• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Neversoft



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Sega Mega Drive (SMD) – 16-bitowa konsola firmy Sega, której premiera odbyła się w roku 1988 w Japonii i 1989 w Europie. W Ameryce Północnej konsola była sprzedawana jako Sega Genesis, ponieważ firma Sega nie mogła uzyskać pełni praw do nazwy Mega Drive.Electronic Entertainment Expo, znane także jako albo E3 – jest największą coroczną wystawą przemysłu gier komputerowych i wideo. Ekspozycja jest otwarta tylko dla ekspertów branżowych oraz dziennikarzy. Od 2009 nastąpił powrót do starej formy targów, tzn. otwartej dla wszystkich chętnych.

    Neversoft – firma produkująca gry komputerowe założona w 1994 roku przez Joela Jewetta, Micka Westa i Chrisa Warda. Najbardziej znanymi produkcjami stworzonymi przez Neversoft są gry pochodzące z serii Tony Hawk's Pro Skater. W 2003 seria została przemianowana na Tony Hawk's Underground. W 1999 Neversoft został wykupiony przez Activision. W maju 2014 studio połączyło się z Infinity Ward.

    PlayStation (PS, popularnie zwane także – PSX) (jap. プレイステーション, pureisutēshon; pol. dosł. StacjaGier) – 32-bitowa konsola do gier wideo, wyprodukowana w Japonii przez firmę Sony Computer Entertainment, zaprojektowana przez Kena Kutaragiego.Infinity Ward – amerykańskie studio produkujące gry komputerowe, założone w 2002 roku przez Granta Colliera i Vince’a Zampellę. Jego członkami początkowo było 22 pracowników studia 2015, Inc. (autorów gry Medal of Honor: Allied Assault), skonfliktowanego z Electronic Arts. 30 października 2003 roku Infinity Ward zostało przejęte przez Activision.

    Początki[ | edytuj kod]

    Neversoft zostało założone w 1994 przez trzech pracowników Malibu Interactive (wcześniej Acme Interactive), filii Malibu Comics. Wtedy głównymi platformami były 16-bitowe konsole Sega Genesis i Super Nintendo Entertainment System. Gry na te konsole mogły być wyprodukowane przez bardzo małe zespoły składające się nawet z 5 pracowników. Właśnie dlatego łatwiej wtedy było założyć firmę produkującą gry wideo. Wtedy też różne grupy ludzi odchodziły od Malibu, aby działać jedynie na siebie. Left Field Productions i Paradox Development to dwie inne firmy, założone w podobny sposób. Większość z nich, na przykład Clockwork Tortoise, już nie istnieje.

    Super Nintendo Entertainment System (w skrócie SNES i Super NES) – 16-bitowa konsola do gier, która osiągnęła wielki sukces w krajach zachodniej Europy, USA oraz w Japonii (tam pod nazwą Super Famicom).Ghost Rider to tytuł kilku serii komiksowych Marvela. Początkowo był to tytuł westernu który później zmienił nazwę na "Phantom Rider", aby ustąpić miejsca komiksom o motocykliście który sprzedaje swoją duszę by ratować przyjaciela. W konsekwencji zaprzedania duszy bohaterowie znani jako Ghost Riderzy przemieniają się w płonące szkielety które przemierzają ulice w poszukiwaniu złych dusz.

    Joel Jewett, mieszkaniec Montany, był w tym czasie głównym producentem malejącego Malibu Interactive. Zatrudnił Micka Westa, programistę gier, który akurat skończył prace nad grą „Battletech – A Game of Armored Combat” na konsole Genesis, oraz Chrisa Warda, artystę. Chris i Mick pochodzili z Yorkshire w Anglii, a w 1993 przeprowadzili się do Kalifornii, aby pracować w Malibu Interactive.

    Activision, Inc. – wydawca i producent gier komputerowych. Firma została założona 1 października 1979. Ich pierwsze produkty były wydawane na kartridżach na konsolę Atari 2600. Obecnie jest drugim (po Electronic Arts) co do wielkości wydawcą gier komputerowych i wideo na świecie.Telefaks (potocznie faks) – współczesna nazwa usługi symilograficznej dla abonentów, polegająca na przesyłaniu wiadomości w postaci obrazów nieruchomych pomiędzy aparatami symilograficznymi, realizowana za pośrednictwem łączy telefonicznych z komutacją automatyczną. Początki rozwoju telefaksu przypadają na koniec lat 70. Istnieje kilka norm komunikacji pomiędzy telefaksami. Najczęściej jest używana norma analogowa G3 (14400 bit/s), jest też cyfrowa G4 (64000 bit/s) dla ISDN.

