• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Megapanel PBI/Gemius

    Przeczytaj także...
    Badania panelowe metoda badań socjologicznych polegająca na tym, że wcześniej badane osoby lub populacje zostają poddane kolejnym badaniom, pomiarom (obserwacji, badaniom ankietowym) po pewnym odstępie czasu na tej samej próbie, tym samym narzędziem. Celem badań jest uchwycenie dynamiki zmian. Zmiany te to np. zmiana preferencji wyborczych członków jakiejś zbiorowości, zmiana postaw politycznych studentów w czasie studiów. Bardzo istotne przy stosowaniu tej metody jest to, by danemu badaniu poddane były zawsze te same osoby lub zbiorowości np. kluby sportowe (jednostki badawcze).Gemius S.A. – internetowa agencja badawcza działająca na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma oferuje badania dotyczące zachowania internautów na witrynach internetowych, profilu społeczno-demograficznego użytkowników sieci, skuteczności kampanii reklamowych prowadzonych w Internecie.
    Portal internetowy – internetowy serwis informacyjny poszerzony o różnorodne funkcje internetowe, dostępny z jednego adresu internetowego. W intencji twórców, ma to zachęcać użytkowników do ustawienia adresu portalu jako strony startowej w przeglądarce WWW i traktowania go jako bramy do Internetu.

    Megapanel PBI/Gemiusbadanie panelowe polskiego internetu. Ustanawia ono standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce, jest prowadzone na zlecenie PBI przez firmę Gemius S.A.

    Megapanel PBI/Gemius jest badaniem dostarczającym informacji na temat preferencji i zachowań polskich internautów w sieci. Wyniki stanowią narzędzie pracy wydawców internetowych, domów mediowych i firm prowadzących działania marketingowe i biznesowe w internecie. Są także podstawą do tworzenia analiz na temat rozwoju rynku internetowego w Polsce.

    Serwis internetowy, witryna internetowa (ang. website) – grupa powiązanych ze sobą, w celu poszerzenia funkcjonalności, stron internetowych. Serwisy internetowe, poza treścią statyczną, mają często sekcję wiadomości oraz możliwość logowania się i zapamiętywania preferencji odbiorców w celu dostosowania treści do indywidualnych upodobań. W serwisie mogą występować obiekty interaktywne np. formularze, przyciski czy aplikacje.Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między-sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.

    Firmy mające dostęp do wyników badania, mogą przeglądać dane o poszczególnych witrynach i aplikacjach internetowych oraz dzięki nim oceniać popularność wybranych grup witryn, uszeregowanych np. tematycznie. W badaniu biorą udział wszystkie najbardziej znaczące w Polsce witryny i portale internetowe.

    Mechanizm działania polega na umieszczeniu w strukturze witryny internetowej kodu badań PBI/Gemius, co powoduje że aktywność użytkowników jest zliczania niezależnie przez zewnętrzny podmiot. Według założeń ma to podnosić wiarygodność statystyk. Wyniki badań PBI/Gemius mają bezpośredni wpływ na rynek reklamowy i ceny, gdyż pokazują z jakich stron i usług użytkownicy korzystają najczęściej. Wadą takiego podejścia jest spowolnienie wczytywania się stron, gdyż przeglądarka musi odwołać się do dodatkowego zewnętrznego serwisu. Powoduje to, że jest to prawdopodobnie najczęściej wpisywany ciąg znaków w programach filtrujących treści stron internetowych takich jak AdBlock czy Adblock Plus, gdyż zablokowanie PBI/Gemius z jednej strony przyspiesza wczytywanie stron, z drugiej zaś stanowi przejaw protestu przed wszechobecnymi reklamami poprzez utrudnianie zbierania informacji firmom związanym z rynkiem marketingowym.

    Pojawiają się głosy na temat wiarygodności danych uzyskiwanych przez PBI/Gemius, wynikające z przyjętej metodyki liczenia aktywności użytkowników (wyniki mogą różnić się znacznie w zależności od przyjętych kryteriów) oraz wynikające ze struktury własności Gemius S.A.

    Istnieje kilkanaście analogicznych serwisów, jak chociażby AdOcean, DoubleTrader i inne.

    Na niektórych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, analogiczne badanie popularności witryn internetowych dostępne jest pod nazwą gemiusAudience.

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • http://www.pbi.org.pl
  • http://www.gemius.pl
  • http://www.futrega.org/stek/2006/06/27/pbi_gemius_toria_z_bledem.html
  • Metodologia badania




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.008 sek.