• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Podmrok

    Przeczytaj także...
    Gra fabularna (inaczej RPG, z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) – gra towarzyska oparta na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry.Gnom – legendarna lub baśniowa istota o niewielkim wzroście, mieszkająca zazwyczaj pod ziemią. Słowo to bywa często używane jako synonim krasnoludka.
    Elf – stworzenie rodem z mitologii germańskiej. Z początku elfy były pomniejszymi bożkami natury i płodności, później były przedstawiane jako chochliki lub duszki leśne bądź wodne. W folklorze przedstawiane są jako małe, wyglądające młodzieńczo ludziki wielkiej piękności, żyjące w lasach, źródłach, studniach, a nawet pod ziemią. Wierzono, że są długowieczne, jeśli nie nieśmiertelne i posiadają różnorakie magiczne moce.

    Podmrok – (ang. Underdark) fikcyjna kraina z gry fabularnej Dungeons & Dragons, znajdująca się w świecie Zapomnianych Krain. Podmrok to rozciągająca się pod całym Faerunem sieć jaskiń i tuneli, z rzadko zamieszkana przez żyjące istoty. Najważniejszymi z nich są drowy, czyli niegodziwe mroczne elfy o ciemnej skórze i jasnych włosach – w podmroku znajduje się wiele ich miast-państw np. Menzoberranzan i Ched Nasad. Inne rasy zamieszkujące Podmrok to:

    Zapomniane Krainy (ang. Forgotten Realms) – świat fantasy stworzony na potrzeby gry fabularnej Dungeons & Dragons przez Eda Greenwooda.Faerûn – fikcyjny kontynent w świecie Zapomnianych Krain, stworzonym na potrzeby gry fabularnej Dungeons & Dragons. Położony jest na planecie Abeir-Toril; stanowi zachodnią część większego superkontynentu, w którego skład wchodzą jeszcze: Kara-Tur na wschodzie i Zakhara na południu. Granice Faerûnu wyznaczają Bezdrożne Morze na zachodzie, Wielkie Morze na południu, na wschodzie stepy Kraju Hordy i rozciągajace się za nimi ziemie Kara-Tur, zaś na północy wielkie lodowce. Faerûn rozciąga się na długość ponad 5600 km ze wschodu na zachód i 4000 km z północy na południe.
  • duergarowie – krasnoludy o ciemnej skórze zamieszkujące wyłącznie Podmrok (nie licząc pojedynczych osobników, które wyszły na powierzchnię)
  • illithidzi, czyli potocznie łupieżcy umysłów
  • beholderowie
  • svirfnebliny – głębinowe gnomy.
  • Poza tymi istotami Podmrok zamieszkują całe rzesze niezorganizowanych, dzikich stworów, służacych inteligentnym rasom podziemi za zwiadowców lub niewolników. Przykładem mogą być oswojone przez drowy umbrowe kolosy. Inną choatyczną rasę stanowią corby, znani jako ptakoludzie.

    Krasnolud (szwed. dvärg, norw. dverg, niem. Zwerg, ang. dwarf) – istoty z mitologii nordyckiej i germańskiej, obecne później także w folklorze niemieckim i skandynawskim, a współcześnie w literaturze, filmach i grach fantasy.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.082 sek.