• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Polonia 1



    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]
    Przeczytaj także...
    Wielka Brytania, Zjednoczone Królestwo (ang. United Kingdom), Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (ang. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) – unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Walia i Szkocja położone na wyspie Wielka Brytania oraz Irlandia Północna leżąca w północnej części wyspy Irlandia. Na wyspie tej znajduje się jedyna granica lądowa Zjednoczonego Królestwa z innym państwem – Irlandią. Poza nią, Wielka Brytania otoczona jest przez Ocean Atlantycki na zachodzie i północy, Morze Północne na wschodzie, kanał La Manche na południu i Morze Irlandzkie na zachodzie.Prywatna Telewizja Krater - krakowski naziemny ośrodek Polonii 1. Powstała w 1992 r. Oprócz wspólnego pasma Polonii 1 (który emitowało 13 naziemnych stacji telewizyjnych) nadawała własne programy, głównie informacyjne (Wiadomości Telewizji Krater) czy rozrywkowe. Stacja mieściła się w Krakowie przy ulicy Płk. Dąbka 8, dwa biurowce dalej niż później powstała Telewizja Wisła, obecnie druga siedziba TVN-u (ul. płk. Dąbka 2)

    UWAGA: TA PODSTRONA MOŻE ZAWIERAĆ TREŚCI PRZEZNACZONE TYLKO DLA OSÓB PEŁNOLETNICH



    Polonia 1 - jedna z najstarszych obecnie istniejących w Polsce kormercyjnych telewizji, utworzona w 1992 roku, oficjalnie nadająca program od 7 marca 1993. Pierwotnie stanowiła sieć 12 (przez krótki czas 13) lokalnych stacji w większych aglomeracjach miejskich, emitujących program drogą naziemną, następnie – do dziś – niekodowany kanał satelitarny. Telewizja założona została przez sardyńskiego biznesmena Nicolę Grauso, powiązanego z premierem Włoch Silvio Berlusconim. Obecnie producentem programu Polonii 1 jest spółka Polcast Television, należąca do Media 5. Telewizja działa na podstawie włoskiej koncesji, wydanej na spółkę Polcast Italia z siedzibą w Mediolanie.

    Top Shop – pasmo telezakupowe, traktowane także jako kanał telewizyjny, który pojawił się na antenie w 1997 roku. Dzieli częstotliwość z kanałem Polonia 1. Prezentuje zasady działania i możliwości zastosowań najnowszych osiągnięć z zakresu fitness, zdrowia, kosmetyki czy urządzeń gospodarstwa domowego, oferując jednocześnie promocyjne ceny.Fincast Media Holding – włoskie przedsiębiorstwo mediowe istniejące od sierpnia 2001 roku (wcześniej pod nazwą Polcast). 75% udziałów spółki posiada Eurocast Italia, 25% – koncern MediaFin.

    Polonia 1 była pierwszą w kraju stacją telewizyjną, która swoje programy przerywała blokami reklamowymi. Także jako pierwsza w Polsce przy układaniu ramówki uwzględniała pasmo prime time. Stacja szybko zdobyła uznanie ośmiomilionowej widowni, tym samym wkrótce po starcie cieszyła się ponad dwudziestoprocentową oglądalnością. Dodatkowo stałymi pozycjami były programy skierowane do dzieci i młodzieży. Od 1996 do 2018 roku Polonia 1 dzieliła czas nadawania z kanałem teleshoppingowym Top Shop.

    Nadawany na żywo w latach 1993-1994 talk-show Nowej Telewizji Warszawa retransmitowany w ogólnopolskiej sieci Polonia 1. Premiera programu miała miejsce 21 maja 1993 roku. Ostatnia emisja na żywo z udziałem W. Chrzanowskiego została zrealizowana 27 sierpnia 1994 na dzień przed zamknięciem stacji.Włochy (Republika Włoska, wł. Italia, Repubblica Italiana) – państwo położone w Europie Południowej, na Półwyspie Apenińskim, będące członkiem wielu organizacji, m.in.: UE, NATO, należące do ośmiu najbardziej uprzemysłowionych i bogatych państw świata – G8.

    Program jest dostępny w sieciach kablowych w całej Polsce oraz na platformach Cyfrowy Polsat oraz Platforma Canal+. Aktualny zasięg Polonii 1 to 17,8 miliona widzów na terenie Polski (do ponad 53% gospodarstw domowych w Polsce).

