Nadwozie wymienne

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Nadwozie wymienne kurtynowe

Nadwozie wymienne, BDF (ang. swap-body system) – wymienna część pojazdu ciężarowego służąca do transportu towarów. Nadwozia wymienne są zgodne z normami i można je łączyć lub rozłączać bez użycia specjalnych technicznych środków pomocy. Są one stosowane głównie w transporcie kombinowanym (drogi/kolej).

Skip - rodzaj kontenera otwartego u góry na śmieci oraz gruz powstający po rozbiórce oraz wyburzaniu głównie betonowych konstrukcji. Skip transportowany jest za pomocą specjalnie do tego zaprojektowanych wywrotek.Transport kombinowany – przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jedną gałąź transportu. Regułą jest wykorzystanie tylko jednej jednostki ładunkowej na całej trasie przewozu oraz wykorzystanie transportu kolejowego, żeglugi śródlądowej bądź morskiej na głównej trasie przejazdu. Trasy dowozowe i odwozowe do głównego środka transportu wykonywane są za pomocą transportu samochodowego.

Podział[ | edytuj kod]

Można wyróżnić nadwozia wymienne:

Kontenery pożarnicze - specjalistyczne kontenery przeznaczone na wyposażenie krajowych baz sprzętu specjalistycznego w Państwowej Straży Pożarnej od lat 80-tych ubiegłego wieku.Norma – dokument będący wynikiem normalizacji i standaryzujący jak najszerzej pojętą działalność badawczą, technologiczną, produkcyjną, usługową.
  • chłodnicze
  • kurtynowe
  • wanna stalowa
  • kontenery hakowe (skip)
  • Zobacz też[ | edytuj kod]

  • kontenery pożarnicze
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. TIMOCOM GmbH, Nadwozie wymienne | Leksykon transportowy, TIMOCOM [dostęp 2021-05-05] (pol.).
    Kolej – droga szynowa wraz z przeznaczonymi do ich eksploatacji budowlami, urządzeniami oraz poruszającym się po tych drogach taborem, służąca do przewozu osób i rzeczy.




    Reklama