• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Office 365



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Microsoft Excel (pełna nazwa Microsoft Office Excel) - arkusz kalkulacyjny produkowany przez firmę Microsoft dla systemów Windows i MacOS. Pierwsza wersja programu przeznaczona dla Windows trafiła na rynek w roku 1987 i stała się przebojem. Postępujący sukces rynkowy programu sprawił, że w roku 1993 programy pakietu Microsoft Office zostały przeprojektowane tak, by przypominać wyglądem arkusz Excel. Od wersji 5 wydanej w 1993 program zawiera wbudowany język Visual Basic. Od wersji 4.0 dostępny w wersji polskiej.Microsoft Access - system obsługi relacyjnych baz danych, wchodzący w skład pakietu biurowego Microsoft Office dla środowiska Windows. Od wersji 2.0 dostępny w wersji polskiej.

    Microsoft 365 (wcześniej Microsoft Office 365) – zbiór aplikacji i usług dostępnych z serwerów Microsoft. Korzystanie z tego produktu wiąże się z miesięczną opłatą w zależności od wybranego abonamentu, płatną za użytkownika.

    W skład produktu Office 365 wchodzi pakiet Microsoft Office oraz hostowane w chmurze wersje produktów serwerowych: Exchange Server, SharePoint Server oraz Lync Server. Usługi są dostarczane i osiągalne przez internet.

    Wszystkie produkty dostępne w ramach pakietu Office 365 świadczone online są automatycznie aktualizowane, zatem użytkownik korzystając z produktu zawsze używa jego najnowszej wersji.

    Microsoft PowerPoint – program do tworzenia prezentacji multimedialnych wchodzący w skład pakietu biurowego Microsoft Office. PowerPoint jest dostępny dla systemów Microsoft Windows oraz Mac OS.Google Apps - usługa oferowana przez firmę Google. Jest zestawem produktów oferujących możliwość użytkowania pod własną nazwą domeny internetowej, przez co użytkownicy mogą uzyskać konta w formacie [email protected] Pakiet zawiera kilka aplikacji sieciowych oferujących funkcje podobne do tradycyjnych pakietów biurowych, w tym: Pocztę, Grupy dyskusyjne, Kalendarz, Komunikator, Edytory dokumentów i Witryny internetowe. W odróżnieniu do aplikacji instalowanych lokalnie na komputerach użytkowników, usługa pozwala na zapisywanie wiadomości, dokumentów, kalendarzy i kontaktów w chmurze Google, dzięki czemu użytkownicy mają do nich dostęp po zalogowaniu się do swojego konta Google z jakiejkolwiek przeglądarki internetowej.

    Historia i rozwój oferty[ | edytuj kod]

    Test beta pakietu Office 365 miał miejsce w październiku 2010. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony podobnej usługi Google Apps, w 2011 r. Microsoft zaprojektował platformę Office 365, aby połączyć istniejące już usługi online jak np. Business Productivity Online Suite w usługę w chmurze obejmującą Exchange Server (dla poczty e-mail), SharePoint (dla wewnętrznych sieci społecznościowych oraz współpracy pracowników firm) oraz Lync, czyli obecny Skype dla firm (do komunikacji, VoIP i konferencji).

    Microsoft Lync jest komunikatorem opartym na na Microsoft Lync Server lub dostępnym w Microsoft Office 365. Jest zamiennikiem dla Windows Messenger, który był używany w programie Microsoft Exchange serwer. Zarówno Microsoft Lync i Microsoft Lync for Mac to oprogramowanie dla przedsiębiorstw, w przeciwieństwie do Windows Live Messenger, mają inny zestaw funkcji, które są ukierunkowane w stronę środowisk korporacyjnych.Microsoft OneNote - program komputerowy - notatnik pracujący w trybie graficznym przeznaczony do łatwego tworzenia i organizowania notatek. Program OneNote po raz pierwszy pojawił się w pakiecie Microsoft Office w 2003 roku. Od wersji 2007 dodawany jest do wersji pakietu Office przeznaczonej dla użytkowników domowych.

    Początkowo uruchomiono abonamenty tylko dla małych i średnich przedsiębiorstw. W abonamencie dla małych firm oferowano pocztę e-mail Exchange, SharePoint Online, Lync Online, hosting przez SharePoint i Office Web Apps, a abonament korporacyjny zawierał także licencje na użytkownika dla oprogramowania Office 2010 Professional Plus i wsparcie telefoniczne 24/7. Po oficjalnym uruchomieniu usługi klienci Business Productivity Online Suite mieli 12 miesięcy na zaplanowanie i przeprowadzenie migracji z BPOS na platformę Office.