    Kanał w 2005 roku transmitował uroczystość pogrzebu Jana Pawła II

    Historia[ | edytuj kod]

    Nadawcy lokalni[ | edytuj kod]

    Sieć Polonia 1 powstała na bazie dwunastu lokalnych stacji telewizyjnych, z których siedem (PTV Rondo, PTV Krater, TV EX, Tele-Top, PTV Morze, TV Copernicus i Tele-24) zostało uruchomionych (w latach 1991–1993) z inicjatywy Nicoli Grauso z zamiarem budowy ogólnopolskiej sieci. Docelowo spółka należąca do Grauso w każdej z dwunastu stacji objęła 33% udziałów.

    Rafał Włoczewski (ur. 1963, zm. 3 grudnia 2013 w Warszawie) – polski muzyk punk-rockowy, gitarzysta zespołu T.Love, operator fimowy.Nicola Grauso (ur. w 1949 w Cagliari) – włoski przedsiębiorca i wydawca, absolwent prawa na Uniwersytecie w Cagliari, które ukończył w 1975 roku. W 1976 stworzył Videolinę, obecnie główną telewizję prywatną na Sardynii.

    W niedługim czasie do powyższych stacji dołączyła także TV Centrum z Kalisza. W późniejszym okresie na retransmisję programu Polonii 1 zdecydowały się ponadto: TVLubin, TV Vigor z Gorzowa Wielkopolskiego, TV AVAL z Jeleniej Góry i TV Lubań, mimo iż żadna z nich nie stała się formalnie częścią sieci.

    1993-1995[ | edytuj kod]

    Oficjalne nadawanie programu sieć Polonia 1 rozpoczęła 7 marca 1993 roku. We wszystkich dwunastu stacjach wprowadzona została wspólna ramówka. Od tej pory poza własnymi, lokalnymi pasmami, emitowały one również ogólnopolski blok programów przygotowywany przez Polonię 1.

    Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) – organ państwowy sprawujący kontrolę funkcjonowania i bezczynności lokalnej i regionalnej administracji publicznej pod względem zgodności z Konstytucją RP, prawem unijnym i ustawami. Kontroli tej podlegają organy samorządu terytorialnego i zawodowego, terenowe organy administracji rządowej oraz inne podmioty w zakresie wykonywania funkcji administracji publicznej (np. rektor uniwersytetu).Kraków (łac. Cracovia, niem. Krakau) – miasto na prawach powiatu w południowej Polsce, siedziba władz województwa małopolskiego, drugie w kraju pod względem liczby mieszkańców i pod względem powierzchni.

    Emisja wspólnego bloku dla wszystkich nadawców, dostarczanego im na kasetach U-matic SP, rozpoczynała się codziennie o 16:15 (w pierwszych tygodniach emisji o 16:30) i trwała do ok. północy. Ramówka przewidywała także co najmniej cztery godziny pasm lokalnych dziennie, w których poszczególne telewizje mogły nadawać własne produkcje. Niekiedy pojawiały się również filmy spoza oferty Polonii 1. Pasmo wspólne wypełniały japońskie filmy animowane, seriale przygodowe i kryminalne (jak np. MacGyver, Drużyna A), przede wszystkim argentyńskie telenowele (np. Manuela, Maria), a także filmy fabularne i programy produkowane przez poszczególne stacje lokalne, m.in. A Teraz Konkretnie i ATaK Show – blok programów publicystycznych A.T. Kijowskiego, czy *U... NTW – program muzyczny Rafała Włoczewskiego i Rafała Olbrychskiego. Pozostały czas antenowy stacje sieciowe wypełniały powtórkami bloku Polonii 1, bądź własną produkcją (magazyny, wiadomości lokalne). Zdarzały się od tego wyjątki – olsztyński TV Copernicus przez pewien czas emitował w godzinach porannych filmy erotyczne (w wytoczonym później procesie prezesowi telewizji zarzucono m.in. łamanie praw autorskich).

    Cyfrowy Polsat (WIG30: CYFRPLSAT, GPW: CPS) – polska telewizyjno-radiowa satelitarna platforma cyfrowa, której właścicielem jest Cyfrowy Polsat SA. Jest największą platformą satelitarną w Europie Środkowo-Wschodniej i czwartą pod względem ilości abonentów w całej Europie. W listopadzie 2009 roku będąc 10 lat na rynku platforma posiadała 3 mln abonentów (+600 tys. użytkowników prepaid). Obecnie Cyfrowy Polsat jest największą platformą w Polsce pod względem liczby kanałów, ma 3.558.000 abonentów (listopad 2012), co daje piąte miejsce w Europie wśród platform cyfrowych.Kalisz (gr. Καλισία, łac. Calisia, jid. קאַליש) – miasto na prawach powiatu w środkowo-zachodniej Polsce, położone na Wysoczyźnie Kaliskiej, nad Prosną, u ujścia Swędrni; historyczna stolica Wielkopolski, stolica Kaliskiego, drugi co do wielkości ośrodek województwa wielkopolskiego, siedziba powiatu kaliskiego, główny ośrodek aglomeracji kalisko-ostrowskiej i Kalisko-Ostrowskiego Okręgu Przemysłowego; stolica diecezji kaliskiej.

    Siedziba Polonii 1 mieściła się wówczas w Warszawie w dawnym budynku Życia Warszawy (przedwojennym Domu Prasy) przy ul. Marszałkowskiej 3/5. Łącznie ze swoimi dwunastoma terenowymi ośrodkami telewizja zatrudniała blisko 2000 ludzi.

    Oferta programowa Polonii 1 przygotowywana była przez Fininvest – włoski holding mediowy, należący do Silvio Berlusconiego. Fininvest otworzył również w Polsce oddział swojego biura reklamy o nazwie Publipolska Multimedia – którego zadaniem było pozyskiwanie reklamodawców dla Polonii 1.

    Sieć szybko zdobyła popularność: na początku 1994 r. oglądalność Polonii 1 sięgała – według danych nadawcy – 20% w skali kraju (8 mln widzów).

    Aglomeracja miejska (z łac. agglomeratio – nagromadzenie) – jednostka morfologiczna tworząca spójny zespół wzajemnie powiązanych jednostek osadniczych, powstały w wyniku koncentracji zabudowy i zagospodarowania.Tele-24 – nieistniejąca łódzka stacja telewizyjna. Kanał powstał w 1992, a zakończył działalność w 1994 roku, gdyż stacja nie miała koncesji i nadawała piracko. Kanał był nadawany naziemnie na kanale 24 i był dostępny w promieniu ok. 60 km od Łodzi.
    Program A Teraz Konkretnie, wyemitowany w 1994

    Warto zaznaczyć, że w latach, gdy przyszłe stacje Polonii 1 rozpoczynały nadawanie, nie udzielano jeszcze koncesji dla nadawców radiowych i telewizyjnych, a same przepisy regulujące ich wydawanie były na etapie tworzenia. Po wejściu przepisów dotyczących koncesjonowania w 1994 r. prywatne telewizje nadające wówczas z terytorium Polski (poza PTV Echo, która posiadała tymczasowe zezwolenie na emisję programu) uznane zostały za prowadzące swoją działalność nielegalnie. W pierwszym procesie koncesyjnym, w którym udział brała m.in. Polonia 1, koncesję ogólnopolską otrzymał Polsat. Jeden z zarzutów KRRiT pod adresem Polonii 1 dotyczył skomplikowanej i mało przejrzystej struktury kapitałowej sieci. Był on o tyle istotny, że dopuszczalny udział obcego kapitału w spółkach ubiegających się o koncesję nie mógł przekraczać 33%.

    Eutelsat — spółka akcyjna, z siedzibą we Francji, zajmująca się dostarczaniem usług satelitarnych różnego rodzaju. Do 2001 była to międzyrządowa organizacja państw Europy Zachodniej, mająca zaspokajać potrzeby telekomunikacyjne tychże krajów.TVL – regionalna stacja telewizyjna Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego, nadająca z Lubina. Formalnie: producent programu TV Odra - Głogów, Legnica, Lubin, którego koncesjonariuszem jest spółka Polskie Media S.A.

    Bez sukcesu dla nadawców zakończyło się również przydzielanie lokalnych pasm – KRRiT zarzucała stacjom brak niezależności od włoskich inwestorów, utrzymywano również, iż nie przewidziano w konkursie utworzenia sieci opartej o nadajniki małej mocy. Mimo to jednak początku 1995 roku ta ponoć nieprzewidziana sieć nadajników w większych miastach została przydzielona nadawcy kodowanemu – Canal+. Mimo nieuzyskania koncesji, stacje Polonii 1 nie zaprzestały nadawania, próbując w międzyczasie podważyć decyzje koncesyjne KRRiT w Naczelnym Sądzie Administracyjnym – bez rezultatu.

