• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Nintendo 64



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Bateria AA – bateria w kształcie walca powszechnie używane w sprzęcie elektronicznym. Bateria typu AA została znormalizowana przez ANSI w 1947 roku i jest znana także jako R6 (węglowo-cynkowa), LR6 (alkaliczna), FR6 (litowo-żelazowa) oraz Mignon. W Polsce popularnie nazywana paluszkiem.Pentium - mikroprocesor zaprojektowany i wytwarzany przez firmę Intel, ukazał się na rynku 22 marca 1993 jako następca serii 486.

    Nintendo 64, N64 – domowa konsola gier komputerowych stworzona przez firmę Nintendo. Premiera konsoli w Japonii miała miejsce 23 czerwca 1996 roku, w Ameryce Północnej – 29 września 1996, a w Europie – 1 marca 1997 roku. Oficjalnie prace nad konsolą rozpoczęły się 23 sierpnia 1993. W tym dniu bowiem poinformowano o podpisaniu umowy między firmami Nintendo i Silicon Graphics, w której była mowa o projekcie „Reality”, mającym na celu stworzenie nowej konsoli do gier. Początkowo konsola miała nosić nazwę Ultra Nintendo, skróconą później do Ultra 64.

    Nintendo Company, Limited (jap. 任天堂, Nintendō) – firma założona 23 września 1889 przez Fusajirō Yamauchiego, w celu produkowania kart hanafuda do japońskiej gry o tej samej nazwie. W ciągu kilkudziesięciu lat firma zajęła się rynkiem gier konsolowych i stała się jednym z potentatów w tej dziedzinie.RISC (Reduced Instruction Set Computer) – nazwa architektury mikroprocesorów, która została przedstawiona pod koniec lat 70. w teoretycznych pracach na uniwersytecie Berkeley oraz w wynikach badań Johna Cocke z Thomas J. Watson Research Center.

    Konsola obsługuje grafikę trójwymiarową. Zostało na nią wydane 396 gier. Sprzedano ponad 32 mln. egzemplarzy tej konsoli. Pad do N64 posiada gałkę analogową.

    Dane techniczne[ | edytuj kod]

