czasu dla ciała o masie człowieka przekracza jednak obecne możliwości techniczne. Istnieje rozbieżność w stosunku do podróży wstecz w czasie. Nigdy nie zaobserwowano eksperymentalnie przeniesienia energii, materii lub informacji wstecz w czasie, co jest niezbędnym warunkiem pełnego podróżowania w czasie. Nie udowodniono jednak, iż jest to niemożliwe. W kręgach naukowych trwają dyskusje na ten temat, choć unika się nienaukowego określenia podróży i przeniesienia w czasie na rzecz terminów jak zamknięte krzywe czasowe (z ang. closed timelike curves). Podróże w czasie są często tematem literatury popularno-naukowej i science fiction.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.

    Timeshock!gra komputerowa typu pinball stworzona przez studio Cunning Developments i wyprodukowana przez Empire Interactive w 1997 roku. Jest ona drugą grą z serii Pro Pinball i nawiązuje do tematyki podróżowania w czasie. Gracz otrzymuje w niej zadanie zebrania części wehikułu czasu, rozrzuconych po całym stole. Timeshock! wyróżniał się wiarygodnym odwzorowaniem praw fizyki oraz licznymi trybami rozgrywki.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Kevin hunsanger: Pro Pinball: Timeshock! Review. GameSpot, 1997-10-23. [dostęp 2013-04-18].
    2. Pro Pinball: Timeshock! (ang.). allgame. [dostęp 2013-04-18].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Przewodnik strategii i dokładny opis funkcji stołu
  • Link do dema gry ilustrujący rozgrywkę




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.715 sek.