• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • News of the World

    Przeczytaj także...
    Funt szterling (ang. pound sterling, £), nieoficjalna nazwa funt brytyjski, symbol międzynarodowy GBP – oficjalna jednostka monetarna w Wielkiej Brytanii.Rebekah Brooks (ur. 27 maja 1968 w Warrington) – brytyjska dziennikarka, w latach 2000–2003 redaktor naczelna „News of the World”, w latach 2003–2007 redaktor naczelna „The Sun”.
    Boris Johnson (ur. 19 czerwca 1964 w Nowym Jorku) – brytyjski historyk i polityk, od 2008 do 2016 burmistrz Londynu, od 2016 minister spraw zagranicznych w rządzie Theresy May.

    News of the World” – niedzielne wydanie brytyjskiego tabloiduThe Sun” wydawane w latach 1843–2011 w Londynie; w 1969 tytuł został przejęty przez koncern News Ltd. kontrolowany przez Ruperta Murdocha; po aferze podsłuchowej (2006) tygodnik został zamknięty; wyroki sądowe w sprawie podsłuchów zapadły w 2014.

    Bild (oficjalnie Bild-Zeitung) – niemiecka gazeta codzienna o charakterze sensacyjnym w formacie tabloidu. Jej wydawcą jest Axel Springer AG. Pierwsze wydanie gazety ukazało się 24 czerwca 1952 roku. Gazeta ukazuje się od poniedziałku do soboty, przy czym w niedzielę ukazuje się Bild am Sonntag – gazeta o własnym stylu i z własną redakcją. Bild jest bulwarówką, ukazuje się w formacie broadsheet. Jest najlepiej sprzedającą się gazetą w Europie i siedemnastą na świecie pod względem nakładu. Motto gazety, umieszczane pod logo brzmi: unabhängig, überparteilich (niezależna, bezpartyjna). Bild jest pod względem dziennikarskiego stylu gazetą podobną do brytyjskiego The Sun – drugiej najlepiej sprzedającej się bulwarówki w Europie.Paul Gascoigne (ur. 27 maja 1967 w Gateshead) – angielski piłkarz występujący na pozycji pomocnika, gracz reprezentacji Anglii, uczestnik m.in. finałów Mistrzostw Świata 1990 i Mistrzostw Europy 1996. Nosi przydomek "Gazza".

    „News of the World” był najlepiej sprzedającym się angielskojęzycznym tytułem na świecie, a jego nakład wynosił ponad 3 mln egzemplarzy i był drugim w Europie po niemieckim „Bildzie”. Tygodnik zajmowała się tematyką popularną, celował zwłaszcza w plotkach z życia sławnych osób i opisach skandali seksualnych, zyskując przydomek Screws of the World.

    Keith Rupert Murdoch (ur. 11 marca 1931 w Melbourne) – australijski wydawca, właściciel jednej z największych na świecie korporacji prasowej, telewizyjnej i wydawniczej - News Corporation, do której należą m.in. pisma The Sun, New York Post, The Times, Daily News, stacje telewizyjne British Sky, wytwórnie filmowe Metromedia, Sky Channel i wytwórnia 20th Century Fox. Od 2005 roku Murdoch był właścicielem serwisu MySpace.com (kupił go za 580 milionów dolarów). W czerwcu 2011 roku doszło do sprzedaży portalu firmie Specific Media za 35 milionów dolarów.David Blunkett (ur. 6 czerwca 1947 w Sheffield) – brytyjski polityk, minister edukacji i zatrudnienia, minister spraw wewnętrznych i minister pracy i emerytur w rządach Tony’ego Blaira, polityk Partii Pracy.