    W lipcu 1994 powstało Neversoft. Początkowo pracowali dla Playmates Interactive Entertainment, oddziału Playmates Toys, które chciało wydać serię zabawek pod nazwą Skeleton Warriors oraz stworzyć grę z tymi zabawkami. Neversoft zaczęło pracę nad projektem i przeniosło swoje biuro do Woodland Hills w Kalifornii.

    Neversoft pracowało nad grą przez około pięć miesięcy, po czym zatrudniło kolejnego artystę i projektanta poziomów. W grudniu 1994 Playmates odwołało grę. Neversoft nie był szczęśliwy z tego powodu i dalej kontynuowało pracę nad grą tym razem chcąc ją wydać na 32-bitową konsolę Sega Saturn.

    Sony Interactive Entertainment, LLC (wcześniej jako Sony Computer Entertainment) – poboczna firma Sony założona 16 listopada 1993 roku w Tokio (Japonia). Sony Interactive Entertainment zajmuje się rozwojem, produkcją oraz sprzedażą sprzętu i oprogramowania dla serii konsoli PlayStation. Przedsiębiorstwo jest także wydawcą i producentem gier na swoje konsole.Jazda na deskorolce (ang. skateboarding) – aktywność, w której wykonuje się różne triki na deskorolce. Osobę uprawiającą tę aktywność nazywamy skaterem (lub skateboarderem; w języku angielskim skater oznacza także osobę jeżdżącą na rolkach, hulajnodze lub rowerze tzw. BMX). Zawody deskorolkowe rozgrywane są zazwyczaj w określonych kategoriach, zależnie od przeszkód na jakich się odbywają: Bowl (zawody w bowlu – w specjalnym betonowym wgłębieniu, przypominającym pusty basen), Vert (na drewnianych bądź betonowych rampach i minirampach), Skatepark (na zwyczajnych skateparkowych przeszkodach) oraz Street (na przeszkodach „naturalnych” stworzonych przez drobną lub średnią architekturę, lub też na specjalnie zbudowanych imitujących takowe).

    W 1995 Neversoft dalej tworzyło Skeleton Warriors na Sega Saturn. W tym roku również poszerzyło się o trzech nowych programistów, pięciu artystów, projektanta poziomów, beta-testera i dyrektora biura. Produkcja Skeleton Warriors została zakończona latem 1995 roku, a Neversoft zaczął szukać kolejnej pracy po przekonwertowaniu Skeleton Warriors na Sony Playstation.

    Sega Saturn (po japońsku: セガサターン) – 32-bitowa konsola do gier firmy Sega wydana w Japonii 22 listopada 1994 a w północnej Ameryce w 11 maja 1995. W dniu premiery konsoli w Japonii sprzedano ok. 170 000 egzemplarzy. Przez pewien czas konkurent Sony PlayStation. Ponieważ konstrukcja została mocno zmodyfikowana tuż przed wprowadzeniem konsoli na rynek, Sega nie potrafiła tak usprawnić produkcji (czyli zmniejszyć kosztów), by nawiązać cenową walkę z firmą Sony. W momencie premiery cena konsoli w Japonii wynosiła 44 800 jenów (ok. 490 dolarów), w USA 399 dolarów, a produkt Sony był tańszy o ok. 100 dolarów. Początkowo konsola dobrze się sprzedawała i w ciągu 2 tygodni sprzedano 2,5 mln egzemplarzy. Wzrastająca popularność konsoli Sony PlayStation zmieniła jednak tę sytuację.W branży gier komputerowych mianem producenta określa się studio bądź zespół zajmujący się tworzeniem dzieł elektronicznej rozrywki, rzadziej natomiast określenie to jest stosowane do osoby kierującej produkcją danej gry. Producent gry może działać na zlecenie przedsiębiorstwa ją wydającego lub działać samodzielnie jako niezależne studio. Studia produkujące gry mogą tworzyć swe dzieła na liczne platformy sprzętowe (np. Windows, konsole Xbox 360, PlayStation 3) lub specjalizować się w produkcji gier na jedną platformę.

    W 1996 roku Neversoft dalej się poszerzało, osiągając liczbę ponad 20 pracowników. Pracowali sześć miesięcy nad grą wzorowaną na Ghost Riderze dla Crystal Dynamics, która została wycofana z powodu niewystarczających środków finansowych wydawcy. W biurze założono dostęp do Internetu (poprzednio wszystkie informacje otrzymywali i wysyłali faksem lub załatwiali telefonicznie). Neversoft zaczęło tworzyć własną grę początkowo nazwaną Big Guns. Technologia tam wykorzystana została użyta w ich następnym projekcie, konwersji gry komputerowej MDK. Pod koniec roku 1996 Neversoft sprzedał pomysł na grę Big Guns Sony Computer Entertainment, które zaczęło jej produkcję.

