• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Marka korporacyjna

    Przeczytaj także...
    Identyfikacja muzyczna – narzędzie służące kreowaniu wizerunku marki, poprzez stosowanie elementów dźwiękowych. Identyfikacja muzyczna może być wykorzystana przez firmę na wiele sposobów od dźwięku na stronach internetowych, przez dzwonki i dźwięki komputerowe, po ścieżki dźwiękowe w materiałach promocyjnych. Do form wykorzystania melodii w celach identyfikacyjnych należą dźwiękowe logo (sound logo), firmowy temat muzyczny i piosenka korporacyjna. Można oczywiście dokonywać bardziej dokładnych podziałów wyróżniając także markowe dżingle (brand jingles) i firmowe pejzaże dźwiękowe (corporate brand soundscrapes).Firma – nazwa, pod którą przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową. Jest ona składnikiem przedsiębiorstwa, prawem podmiotowym przysługującym każdemu przedsiębiorcy.
    Logo - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga europejska) jakiejś idei, pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli spełniające rolę znaku informacyjnego.

    Marka korporacyjna – unikalny zespół wizualnych, werbalnych (słownych) i behawioralnych (związanych z zachowaniami) elementów, który może zapewnić organizacji trwałe wyróżnienie i uznanie w szeroko pojętym otoczeniu. Podstawowymi identyfikatorami marki korporacyjnej są: firma, hasła firmowe, symbolika, identyfikatory wizualne (logo, kolory firmowe itp.), identyfikatory muzyczne oraz standardy zachowań.

    Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity - CI) to podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy - logo.

    Marka korporacyjna a marka firmowa[ | edytuj kod]

    Niektórzy autorzy proponują wyraźne rozróżnienie na markę firmową (w przypadku pojedynczego podmiotu gospodarczego) oraz markę korporacyjną (w przypadku organizacji składającej się z kilku podmiotów). Można jednak przyjąć, że marka korporacyjna to marka całej organizacji, niezależnie od tego czy składa się ona z jednego podmiotu gospodarczego czy kilku.

    Marka korporacyjna a marka produktowa[ | edytuj kod]

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Magdalena Daszkiewicz, Sylwia Wrona, Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, s. 26-27, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783.
    2. Magdalena Daszkiewicz, Sylwia Wrona, Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, s. 28, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783.

    Bibliografia[ | edytuj kod]

  • Magdalena Daszkiewicz, Sylwia Wrona, Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783.



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.015 sek.