• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • NecroVision

    Przeczytaj także...
    Gewehr 98 (Gew98) – standardowy karabin niemiecki w czasie I wojny światowej. Produkowany od 1898 roku do teraz. Wykorzystywany do celów militarnych, łowieckich i sportowych.First-person shooter (FPS) – rodzaj gry komputerowej, w której gracz wciela się w postać, a wirtualny świat widzi jej oczami.
    P08 Parabellum – pistolet samopowtarzalny konstrukcji niemieckiej z okresu przed I wojną światową. Potocznie nazywany też Luger od nazwiska konstruktora. W armii niemieckiej zastąpił Reichsrevolver M1879. Nazwa pochodzi od łacińskiego powiedzenia „si vis pacem, para bellum” – jeśli chcesz pokoju, przygotowuj wojnę.

    NecroVision (stylizowane na NecroVisioN) – gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez polską firmę The Farm 51. Akcja rozgrywa się w trakcie I wojny światowej, obejmuje historię alernatywną. Prequel gry NecroVision: Przeklęta kompania. Premiera światowa miała miejsce 27 lutego 2009, premiera w Polsce 6 marca 2009.

    Bagnet – broń biała kłująca lub kłująco-sieczna mocowana u wylotu lufy karabinu, karabinka lub pistoletu maszynowego. Stanowi on jego przedłużenie umożliwiające użycie tych rodzajów broni strzeleckiej do walki wręcz.I wojna światowa – konflikt zbrojny trwający od 28 lipca 1914 do 11 listopada 1918 (w latach 20. i 30. XX wieku nazywany "wielką wojną") pomiędzy ententą, tj. Wielką Brytanią, Francją, Rosją, Serbią, Japonią, Włochami (od 1915) i Stanami Zjednoczonymi (od 1917), a państwami centralnymi, tj. Austro-Węgrami i Niemcami wspieranymi przez Turcję i Bułgarię.

    Fabuła[]

    W roku 1916 młody żołnierz Simon Bukner przyłącza się do armii stojącej po stronie aliantów. Podczas gdy ludzkość stoi na skraju wielkiego konfliktu, pod ziemią rozwija się cywilizacja wampirów, która pozostawała niezauważona, ale w wyniku postępu technologicznego otwarła portal do świata demonów, przez co wybucha między nimi konflikt. Do strony wampirów z powodu braku dostatecznie silnych własnych jednostek rekrutowani są żołnierze – gracz wciela się w jednego z nich. Oprócz wrogów w postaci ludzkiej napotyka demony, zombie i wampiry, a zadaniem gracza jest poradzenie sobie zarówno z jednymi, jak i z drugimi.

    The Farm 51 – polska firma zajmująca się produkcją gier komputerowych założona w 2005 roku przez Wojciecha Pazdura, Kamila Bilczyńskiego (byłych pracowników studia People Can Fly, którzy pracowali m.in. nad grą Painkiller) i Roberta Siejkę.Historia alternatywna to gatunek literacki lub filmowy zaliczany do fantastyki, którego akcja dzieje się w świecie, gdzie historia potoczyła się innym torem niż w rzeczywistości; pod tym względem alternatywna historia odpowiada na pytanie "co by było, gdyby...?".

    Rozgrywka[]

    Gra przestawiona jest z perspektywy pierwszoosobowej. Protagonista dysponuje zarówno oryginalnymi broniami z okresu I wojny światowej (np. Karabin Gew98, Pistolet P08 Parabellum, MG 08/15), jak i artefaktami wampirów, bagnetem i łopatą. Istnieje możliwość wykonania combo (z pomocą uderzenia kolbą, kopnięcia i użyciem bagnetu), w trybie multiplayer dodatkowo można użyć gazu bojowego, zastawić pułapkę lub wezwać wsparcie artyleryjskie.

    Prequel – poprzednik, nawiązanie do jakiegoś utworu (zwykle popularnego filmu), opowiadające o wydarzeniach wcześniejszych niż opisane w pierwowzorze. Prequele zazwyczaj powstają później niż oryginalne dzieło i często są w nich wyjaśniane wątki i zdarzenia, o których opowiadała główna część. Kontynuacja utworu przedstawiająca wydarzenia późniejsze niż w pierwowzorze to sequel.Metacritic – amerykańska strona internetowa agregująca recenzje albumów muzycznych, gier komputerowych, filmów i seriali. Na podstawie ocen z recenzji zlicza średnią przedstawiającą przyjęcie danego medium przez krytyków. W 2005 stronę przejęło przedsiębiorstwo CNET Networks.

    Odbiór[]

    W agregatorze Metacritic średnia ocen wyniosła 63/100 (z 19 recenzji).

    Przypisy

    1. NecroVision [PC]. GRYOnline. [dostęp 16 czerwca 2015].
    2. O grze. Oficjalna strona serii NecroVision. [dostęp 16 czerwca 2015].
    3. Weapons. Oficjalna strona serii NecroVision. [dostęp 16 czerwca 2015].
    4. Necrovision PC. Metacritic. [dostęp 16 czerwca 2015].
    (window.RLQ=window.RLQ||).push(function(){mw.log.warn("Gadget \"edit-summary-warning\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"wikibugs\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"ReferenceTooltips\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"main-page\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");});
    Perspektywa pierwszej osoby (w skrócie FPP, z ang. first-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych, w których gracz ogląda świat przedstawiony oczami bohatera. Najczęściej gry w perspektywie pierwszej osoby utożsamiane są z gatunkiem first-person shooter, jednak owa perspektywa występuje także m.in. w komputerowych grach przygodowych (Myst) i grach fabularnych (The Elder Scrolls, Deus Ex), grach wyścigowych (Colin McRae Rally) lub symulatorach lotu (IL-2 Sturmovik). W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.021 sek.