  • Procesor: 64 bit MIPS VR4300 (kompatybilny z R4300i) (RISC) 93,75 MHz
  • 24 kB L1 Cache
  • 93 mln. operacji na sekundę
  • Wyprodukowany przez firmę NEC i zbudowany z ponad 4 mln. tranzystorów w technologii 0,35 µm
  • Koprocesor: 64 bit MIPS RISC RCP (Reality Immersion Co-Processor) i DP (Pixel Drawing Processor) 62,5 MHz
  • ponad 500 mln operacji na sekundę, to jest około 10 razy więcej niż procesory Pentium o podobnym taktowaniu.
  • zawiera RSP (Reality Signal Processor) – odpowiedzialny za dźwięk i za przetwarzanie grafiki 3D
  • zawiera RDP (Reality Drawing Processor) – przeprowadza operacje na pikselach i jest odpowiedzialny za następujące funkcje:
  • Advanced Texture-Mapping – zaawansowane mapowanie tekstur:
  • Detail Texturing – teksturowanie szczegółów
  • Tri-linear Mip Map Interpolation – trójliniowa interpolacja mipmap
  • Perspective Correction – korekcja perspektywy
  • Environment Mapping – mapowanie otoczenia
  • Depth Buffering – buforowanie głębi
  • potrafi wyświetlić do 150 000 wielokątów na sekundę z następującymi efektami:
  • Color Combiner
  • Anti-Aliasing and Blending
  • Rasterizing
  • Z-Buffering – Z-bufor
  • Automatic LOD (Level Of Detail) Management – automatyczne zarządzanie poziomem detali obiektów
  • Vertex positioning and transformations – pozycjonowanie i transformacja wierzchołków
  • Depth, color and texture clipping
  • Transparency (256 levels max) – przezroczystość (max. 256 poziomów)
  • Gouraud Shading – cieniowanie Gourauda
  • Grafika: 256x224, max. 640x480, 16,8 mln. kolorów z czego w jednej chwili może być wyświetlanych 32 000.
  • Pamięć: 4 MB Rambus DRAM, istnieje możliwość rozbudowania do 8 MB za pomocą Expansion Pak
  • pracuje na magistrali 9-bitowej o faktycznej częstotliwości 500 MHz.
  • przepustowość 562,5 MB/s
  • wewnętrzna magistrala danych między pamięcią i koprocesorem jest 128-bitowa
  • Dźwięk: stereo 16 bit, kompresja ADPCM
  • teoretycznie 100 kanałów PCM, gdyż każdy kanał wykorzystuje 1% czasu procesora. Średnio 16-24.
  • wykorzystuje syntezę wavetable
  • próbkowanie max. 48 kHz
  • posiada wewnętrzne efekty specjalne:
  • Voice (w/ Pitch Shifting)
  • Gain and Pan
  • Reverb and Chorus
  • Nośnik danych: kartridż o pojemności od 32 do 512 Mbit (od 4 do 64 MB).
  • Wejścia: 4 porty padów 3 pinowe
  • Wyjścia:
  • Composite Video
  • S-Video
  • RGB (tylko w systemie NTSC)
  • Analogowy dźwięk stereo
  • RF poprzez zewnętrzny modulator
  • Wymiary: 260 × 170 mm x 73 mm
  • Waga: 1,1 kg
  • PCM (ang. Pulse Code Modulation) – to najpopularniejsza metoda reprezentacji sygnału analogowego w systemach cyfrowych. Używana jest w telekomunikacji, w cyfrowej obróbce sygnału (np. w procesorach dźwięku), do przetwarzania obrazu, do zapisu na płytach CD (CD-Audio) i w wielu zastosowaniach przemysłowych.MIPS (Microprocessor without Interlocked Piped Stages) jest to architektura komputerowa (w szczególności procesor typu RISC) rozwijana przez firmę MIPS Technologies. Istnieje zarówno w wersji 32- jak i 64-bitowej.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.
    Japonia (jap. 日本, trb. Nihon lub Nippon) – państwo wyspiarskie usytuowane na wąskim łańcuchu wysp na zachodnim Pacyfiku, u wschodnich wybrzeży Azji, o długości 3,3 tys. km. Archipelag rozciąga się niemal południkowo (Japończycy utrzymują, że ich kraj ma kształt „trzydniowego Księżyca”) pomiędzy 45°33′ a 20°25′ stopniem szerokości północnej, od Morza Ochockiego na północy do Morza Wschodniochińskiego i Tajwanu na południu. Stolica Tokio jest usytuowana prawie dokładnie na tej samej szerokości geograficznej co Ateny, Pekin, Teheran i Waszyngton.
    64DD, w języku potocznym jako Nintendo 64DD – akcesorium będące stacją dyskietek do konsoli Nintendo 64, wyprodukowanej przez Nintendo.
    Pokémon Stadium lub Pokémon Stadium 2 w Japonii – gra cRPG z serii Pokémon. Gra została stworzona przez firmę Nintendo na konsolę Nintendo 64. Premiera jej miała miejsce 30 kwietnia 1999 roku - Japonia, 29 lutego 2000 roku - Ameryka Północna i 31 grudnia 2000 roku - Europa. Choć w Ameryce Północnej i w Europie gra jest znana jako Pokémon Stadium, jest to sequel gry Pokémon Stadium wydanej wcześniej (1 sierpnia 1998) wyłącznie w Japonii.
    Pamięć dynamiczna, DRAM (ang. Dynamic Random Access Memory) – rodzaj ulotnej pamięci półprzewodnikowej RAM, która przechowuje każdy bit danych w oddzielnym kondensatorze wewnątrz układu scalonego. Poszczególne jej elementy zbudowane są z tranzystorów MOS, z których jeden pełni funkcję kondensatora, a drugi elementu separującego.
    NEC Corporation (jap. 日本電気株式会社, Nippon Denki Kabushiki Gaisha) NASDAQ: NIPNY – międzynarodowe konsorcjum z dziedziny informatycznej z siedzibą w Minato w Japonii. Firma produkuje sprzęt komputerowy, telekomunikacyjny, urządzenia elektroniczne i oprogramowanie, między innymi notebooki Versa oraz Lavie (na rynek japoński). Firma NEC stworzyła Earth Simulator, najszybszy superkomputer na świecie w tym czasie. NEC jest częścią Sumitomo Group oraz spółka publiczną notowaną na giełdach tokijskiej, NASDAQ i londyńskiej.
    Bateria AAA – bateria w kształcie walca o długości ok. 44,5 mm, średnicy ok. 10,5 mm i wadze ok. 11,5 grama. Baterie alkaliczne charakteryzują się napięciem wyjściowym 1,5 V i pojemnością rzędu 900-1155 mAh (3240-4158 kulombów). Nowoczesne baterie niklowo-metalowo-wodorkowe wykonane w rozmiarze AAA mogą cechować się pojemnością do 1000 mAh i napięciem wyjściowym 1,2 V. W Polsce popularnie nazywana małym lub cienkim paluszkiem.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.881 sek.