Namco Bandai Games
Przeczytaj także...
Soulcalibur III (jap. ソウルキャリバーIII, SōruKyaribā Surī) – czwarta część serii komputerowych bijatyk, stworzona na konsolę PlayStation 2 przez grupę Project Soul będącą oddziałem japońskiego producenta i wydawcy gier komputerowych Namco; poprzednią częścią serii jest Soulcalibur II.Automat do gry – konstrukcja służąca rozrywce, umieszczana najczęściej w salonach gier bądź też pubach lub klubach. Uruchomienie automatu następuje w momencie wrzucenia monety bądź żetonu w otwór wrzutowy, zabawa ograniczona jest zwykle pewnym wyznacznikiem narzuconym przez producenta lub właściciela automatu (np. liczba prób, przejście na wyższy poziom, zdobycie określonego celu w zadanym czasie, ukończenie gry).
Tekken 4 – piąta część serii gier wideo Tekken firmy Namco. W lutym 2001 roku miała swoją premierę na automatach arcade, a rok później na konsoli Playstation 2. Gra została uznana w 2002 roku za najlepszą bijatykę w rankingu Game Critics Awards na targach E3 oraz nominowana w tym samym roku na najlepszą bijatykę według GameSpot.
Soulcalibur III (jap. ソウルキャリバーIII, SōruKyaribā Surī) – czwarta część serii komputerowych bijatyk, stworzona na konsolę PlayStation 2 przez grupę Project Soul będącą oddziałem japońskiego producenta i wydawcy gier komputerowych Namco; poprzednią częścią serii jest Soulcalibur II.Automat do gry – konstrukcja służąca rozrywce, umieszczana najczęściej w salonach gier bądź też pubach lub klubach. Uruchomienie automatu następuje w momencie wrzucenia monety bądź żetonu w otwór wrzutowy, zabawa ograniczona jest zwykle pewnym wyznacznikiem narzuconym przez producenta lub właściciela automatu (np. liczba prób, przejście na wyższy poziom, zdobycie określonego celu w zadanym czasie, ukończenie gry).
Tekken 4 – piąta część serii gier wideo Tekken firmy Namco. W lutym 2001 roku miała swoją premierę na automatach arcade, a rok później na konsoli Playstation 2. Gra została uznana w 2002 roku za najlepszą bijatykę w rankingu Game Critics Awards na targach E3 oraz nominowana w tym samym roku na najlepszą bijatykę według GameSpot.
Bandai Namco Entertainment Inc. (BNEI) (jap. バンダイナムコエンターテインメント Kabushiki-gaisha Bandai Namuko Entāteinmento) (do 1 kwietnia 2014 jako Namco Bandai Games i do 31 marca 2015 roku jako Bandai Namco Games Inc.) – przedsiębiorstwo produkujące gry komputerowe i gry arcade, które powstało z połączenia firm Bandai i Namco. Bandai Namco Games jest całkowitą własnością przedsiębiorstwa Bandai Namco Holdings (NBHD). Jest to czołowa firma Bandai Namco Group’s Game Contents Strategic Business Unit (SBU).
THE [email protected] (jap. アイドルマスター, Aidorumasutā, The Idolmaster) – japoński, 25-odcinkowy serial anime z 2011 roku, zrealizowany przez studio A-1 Pictures i emitowany w telewizji TBS. Powstał on na podstawie gry komputerowej z gatunku symulatorów życia, produkcji Bandai Namco Games (dawniej Namco). W 2007 roku nadawano także 26-odcinkowe anime, wyprodukowane przez studio Sunrise.Kabushiki-gaisha (jap. 株式会社, KK) – spółka akcyjna z ograniczoną odpowiedzialnością występująca w prawie japońskim.
Gry[ | edytuj kod]
Przypisy[ | edytuj kod]
- Robert Sawicki: Namco Bandai wkrótce będzie znane jako Bandai Namco (pol.). gram.pl, 2014-01-26. [dostęp 2014-05-09].
Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]
Soulcalibur IV – czwarta część serii gier konsolowych wydawanych przez firmę Namco Bandai należących do gatunku bijatyk. Została wydana na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 29 lipca 2008 w Ameryce Północnej, 31 lipca 2008 w Japonii, Europie i Australii, natomiast 1 sierpnia 2008 w Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii.International Standard Name Identifier (ISNI) – unikalny identyfikator służący wystandaryzowanej identyfikacji
obiektów, podmiotów, autorów dzieł, utworów i publikacji.
Warto wiedzieć że... beta
Bandai Co., Ltd. (jap. 株式会社バンダイ, Kabushiki-gaisha Bandai) - japońska firma produkująca zabawki. Założona została w 1950 roku, od 2006 roku działa jako Namco Bandai Games.
Język japoński (jap. 日本語 nihongo lub nippongo) – język używany przez ok. 130 mln mieszkańców Japonii oraz japońskich emigrantów na wszystkich kontynentach.
Tekken 5 (jap. 鉄拳5, Tekken faibu) – gra komputerowa z gatunku bijatyk wydana i wyprodukowana przez Namco w grudniu 2004 roku. Jest to szósta część serii Tekken.
Library of Congress Control Number (LCCN) – numer nadawany elementom skatalogowanym przez Bibliotekę Kongresu wykorzystywany przez amerykańskie biblioteki do wyszukiwania rekordów bibliograficznych w bazach danych i zamawiania kart katalogowych w Bibliotece Kongresu lub u innych komercyjnych dostawców.
Tekken 2 (w Stanach Zjednoczonych wydana na automaty do gier także pod tytułem Tekken 2 Ver.B) – japońska konsolowa gra wyprodukowana przez Namco. Gra została wydana w różnych edycjach w latach 1995-1998, 2006 i 2008-2010.
WorldCat – katalog rozproszony łączący zbiory 71 000 bibliotek ze 112 krajów, które są uczestnikami serwisu Online Computer Library Center. Katalog jest tworzony i prowadzony przez biblioteki, których zbiory są w nim ujęte.
Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie.