• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Podział administracyjny Salwadoru

    Przeczytaj także...
    Spisy ludności były przeprowadzane przez władców już w czasach starożytnych. Początkowo miały one na celu wyłącznie określenie liczby ludzi na danym terenie. Pierwsze spisy przeprowadzano w Egipcie w IV wieku p.n.e. Notowano liczbę mieszkańców i jej stan majątkowy. Chińczycy w II wieku p.n.e. spisywali stan liczebny i wielkość gospodarstw rolnych.Starożytni Rzymianie przeprowadzali regularnie co 5 lat tzw. "cenzusy". Służyły one celom militarnym i podatkowym a także religijnym. Początkowo spisy dotyczyły tylko obywateli Rzymu. W czasach panowania cesarza Augusta w prowincji Judea rządzonej przez Kwiryniusza odbył się cenzus przeprowadzony przez namiestnika Heroda (I w.n.e), w takcie którego urodził się Jezus. W rzymskiej prowincji Syria cenzusy przeprowadzano co 12 lat. Służyły one głównie celom podatkowym, określając dokładnie w jakim wieku są mieszkańcy. Podatek "tributum capitis" płacili mężczyźni od 14 do 65 lat i kobiety od 12 lat do 65. Za niepłacenie podatku groziły dotkliwe kary. Rzymianie przejmując kolejne terytoria przeprowadzali spisy ludności dla określenia ich potencjalnych możliwości podatkowych.

    Podział administracyjny Salwadoru obejmuje 14 departamentów (departamento(s)) i 252 gminy (municipio(s)).

    Poniższa tabela przedstawia departamenty Salwadoru z ich stolicami oraz z danymi o liczbie ludności (spis ludności z 1992 i oficjalne szacunki z 2000) i powierzchni. Numery w pierwszej kolumnie umożliwiają zlokalizowanie departamentów na mapie zamieszczonej obok tabeli.

    Linki zewnętrzne[]

  • Departamenty Salwadoru - statoids.com




  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.016 sek.