    Afera podsłuchowa[ | edytuj kod]

    Afera wybuchła w 2006 roku, kiedy okazało się, iż gazeta pozyskuje informacje, włamując się do telefonów komórkowych prywatnych osób oraz kupując informacje od policjantów. Łapówki wręczane policjantom za informacje miały sięgać 100 000 funtów. Włamywano się nie tylko do telefonów celebrytów, ale również rodziców nastoletnich ofiar morderstw. Ocenia się, że poszkodowanych jest ok. 7000 ofiar, m.in. Boris Johnson, premier Wielkiej Brytanii i były burmistrz Londynu, David Blunkett, minister w rządzie Tony’ego Blaira oraz piłkarz Paul Gascoigne. Podejrzewa się również, że zatrudnieni przez gazetę detektywi podsłuchiwali rodziny żołnierzy poległych w Afganistanie. W związku z aferą zostali aresztowani byli redaktorzy naczelni Andy Coulson i Rebekah Brooks.

    Tabloid (z ang. tabloid), bulwarówka – typ gazety, przeważnie dziennika. Także specjalny format edycyjny (37-40 cm x 27-30 cm).Gazeta – rodzaj wydawnictwa ciągłego, czasopismo ukazujące się częściej niż raz w tygodniu, najczęściej codziennie (dziennik) – w rozumieniu wszystkich dni roboczych.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Sunday Express sales increase by 12.8% (ang.). The Guardian, 2011-05-13. [dostęp 2011-07-06].
    2. Jacek Pawlicki: Newsy z podsłuchu (pol.). Gazeta Wyborcza, 7-7-2011. [dostęp 2011-07-07].
    3. News of the World to close amid hacking scandal (ang.). BBC News UK, 2011-07-07. [dostęp 2011-07-07].
    4. News of the World to close on Sunday – live coverage (ang.). The Guardian, 2011-07-07. [dostęp 2011-07-07].
    5. Były naczelny „News of the World” aresztowany (pol.). tvn24.pl, 2011-07-08. [dostęp 2011-07-08].
    6. Rebekah Brooks, wspólpracowniczka Murdocha, aresztowana w związku z aferą podsłuchową
    WorldCat – katalog rozproszony łączący zbiory 71 000 bibliotek ze 112 krajów, które są uczestnikami serwisu Online Computer Library Center. Katalog jest tworzony i prowadzony przez biblioteki, których zbiory są w nim ujęte.Londyn (ang. London) – miasto w południowo-wschodniej części Wielkiej Brytanii, stolica tego państwa, a także stolica Anglii.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie.
    Afganistan, Islamska Republika Afganistanu (dari افغانستان, trl. Afghānestān, trb. Afghanestan; جمهوری اسلامی افغانستان, trl. Jomhūrī-ye Eslāmī-ye Afghānestān, trb. Dżomhuri-je Eslami-je Afghanestan; paszto افغانستان, trl. Afghānistān, trb. Afghanistan; د افغانستان اسلامي جمهوریت, trl. Də Afghānistān Islāmī Jumhūriyat, trb. Dy Afghanestan Eslami Dżumhurijat) – śródlądowe państwo położone w Azji Środkowej.
    Gazeta Wyborcza” (oficjalny skrót GW) – wysokonakładowy, ogólnopolski dziennik społeczno-polityczny wydawany w Warszawie od 8 maja 1989 przez koncern mediowy Agora S.A.. „Gazeta Wyborcza” powstała na podstawie uzgodnień Okrągłego Stołu, początkowo jako organ prasowy NSZZ „Solidarność”, a po zerwaniu współpracy ze związkiem – jako niezależna gazeta. Redaktorem naczelnym pisma jest Adam Michnik.
    The Guardian – dziennik brytyjski o poglądach liberalno-lewicowych, przez wiele lat zbliżony do Partii Pracy, wydawany przez Guardian News & Media (część Guardian Media Group plc).
    The Sun – poranny dziennik brytyjski, utworzony w 1964 roku w Londynie przez koncern prasowy C. Kinga, jako następca dziennika Daily Herald; obecnie własność News International PLC, filii News Corporation Ruperta Murdocha.
    Anthony Charles Lynton Blair (znany jako Tony Blair, ur. 6 maja 1953 w Edynburgu) – były premier Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (1997-2007) i były przywódca Partii Pracy (w latach 1994-2007).

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.011 sek.