    Tele-Top - wspólna nazwa lokalnych stacji telewizyjnych, nadających programy w sieciach telewizji kablowej Multimedia Polska. Telewizje te są własnością spółki Tele-Top z siedzibą w Gdyni, należącej do Grupy Multimedia Polska.Kino 1 Maj – zlikwidowane warszawskie kino, które znajdowało się przy ul. Podskarbińskiej 4 (skrzyżowanie z ulicą Kobielską). Zostało otwarte w 1950 r. Obecnie budynek przekształcony został w market Marcpol, wcześniej znajdowało się tam studio TV Polonia 1.

    29 sierpnia 1994 roku prokuratura w Warszawie, Krakowie, Opolu, Lublinie, Poznaniu oraz Szczecinie (przy wsparciu miejscowych brygad antyterrorystycznych) przeprowadziła akcję zamknięcia tych stacji Polonii 1, które nadawały na częstotliwościach zarezerwowanych dla wojska. Nadawcom zarzucano wówczas sprowadzenie bezpośredniego zagrożenia dla życia – wykorzystywanie pasm wojskowych mogło teoretycznie spowodować nawet katastrofę lotniczą. Podczas procesu wytoczonego kierownictwu poznańskiej TV-ES okazało się jednak, iż nikt z Ministerstwa Obrony Narodowej w okresie nadawania na owych pasmach nie interweniował w tej sprawie, a więc uznano, że zagrożenia nie było.

    TVP Info – kanał informacyjny Telewizji Polskiej. Wystartował on 6 października 2007, zastępując TVP3. Do 31 sierpnia 2013 dzielił pasmo programowe z ośrodkami regionalnymi TVP. Z dniem 1 września 2013 TVP Info stał się typowym kanałem informacyjnym, zaś pasmo programowe ośrodków regionalnych TVP zostało przeniesione do nowego kanału TVP Regionalna.PTV Morze – zlikwidowana komercyjna stacja telewizyjna nadająca naziemnie w latach 1991-1994 w Szczecinie. Była jednym z ośrodków lokalnych telewizji, nadających w ramach sieci Polonia 1. Siedziba stacji mieściła się przy Wałach Chrobrego 3. Tam też był zlokalizowany nadajnik.

    W związku z wyłączeniami ośrodków sieci 13 września 1994 Polonia 1 rozpoczęła emisję programu z Rzymu za pośrednictwem satelity Eutelsat. Sześć działających jeszcze wówczas stacji lokalnych zaprzestało w znacznym lub całkowitym stopniu produkcji własnych programów, ograniczając się do retransmisji przekazu satelitarnego. 21 września 1994 nastąpiła powtórna akcja wyłączania. Tego dnia z eteru zniknęły: gdyński Tele Top, łódzki Tele-24, katowicki PTV Rondo i olsztyński TV Copernicus. Od tej pory program emitowały ostatnie dwie stacje naziemne: wrocławskie PTV Echo i bydgoskie TV EX, które jako jedyne nie korzystały z częstotliwości wojskowych. Obie zaprzestały nadawania dopiero w połowie marca 1995 roku, gdy było już pewne, że żadna z nich nie otrzyma koncesji.

    Słowenia, Republika Słowenii (słoweń. Slovenija, Republika Slovenija) – państwo położone w Europie Środkowej, posiadające dostęp do Morza Adriatyckiego. Słowenia należy do NATO od 29 marca 2004, jest też członkiem UE od 1 maja 2004 roku.Pasmo programowe – przedział czasowy w trakcie doby, określany przez nadawcę radiowego oraz telewizyjnego, będący integralnym elementem ramówki danej stacji. Poszczególne pasma programowe posiadają różną oglądalność/słuchalność. W konkretnych pasmach emitowane są programy telewizyjne/audycje radiowe o odmiennej treści, np. pasma edukacyjne, rozrywkowe, informacyjne.

    1995-2002[ | edytuj kod]

    Niepowodzenie w procesie koncesyjnym zaskutkowało jednakże rezygnacją Nicoli Grauso z dalszych inwestycji w Polsce. Niebawem pozbył się on udziałów zarówno w „Życiu Warszawy”, jak i w Polonii 1. Wcześniej stacja zmieniła siedzibę – z dawnego „Domu Prasy” przeniosła się na ul. Podskarbińską 4, do budynku byłego kina 1 Maj.

    Fininvest S.p.A. – włoski holding zarządzany przez rodzinę Berlusconich. W skład holdingu wchodzą takie firmy jak: Mediolanum (bankowość i ubezpieczenia), Medusa (produkcja filmów), Arnoldo Mondadori Editore (wydawnictwo), A.C. Milan (klub piłkarski), Mediaset (koncern mediowy, w którego posiadaniu znajdują się stacje Canale 5, Italia 1 i Rete 4) oraz wiele innych mniejszych firm związanych głównie z branżą telekomunikacyjną.Sally czarodziejka lub Sally czarownica (jap. 魔法使いサリー Mahō-tsukai Sarī) – manga i nakręcone na jej podstawie anime o przygodach czarodziejki, która żyje na Ziemi pomiędzy ludźmi. Jest to jedna z pierwszych animacji z gatunku mahō-shōjo.

    Mimo wcześniejszych zapowiedzi, stacje tworzące sieć Polonii 1 nie wystartowały w kolejnym procesie koncesyjnym i wkrótce zostały zlikwidowane. Sama Polonia 1 trafiła w ręce podmiotów związanych z włoską spółką Eurocast Italia: do 2001 r. – Polcast Warszawa, następnie Fincast. W 1996 stacja zmieniła ofertę programową, skupiając się na emisji polskiej produkcji programów o charakterze rozrywkowym i poradnikowym, oraz oprawę graficzną. Od 1997 roku dzieli czas nadawania z kanałem Top Shop (w przeszłości również przejściowo z kodowanym kanałem erotycznym EurOtica/Rendez Vous, a także rozpoczynającą wówczas działalność katarską telewizją informacyjną Al Jazeera).

    PTV Echo (pełna nazwa Prywatna Telewizja "Echo") - pierwsza w Polsce (i jednocześnie w krajach byłego "bloku wschodniego") niepubliczna stacja telewizyjna, nadająca we Wrocławiu, w okresie od 6 lutego 1990 do 8 marca 1995.Chorwacja, Republika Chorwacji – państwo w Europie Południowej, nad Morzem Adriatyckim, graniczy od południa z Bośnią i Hercegowiną i Czarnogórą, od wschodu z Serbią oraz Węgrami i Słowenią od północy. Od południowego zachodu ma dostęp do Morza Adriatyckiego. Od 1 lipca 2013 należy do Unii Europejskiej jako 28. członek wspólnoty.

    W 1998 roku uruchomiono kanał Super 1, którego ofertę stanowiły głównie seriale i filmy pokazywane na antenie Polonii 1 we wczesnych latach 90., a także – wspólna dla obu kanałów – produkcja własna.

    Emisja Polonii 1 (a następnie także Super 1) od połowy lat 90. do 2002 roku prowadzona była z wielu krajów europejskich, m.in. Włoch, Chorwacji czy Słowenii. W czerwcu 2001 roku Polonia 1 i Super 1 napotkały problemy techniczne. Na dwa tygodnie z satelity zniknął całkowicie przekaz obu programów. Następnie stacje wznowiły nadawanie – tym razem z Wielkiej Brytanii.

    Manuela – argentyńska telenowela zrealizowana w 1991. Tytułową rolę odtwarza Grecia Colmenares, a piosenkę z czołówki wykonuje Julio Iglesias.Disco Bandżo – program muzyczny przedstawiający najnowsze trendy na polskiej scenie disco polo i dance. Disco Bandżo emituje najpopularniejsze przeboje z tego gatunku muzyki i premiery teledysków polskich wykonawców, wywiady z gwiazdami oraz nowinki ze świata muzyki. W każdym programie prezentowana jest lista przebojów. Premiera w każdą niedzielę o 14:05. Powtórki na kanałach Tele 5, Polonia 1.

    W 2002 roku wystartowała nowa telewizja Tele 5, uruchomiona przez Fincast w miejsce kanału Super 1. Zakończono wówczas nadawanie obu programów z zagranicy, przenosząc studia emisyjne do Warszawy. Testowa emisja Tele 5 rozpoczęła się 17 kwietnia 2002 roku, oficjalnie stacja ruszyła dwa dni później. Polonia 1 wprowadziła wówczas zupełnie nowe logo, nawiązujące do logotypu Tele 5, oraz całkowicie zmienioną oprawę graficzną. W niedługim czasie zmieniła się siedziba obu telewizji – przeniosły się one z zajmowanego od lat budynku przy ul. Podskarbińskiej 4 w Warszawie do biurowca Zeptera przy ul. Domaniewskiej 37. Obecna siedziba mieści się przy ul. Domaniewskiej 50.

    Ministerstwo Obrony Narodowej (MON) – urząd administracji rządowej w Polsce podlegający ministrowi właściwemu do spraw obrony narodowej. W okresie II Rzeczypospolitej i II wojny światowej nosił nazwę Ministerstwa Spraw Wojskowych (M.S.Wojsk.).Polsat – polski komercyjny kanał telewizyjny, który jako pierwszy w kraju otrzymał koncesję na nadawanie ogólnopolskie. Rozpoczął nadawanie 5 grudnia 1992 o 16:30. Jest to jeden z najchętniej oglądanych kanałów telewizji komercyjnej w kraju.

    2002-2010[ | edytuj kod]

    Polonia 1 stała się telewizją niszową, nadającą programy, które trudno znaleźć na innych kanałach. Stacja nadawała w tym czasie klasykę kina włoskiego i amerykańskiego, a także współczesne kino amerykańskie i europejskie, anime, telenowele, seriale, programy dokumentalne, rozrywkowe, sport oraz programy erotyczne. Telewizja dzieli swój czas antenowy z telezakupowym kanałem Top Shop.

    Poznań (niem. Posen, łac. Posnania, jidysz פּױזן Pojzn) – miasto na prawach powiatu w zachodniej Polsce, położone na Pojezierzu Wielkopolskim, nad Wartą, u ujścia Cybiny. Historyczna stolica Wielkopolski, od 1999 r. siedziba władz województwa wielkopolskiego i powiatu poznańskiego. Miasto jest istotnym węzłem drogowym i kolejowym, funkcjonuje tu również międzynarodowy port lotniczy.Ramówka, program ramowy – popularne określenie układu programu radiowego albo telewizyjnego, ogólny schemat programu, zbiór regularnie nadawanych audycji radiowych i programów telewizyjnych. Ramówka wyznacza plan emisji programowej stacji radiowych albo telewizyjnych w różnych przedziałach czasu. Wyróżnić należy: ramówki sezonowe, ramówki tygodniowe, ramówki dzienne oraz ramówki okazjonalne.

    We wrześniu 2007 roku ramówka Polonii 1 poszerzona została o serwisy pogodowe szczegółowo prezentujących prognozę dla poszczególnych regionów Polski oraz największych miast Europy i świata. Program zniknął z anteny 31 stycznia 2008 roku.

    Od 2008 roku nadawany był program Zdrowy Puls. Emitowała go Polonia 1 i TVP Info, a wcześniej – TV Puls.

    od 2011[ | edytuj kod]

    W kwietniu 2011 roku do ramówki Polonii 1 wprowadzono piątkowe wieczory z horrorami, w których znalazły się amerykańskie filmy grozy. W czerwcu 2011 roku w strukturach stacji utworzono stanowisko dyrektora programowego. Zajął je David Podhajski. Odpowiadał on za nową koncepcję stacji, a także jej rozwój. Od 12 września 2011 roku wprowadzano stopniowe zmiany w ramówce kanału, rezygnując m.in. z emisji seriali anime. Ofertę programową stacji – skierowaną przede wszystkim do kobiet – stanowiły głównie seriale i filmy, które jeszcze nie były emitowane w Polsce. W styczniu 2013 funkcję dyrektora programowego objął Jarosław Burdek. 7 marca 2013 roku z okazji 20-lecia stacji wprowadzono oprawę graficzną, nowe logo i złoty kolor loga. Tego samego dnia kanał przeszedł z 4:3 na 16:9. 26 października 2013 z okazji jubileuszu 20-lecia Polonii 1 stacja wyemitowała dokument Z ziemi włoskiej do Polski, opowiadający o początkach działalności Polonii 1.

    Maria – argentyńska telenowela wyprodukowana w 1985 r. przez Deltavision S.p.A. i Crustel S.A.. W tytułowej roli wystąpiła Grecia Colmenares.U-matic – system zapisu kaset wideo przeznaczony do zastosowań profesjonalnych, mający swą oficjalną premierę w 1971 roku. Jest to jeden z pierwszych kasetowych systemów zapisu obrazu i dźwięku na taśmie magnetycznej.

    17 stycznia 2015 roku zmieniono profil stacji na rozrywkowy. W ramówce kanału emitowane są programy rozrywkowe, muzyczne, telezakupy, seriale reality, programy ezoteryczne i nocne pasmo erotyczne (blok Różowa noc). Zmianie uległa również oprawa graficzna kanału i logo, które nawiązuje do wcześniejszej oprawy z literą P i cyfrą 1. W styczniu 2015 funkcję dyrektora programowego objęła Aleksandra Fajęcka. Od 14 lutego do 8 marca 2015 roku powrócono po ponad trzech latach do emisji anime Yattaman. Wyemitowano 14 odcinków. Bajka została zdjęta z ramówki ze względu na niską oglądalność. W maju 2015 do ramówki w niedzielne popołudnia wprowadzono pasmo „Qultowe Kino”, w ramach którego znajdują się znane i kultowe filmy w nowej oprawie. Do ramówki kanału przywrócono również seriale. 19 września 2015 roku rozpoczęto ponowną emisję anime Yattaman, a od 21 września 2015 roku emitowany był Generał Daimos i Sally czarodziejka. W grudniu 2018 zrezygnowano z emisji pasma telezakupowego Top Shop, jednak tym samym bloki telezakupów nie zniknęły z ramówki. Natomiast w styczniu 2019 skrócono emisję programów erotycznych pt. „Różowa noc” do ok. 1,5 godziny dziennie (23:10-00:35), a następnie w lutym 2019 do ok. 50 minut dziennie (23:10-00:00), wprowadzając do emisji tym samym inne programy do ramówki. Od maja 2019 programy erotyczne trwają ok. 2 godziny, emitowane są w godzinach 23:00-00:00 i 04:30-06:00.

    Tele 5 (inaczej: Piątka) – polska ogólnotematyczna stacja telewizyjna. Dociera do ok. 21 milionów potencjalnych widzów. Stacja nadaje FTA, dostępna jest w ofercie wszystkich platform cyfrowych oraz w większości sieci kablowych.Generał Daimos (jap. 闘将ダイモス, Tōshō Daimosu) – anime wyprodukowane w roku 1978 przez studia Sunrise i Toei Animation.

    1 maja 2020 kanał rozpoczął nadawanie w HD.

    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]




    Warto wiedzieć że... beta

    Andrzej Tadeusz Kijowski (ur. 15 lipca 1954 w Krakowie) – polski publicysta i pisarz, producent wykonawczy, realizator i prezenter telewizyjny, menedżer kultury, teatrolog i nauczyciel akademicki.
    Prawo autorskie (ang. copyright, symbol: ©) – pojęcie prawnicze oznaczające ogół praw przysługujących autorowi utworu albo zespół norm prawnych wchodzących w skład prawa własności intelektualnej, upoważniających autora do decydowania o użytkowaniu dzieła i czerpaniu z niego korzyści finansowej.
    Satelita − każde ciało niebieskie o względnie małej masie, obiegające inne ciało, o większej masie. Tor ruchu tego ciała nosi nazwę orbity.
    Jarosław Burdek (ur. 15 października 1971 w Krakowie) – polski dziennikarz, manager muzyczny, w latach 2006-2009 wicedyrektorem ds. rozrywki w TVP 2. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV.
    Tele Top (oficjalna nazwa kanału to PTV Neptun) – była to prywatna telewizja nadająca na Pomorzu Gdańskim. Stacja rozpoczęła nadawanie w lutym 1993 roku. Od marca 1993 r. wraz z 11 innymi lokalnymi stacjami telewizyjnymi, rozpoczęła nadawanie kilkugodzinnego wspólnego bloku programowego pod nazwą Polonia 1. Siedziba mieściła się w Gdyni przy ul. Śląskiej 35/37.
    Al-Dżazira (ang. Al-Jazeera, arab. الجزيرة, "Wyspa" lub "Półwysep") – arabska stacja telewizyjna z siedzibą w Katarze.
    Życie Warszawy” – dziennik ukazujący się w Warszawie od 15 października 1944 do 17 grudnia 2011. Gazeta powstała, według jednych źródeł – z inicjatywy Polskiej Partii Robotniczej, zaś według innych – z inicjatywy Mariana Spychalskiego, pierwszego prezydenta Warszawy. Nakład pierwszego numeru wyniósł 1500 egz. „Życie Warszawy” było, obok „Trybuny Ludu”, jednym z najbardziej opiniotwórczych dzienników w PRL.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.046 sek.