• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Magyar Televízió



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    M1 - węgierska stacja informacyjna stanowiąca własność Magyar Televízió. Dzieli pasmo łączeniowe z ośrodkami regionalnymi na terenie całych Węgier. Stacja rozpoczęła działalność 1 maja 1957 roku.Przedsiębiorstwo (lub inaczej jednostka gospodarcza) – wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów. W jego skład mogą wchodzić mniej lub bardziej odrębne jednostki gospodarcze, nazywane zakładami. Nieco inne znaczenie ma przedsiębiorstwo w języku prawnym.

    Magyar Televízió (MTV, pl. Telewizja Węgierska) - pierwszy publiczny nadawca telewizyjny na Węgrzech z siedzibą w Budapeszcie założony w 1957 roku. Magyar Televízió jest nadawcą kanałów M1 (M1 HD), M2 (M2 HD) i M3.

    Telewizja Magyar Televízió była zarządzana od 2011 przez Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), były członek Europejskiej Unii Nadawców. MTV Zrt. zakończyło swoją działalność 30 czerwca 2015 r.

    1 lipca 2015 r. nadawanie telewizji przejął nowy nadawca Duna Médiaszolgáltató Zártkörűen Működő Nonprofit Részvénytársaság - połączeni nadawca radia, dwóch nadawców telewizji i agencja informacyjna. Nowy podmiot został członkiem EBU.

    M2 - węgierska stacja informacyjna stanowiąca własność Magyar Televízió. Dzieli pasmo łączeniowe z ośrodkami regionalnymi na terenie całych Węgier. Stacja rozpoczęła działalność 18 sierpnia 1971 roku.M3 - publiczna stacja telewizyjna działająca na terenie Węgier. Jedna z trzech państwowych stacji telewizyjnych węgierskich. Stacja powstała w 1957 roku.

    Spis treści

  • 1 Historia
  • 1.1 Pierwsze lata (1954-1969)
  • 1.2 Lata siedemdziesiąte XX w.
  • 1.3 Lata osiemdziesiąte XX w.
  • 1.4 Lata dziewięćdziesiąte XX w.
  • 1.5 Okres 2000-2010
  • 1.6 2011-2015
  • 1.7 od 1 lipca 2015
  • 2 Krytyka ideologiczna przekształcenia organizacyjnego
  • 3 Przypisy
  • 4 Linki zewnętrzne
  • Duna Médiaszolgáltató Zártkörűen Működő Nonprofit Részvénytársaság (również Duna Médiaszolgáltató lub Duna Média – jedyny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny na Węgrzech. Powstał 1 lipca 2015 z połączenia Magyar Televízió, Duna Televízió, Magyar Rádió i Magyar Távirati Iroda.Budapeszt (węg. Budapest; przymiotnik: budapeszteński) – stolica i największe miasto Węgier, położone w północnej części kraju, nad Dunajem. Formalnie stworzony został w latach 1872-73 z trzech połączonych ze sobą miast: Budy i Óbudy na prawym brzegu Dunaju (geograficznie – Średniogórze Zadunajskie) oraz Pesztu – na lewym (geograficznie – Średniogórze Północnowęgierskie i Wielka Nizina Węgierska).


    Podstrony: 1 [2] [3]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Europejska Unia Nadawców (ang. European Broadcasting Union, w skrócie EBU), (franc. Union européenne de radio-télévision, w skrócie UER), nazywana także Eurowizją, powstała w 1950 roku jako organizacja skupiająca publiczne (niekomercyjne) stacje radiowe i telewizyjne Europy Zachodniej w celu wymiany realizowanych programów i wspólnej produkcji audycji dla widzów w wielu krajach. W socjalistycznej Europie Wschodniej powstała kilkanaście lat później konkurencyjna instytucja - Międzynarodowa Organizacja Radia i Telewizji (Interwizja). Polskie Radio i Telewizja należały do Interwizji. W latach 70. XX wieku Festiwal w Sopocie miał nawet formułę "Festiwalu Interwizji", odpowiednika Konkursu Piosenki Eurowizji.
    Bertalan Farkas (ur. 2 sierpnia 1949 w Gyulaháza - komitat Szabolcs-Szatmár-Bereg, Węgry), generał brygady, pilot wojskowy, pierwszy Węgier w kosmosie.
    Protesty w Budapeszcie w 2006 roku, to seria antyrządowych największych po upadku komunizmu protestów i demonstracji w centrum stolicy Węgier – Budapeszcie we wrześniu 2006 roku. Oprócz wydarzeń w stolicy, również doszło do zamieszek w innych miastach.
    Duna TV albo Duna Televízió - jeden z dwóch państwowych kanałów telewizyjnych na Węgrzech. "Duna" to węgierska nazwa rzeki Dunaj.
    Język polski (polszczyzna) – język naturalny należący do grupy zachodniosłowiańskich (do których należą również czeski, słowacki, kaszubski, dolnołużycki, górnołużycki i wymarły połabski), stanowiących część rodziny indoeuropejskiej.
    TV2 - prywatna telewizja na Węgrzech. Uruchomiona 4 października 1997, jako pierwsza komercyjna stacja w kraju, nadająca drogą naziemną.
    Székesfehérvár (dawniej pl. Białogród Stołeczny, lub Białogród Królewski, łac. Alba Regia, chorw. Stolni Biograd, niem. Stuhlweißenburg, serb. Столни Београд, tur. Istolni Belgrád, cz. Stoličný Bělehrad) – miasto na Węgrzech, liczące ponad 101,9 tys. mieszkańców (I 2011).

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.066 sek.