Overture

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Overturefirma komputerowa z Pasadeny (Kalifornia) założona w 1997 r., początkowo jako Goto.com, pionier techniki ogłoszeń internetowych opartych na wyrazach kluczowych (keyword advertising).

Keyword advertising - technika ogłoszeń internetowych polegająca na wykupywaniu miejsc na liście odsyłaczy wyświetlonej w wyszukiwarce internetowej. Ogłoszenia są skojarzone z wyrazami kluczowymi i pojawiają się na liście wtedy, gdy użytkownik szuka podanych wyrazów kluczowych - im wyższa opłata, tym wyższe miejsce na liście.Wyszukiwarka internetowa (ang. search engine) to program lub strona internetowa, której zadaniem jest ułatwienie użytkownikom znalezienie informacji w sieci.

Wyszukiwarka firmy automatycznie generowała płatne ogłoszenia skojarzone z wyrazami kluczowymi podawanymi przez jej użytkownika. Wyniki wyszukiwania były podobne do rezultatów w innych wyszukiwarkach, z tą różnicą, że na początku listy znajdowały się odsyłacze do firm lub produktów, które opłaciły ogłoszenie.

Na początku 2003 r. Overture zakupiła wyszukiwarki AltaVista i AlltheWeb, natomiast pod koniec tego samego roku sama stała się własnością Yahoo!.

Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

Witryna Overture





Reklama