    Sequel ([ˈsiːkwəl]; ang. kontynuacja, dalszy ciąg, następstwo) – kontynuacja jakiegoś dzieła, najczęściej filmu, książki lub gry komputerowej, przedstawiająca dalsze losy poznanych bohaterów lub kontynuująca wątek ukazany w poprzednim dziele. Programista gier – inżynier oprogramowania tworzący gry komputerowe lub podobne programy. Dość często taki człowiek zna techniki projektowania gier; wielu projektantów jest programistami, lecz rzadko w profesjonalnych zespołach zdarza się, aby jednocześnie projektowaniem i programowaniem zajmowała się jedna osoba.

    1997 był trudnym rokiem dla Neversoftu. Konwersja MDK zajęła im dłużej, niż przewidywali, gra Big Guns (po zmianie nazwy Exodus) została po wielu zmianach wycofana z produkcji w listopadzie 1997, a sama firma zmniejszyła ilość zatrudnionych do dwunastu osób. Neversoft spędził następne miesiące na próbach sprzedaży swojej technologii spotykając się z dużą liczbą firm i szukając pracy.

    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.Kotaku – blog o grach komputerowych stworzony przez Briana Crecente. Strona jest częścią sieci blogów firmy Gawker Media, do których także należą Gizmodo, Deadspin, Lifehacker, io9 i Jezebel.
    Pracownicy Neversoftu w roku 1998

    W styczniu 1998, gdy Neversoft już tracił ostatnie pieniądze, zorganizowali spotkanie z firmą Activision, która poszukiwała kogoś do kontynuowania projektu gry Apocalypse. Technologia stworzona dla gry Big Guns okazała się idealna dla projektu. Wstępna wersja gry zrobiła wrażenie na Activision, co pozwoliło kontynuować pracę nad Apocalypse.

    Anglia (ang. England, język staroangielski Englaland) – w przeszłości samodzielne królestwo, obecnie największa i najludniejsza część składowa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Anglię zamieszkuje 83% całkowitej populacji państwa. Region zajmuje dwie trzecie wyspy Wielkiej Brytanii i posiada granice lądowe z Walią na zachodzie i Szkocją na północy. Wyspa oblewana jest przez Morze Północne, Morze Irlandzkie, Ocean Atlantycki i kanał La Manche. Stolicą Anglii jest Londyn.PlayStation 2 (PS2) – konsola gier wideo produkcji Sony Computer Entertainment, następca PlayStation. Konsola miała swoją premierę 4 marca 2000 w Japonii, a w Stanach Zjednoczonych 26 października 2000.

    W maju 1998, gdy praca nad Apocalypse postępowała, Activision chciało, aby Neversoft zaczęło również prace nad projektem gry skateboardingowej. Jednakże projekt ten nie był szybko realizowany, ponieważ Neversoft chciał wpierw ukończyć Apocalypse. Wczesne projekty przypominały grę arcade Top Skater. Gdy Apocalypse wyszło na rynek w październiku 1998, firma zaczęła rozwój gry Tony Hawk's Pro Skater (znanej jako THPS) na konsolę PlayStation. W tym czasie Neversoft miał już piętnastu pracowników: sześciu programistów, pięciu artystów, trzech projektantów poziomów i Joela, dyrektora.

    Dolar amerykański (oficjalna nazwa – United States dollar, międzynarodowy skrót – USD) – oficjalna waluta Stanów Zjednoczonych, Portoryko, Mikronezji, Marianów Północnych, Palau, Wysp Marshalla, Panamy, Ekwadoru (od 2000), Salwadoru (od 2001), Timoru Wschodniego, Zimbabwe (od 2009) oraz Bonaire, Saby i Sint Eustatius od 2011 roku. Jeden dolar amerykański dzieli się na sto centów amerykańskich. Często zapisuje się go za pomocą symbolu $.Silnik gry komputerowej (ang. game engine) – główna część kodu gry komputerowej dostępna wraz ze zintegrowanym środowiskiem programistycznym zaprojektowanym dla osób i zespołów tworzących gry komputerowe.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Yorkshire – hrabstwo historyczne i kraina w północno-wschodniej Anglii. Liczące w 1971 roku 15 858 km² Yorkshire było największym hrabstwem Anglii, podzielonym dla celów administracyjnych na trzy okręgi (ang. riding) – North Riding of Yorkshire, West Riding of Yorkshire oraz East Riding of Yorkshire. Liczba ludności zamieszkującej hrabstwo w 1971 roku wynosiła 5 053 989.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.797 sek.