    Microsoft Teams – usługa internetowa oparta na chmurze zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej. Usługa łączy funkcjonalność z innymi produktami Microsoftu, takimi jak Microsoft Office oraz Skype (wchodzących w skład Office 365). Premiera oprogramowania miała miejsce 14 marca 2017 po zapowiedzi twórcy w Nowym Jorku. VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) – technika umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana "telefonią internetową". Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.

    Wraz z wydaniem pakietu Office 2013, została uruchomiona zaktualizowana wersja platformy. Programy pakietu MS Office zostały zaktualizowane do najnowszych wersji, a Microsoft rozszerzył usługę Office 365 o nowe abonamenty, takie jak Small Business Premium, Midsize Premium i Pro Plus.

    Wprowadzono również nowy abonament Office 365 Home Premium skierowany do użytkowników domowych, który oferował dostęp do pakietu Office 2013 dla maksymalnie pięciu komputerów, wraz z rozszerzoną pamięcią OneDrive i 60 minutami rozmów Skype miesięcznie. Wprowadzono również pierwszą wersję Office 365 dla edukacji

    Microsoft Word – procesor tekstu firmy Microsoft. Pierwotnie stworzony przez Richarda Brodie dla komputerów PC z systemem DOS w roku 1983. Kolejne wersje powstawały dla Macintosha (1984), SCO UNIX i Windows (1989). Pierwotnie samodzielny program, stał się później częścią pakietu biurowego Microsoft Office. Od wersji 2.0 dla Windows dostępny w wersji polskiej.Biblioteka Narodowa Republiki Czeskiej (cz. Národní knihovna České republiky) – biblioteka narodowa Czech z siedzibą w Pradze. Biblioteka znajduje się w gmachu Clementinum. Jedna z najstarszych bibliotek na terenie Czech, której zbiory obejmują ponad 6,5 miliona woluminów.

    21 kwietnia 2020 roku usługa Office 365 stała się platformą Microsoft 365. Zostaną udostępnione nowe aplikacje i usługi, takie jak Microsoft Teams oraz Microsoft Family Safety.

    Korzystanie z M365 jest możliwe w ramach subsybkcji.

    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Microsoft Outlook – menedżer informacji osobistych i program komunikacyjny zapewniający ujednolicone miejsce do zarządzania pocztą e-mail, kalendarzami, kontaktami oraz innymi informacjami osobistymi i zespołowymi. Program Outlook można kupić w pakiecie Microsoft Office lub osobno. Odpowiednikiem Outlook-a w systemie Mac OS był do 2010 roku Microsoft Entourage.
    Business Intelligence (analityka biznesowa) jest pojęciem o bardzo szerokim znaczeniu. Najbardziej ogólnie można przedstawić je jako proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa.
    Kontrola autorytatywna – w terminologii bibliotekoznawczej określenie procedur zapewniających utrzymanie w sposób konsekwentny haseł (nazw, ujednoliconych tytułów, tytułów serii i haseł przedmiotowych) w katalogach bibliotecznych przez zastosowanie wykazu autorytatywnego zwanego kartoteką wzorcową.
    Microsoft Publisher jest programem firmy Microsoft służącym do tworzenia materiałów marketingowych, pozwalającym na ich drukowanie, zamieszczanie w sieci Web oraz przesyłanie pocztą elektroniczną.
    SharePoint Server (wcześniej znany pod nazwą Microsoft Office SharePoint Server) – webowa platforma aplikacyjna stworzona przez firmę Microsoft dla małych i dużych przedsiębiorstw. Najczęściej pełni ona rolę scentralizowanego portalu intranetowego dostarczając użytkownikom różnych kombinacji funkcjonalności, wymaganych i zdefiniowanych przez biznes.
    OneDrive (dawniej Windows Live SkyDrive, jeszcze wcześniej Windows Live Folders) – wirtualny dysk autorstwa Microsoft, część serwisu Windows Live. Nazwa SkyDrive nawiązywała do popularnego wyobrażenia Internetu jako chmury. Po przegranej batalii sądowej z brytyjską telewizją BSkyB Microsoft zmuszony był do zmiany nazwy usługi na OneDrive.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.672 sek.