Pay per click

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Pay per click (PPC) – forma rozliczania reklamy internetowej, w której reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (w link, banner), a nie za samo jej wyświetlenie. Firma reklamująca swoje produkty lub usługi płaci więc dopiero w momencie, gdy użytkownik przechodzi na daną witrynę internetową.

Hiperłącze (ang. hyperlink, inaczej: odnośnik, odsyłacz, link) – zamieszczone w dokumencie elektronicznym (tekstowym, graficznym, wideo, animacji, PDF, HTML) odwołanie do innego dokumentu lub innego miejsca w danym dokumencie. Odwołanie takie związane jest z fragmentem tekstu lub obrazem – uaktywnienie hiperłącza (kliknięcie lub nadejście odpowiedniego momentu) powoduje otwarcie dokumentu docelowego. Hiperłącza są powszechnie używane na stronach internetowych.Google Ads (poprzednio Google AdWords) – system reklamowy Google uruchomiony 20 października 2000 roku, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC i CPM. Nazwa Google Ads obowiązuje od dnia 24 lipca 2018 roku. Poprzednio system nosił nazwę Google AdWords. Zmianie nazwy towarzyszyło rozszerzenie możliwości reklamowych w kampaniach PPC.

Najbardziej popularnym na świecie systemem PPC jest Google Ads.

Pay per sale (PPS), ( ang. wypłata od prowizji ze sprzedaży) – rodzaj programu partnerskiego polegającego na przyznawaniu polecającemu premii (wynagrodzenia) od sprzedaży lub naliczany jest procent od kwoty ostatecznego zakupu dokonanego przez użytkownika.Pay per acquisition (PPA) – rodzaj reklamy internetowej, której kluczowa rola polega na płatności za wykonanie konkretnej akcji na stronie docelowej, np. zakup, przesłanie danych kontaktowych. Osoba reklamująca swoją firmę bądź usługi płaci za każdego użytkownika, który wykona pożądaną akcję. W odróżnieniu do innych form rozliczeń nie płaci się za wyświetlenia (CPM) ani za kliknięcia (CPC).

Zobacz też[ | edytuj kod]

  • pay per lead
  • pay per sale
  • pay per acquisition




  • Reklama