Posterunek pomocniczy

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Posterunek pomocniczy jest to posterunek ruchu urządzony na szlaku przy odgałęzieniu bocznicy w celu umożliwienia wjazdu i wyjazdu pociągu z bocznicy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa ruchu.

Semafor – pociągowy sygnalizator kolejowy do sterowania ruchem kolejowym poprzez wizualne informowanie maszynisty przy pomocy ustawienia ramion (semafory kształtowe) lub barwnych świateł (semafory świetlne lub kształtowe pod warunkiem, że zostały wyposażone w odpowiednie latarnie zapalane w porze nocnej) o prędkości jazdy bądź nakazie zatrzymania pociągu, obowiązującej prędkości przy tym, oraz na kolejnym semaforze.

Posterunek pomocniczy nie jest wyposażony w semafory i bierze udział w zapowiadaniu pociągów obsługujących bocznicę przy której się znajduje.

Bibliografia[ | edytuj kod]

  • Bronisław Gajda: Technika ruchu kolejowego cz. I: Prowadzenie ruchu pociągów. Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1985. ISBN 83-206-0290-4.




  • Reklama