Microsoft Office SharePoint Server
Stsadm - administracyjne narzędzie konsolowe (Microsoft Office SharePoint Server oraz Sharepoint Services 3.0) dla stron i serwerów. Narzędzie oferuje dużo możliwości niedostępnych poprzez Central Administration site.Microsoft Excel (pełna nazwa Microsoft Office Excel) - arkusz kalkulacyjny produkowany przez firmę Microsoft dla systemów Windows i MacOS. Pierwsza wersja programu przeznaczona dla Windows trafiła na rynek w roku 1987 i stała się przebojem. Postępujący sukces rynkowy programu sprawił, że w roku 1993 programy pakietu Microsoft Office zostały przeprojektowane tak, by przypominać wyglądem arkusz Excel. Od wersji 5 wydanej w 1993 program zawiera wbudowany język Visual Basic. Od wersji 4.0 dostępny w wersji polskiej.
Business Data Catalog - usługa pozwalająca na wykorzystanie danych z zewnętrznych źródeł w stronach stworzonych na Microsoft Office SharePoint Server. Głównym celem usługi jest dostarczenie warstwy komunikacji pomiędzy aplikacjami biznesowymi takimi jak Siebel Systems, SAP ERP, CRM oraz innymi źródłami danych z serwerem Office Sharepoint Server.
Office SharePoint Server 2007 (MOSS 2007) - aplikacja serwera wchodząca w skład pakietu Microsoft Office System 2007. Jest to rozszerzona wersja Windows Sharepoint Services 3.0.
MOSS 2007 może tworzyć witryny intranetowe lub internetowe witryny sieci Web. Dodatkowo serwer oferuje zaawansowane repozytoria zawartości. Witryny te umożliwiają wymianę i zarządzanie dokumentami i danymi wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa.
Szczegóły[ | edytuj kod]
MOSS 2007 oferuje realizację podstawowych i zaawansowanych potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa poprzez:
Najważniejsze cechy serwera to:
Administracja globalna MOSS 2007 odbywa się na przyjaznej użytkownikowi Central Administration site. Administracja lokalna na stronie odbywa się poprzez panel administracyjny udostępniany na każdej stronie poprzez definicję na szablonowej stronie master page.
Dodatkowe możliwości administracyjne Sharepoint Server 2007: