• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • PlayStation 2



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Infrared Data Association (IrDA) – powstała w 1993 r. grupa, skupiająca kilkudziesięciu producentów sprzętu komputerowego. Celem powstania było stworzenie i kontrolowanie międzynarodowych standardów transmisji danych w zakresie podczerwieni. Grupa ta opracowała firmowy system bezprzewodowej transmisji danych cyfrowych z wykorzystaniem promieniowania podczerwonego. Jego elementy przeznaczone są przede wszystkim do tworzenia sieci tymczasowych, w których znajdują się komputery przenośne (laptopy, palmtopy).MagicGate jest zabezpieczeniem przed kopiowaniem wprowadzonym przez Sony w 1999, jako część Secure Digital Music Initiative. Zabezpieczenie to szyfruje zawartość pamięci przy użyciu chipu MagicGate, znajdującego się zarówno w nośniku, jak i w czytniku, aby zapewnić kontrolę nad transferem plików.

    PlayStation 2 (jap. プレイステーション2 Pureisutēshon Tsu, skrót PS2) – konsola gier wideo produkcji Sony Computer Entertainment, następca PlayStation. Konsola miała swoją premierę 4 marca 2000 w Japonii, a w Stanach Zjednoczonych 26 października 2000.

    Konsola pozwala na uruchamianie gier przeznaczonych specjalnie na tę platformę zapisanych na płytach CD-ROM i DVD-ROM. Urządzenie jest kompatybilne wstecz, tzn. umożliwia również korzystanie z większości starszych gier przeznaczonych dla konsoli PlayStation. Konsola pozwala również na odtwarzanie filmów na dyskach DVD-Video oraz muzyki na dyskach CD-Audio. Urządzenie sprzedawane jest w wersji standardowej i slim (zmniejszonej wersji, znanej również jako PSTwo) w kolorze czarnym oraz dwóch specjalnych wersjach kolorystycznych: Satin Silver (srebrnej) oraz Pink (różowej). Konsola pozwala również na grę wieloosobową przez Internet – wymaga to dodatkowego urządzenia o nazwie Network Adapter (w wersji slim jest on już wbudowany).

    Gniazdo rozszerzeń PlayStation 2 – 3,5-calowe gniazdo znajdujące się w tylnej ścianie modelów 30000 oraz 50000 konsoli PlayStation 2. W modelach 10000, 15000 oraz 18000 znajdowało się złącze PCMCIA.AllGame (poprzednio All Game Guide) – komercyjna strona internetowa zawierająca bazę danych na temat gier na automaty, gier komputerowych i producentów konsol do gier.

    W dniu premiery w Stanach Zjednoczonych sprzedano około 500 000 sztuk, a sprzedaż konsoli wygenerowała przychód ok. 149 mln USD.

    W styczniu 2013 roku firma Sony poinformowała, że kończy produkcję i sprzedaż konsoli na całym świecie.

    W 2020 opracowano metodę która pozwala na uruchamianie własnych kopii gier, tylko po włożeniu spreparowanej odpowiednio płyty DVD, bez konieczności instalowania tzw. "modchipa"(układu elektronicznego modyfikującego odczytywanie zabezpieczeń).

    Specyfikacja techniczna[ | edytuj kod]

  • Obsługiwane formaty dysków optycznych: CD-ROM, DVD-ROM, Audio CD, DVD-Video; późniejsze wersje odczytują również dyski: CD-R oraz DVD-RW/+RW
  • waga konsoli: 900 g
  • waga zasilacza: 350 g
  • Złącza i porty konsoli:
  • 2 porty kontrolerów zgodnych z PlayStation
  • 2 gniazda karty pamięci zgodnych z PlayStation
  • 2 porty USB
  • 1 kamera świetlna zw. Eye Toy
  • port IrDA dla pilota (tylko modele serii SCPH-50004 i wyższych)
  • wejście zasilania (8,5 V)
  • optyczne wyjście cyfrowe (do podłączenia cyfrowego zestawu audio)
  • złącze PCMCIA (tylko modele serii 10000, 15000 oraz 18000)
  • FireWire (tylko modele serii 1xxxx – 3xxxx)
  • PS2 Expansion Bay (tylko modele serii 3xxxx i 5xxxx)
  • wyjścia AV:
  • Composite video
  • S-Video
  • SCART/JP21 RGB
  • VGA (tylko gdy gra obsługuje skanowanie progresywne)
  • Component Video/D-Terminal 
  • tylko wersja slim:
  • waga konsoli: 600 g
  • waga zasilacza: 250 g
  • port RJ-45 lub RJ-11 (w zależności od wersji)
  • możliwość podłączenia do konsoli monitora LCD (jeśli monitor posiada wejście Component video).
  • DVD (Digital Video Disc lub Digital Versatile Disc) – rozpowszechniony w roku 1995 standard zapisu danych na optycznym nośniku danych, podobnym do CD-ROM (te same wymiary: 12 lub 8 cm) lecz o większej pojemności uzyskanej dzięki zwiększeniu gęstości zapisu.Sony – japońskie przedsiębiorstwo założone 7 maja 1946 roku przez Masaru Ibukę i Akio Moritę w Tokio jako Tokyo Telecommunications Engineering Company, obecnie jeden z największych światowych producentów elektroniki użytkowej. Spółka publiczna notowana na giełdach tokijskiej (TSE) i nowojorskiej (NYSE) (NYSE: SNE).


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    FireWire to standard łącza szeregowego umożliwiającego szybką komunikację i synchroniczne usługi w czasie rzeczywistym. Opracowany w roku 1995 dla komputerów osobistych i cyfrowych urządzeń optycznych. Rozwijany przez firmę Apple Inc. Jest zdefiniowany w dokumencie IEEE 1394.
    PlayStation (PS, popularnie zwane także – PSX) (jap. プレイステーション, pureisutēshon; pol. dosł. StacjaGier) – 32-bitowa konsola do gier wideo, wyprodukowana w Japonii przez firmę Sony Computer Entertainment, zaprojektowana przez Kena Kutaragiego.
    Kompatybilność wsteczna − cecha standardu, urządzenia lub oprogramowania, dzięki której - mimo zmiany funkcjonalności - nowa wersja umożliwia współpracę z całym otoczeniem starej wersji i jej wszystkimi komponentami. Mówi się wtedy o rozszerzeniu funkcjonalności.
    Eye Toy – cyfrowa kamera z mikrofonem (podobna do kamery internetowej) przeznaczone dla konsoli PlayStation 2. Współpracuje ona również z PlayStation 3. Podłączana do konsoli poprzez port USB.
    VGA (ang. Video Graphics Array) – jeden ze standardów kart graficznych IBM-PC ustanowiony w 1987 roku. Karty VGA były po raz pierwszy montowane w komputerach serii IBM PS/2.
    Component video – analogowy sygnał wideo dzielony na dwie lub więcej składowych i transmitowany po niezależnych kablach w celu zmniejszenia wpływu zakłóceń zewnętrznych. Umożliwia przenoszenie obrazu wysokiej rozdzielczości HDTV.
    S-Video (ang. Separated Video), oddzielny sygnał wizyjny – standard przesyłania sygnału wizyjnego umożliwiający uzyskanie lepszej jakości niż w standardzie Composite video, dzięki oddzieleniu sygnału luminancji (informacje o jasności barw) od sygnału chrominancji (informacje o nasyceniu barw). Standard S-Video nazywany jest czasami Super Video lub Y/C, a także błędnie S-VHS. Złącze standardu S-Video przenosi tylko sygnał wizyjny, a sygnały fonii przesyłane są oddzielnymi przewodami.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.016 sek.