• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Lucas di Grassi



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Marussia Virgin Racing (Manor Grand Prix w 2009, Virgin Racing w trakcie 2009 do końca 2010) – były rosyjski (w latach 2009-2010 – brytyjski) zespół i konstruktor utworzony w 2009 roku, który zadebiutował w sezonie 2010 mistrzostw świata Formuły 1 podczas Grand Prix Bahrajnu.Ameryka Południowa – kontynent leżący na półkuli zachodniej oraz w większej części na półkuli południowej, a w mniejszej – na półkuli północnej. Niekiedy uważana jest również za subkontynent Ameryki.

    Lucas di Grassi (ur. 11 sierpnia 1984 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy. Mistrz świata Formuły E.

    Życiorys[ | edytuj kod]

    Początki kariery[ | edytuj kod]

    Lucas di Grassi swoją karierę rozpoczął w 2002 roku w brazylijskiej edycji Formuły Renault, zajmując tam 2. miejsce. Rok później startował już w południowoamerykańskiej Formule 3 w zespole Avallone Motorsport. Także tam zajął drugie miejsce, wygrywając 3 z 12 wyścigów. W tym samym sezonie wystartował także w czterech wyścigach Formuły 3 Euro Series, nie odnosząc jednak tam sukcesów, zajmując w klasyfikacji końcowej 21. miejsce. Kolejny sezon to starty w kolejnej edycji F3, tym razem Brytyjskiej. W klasyfikacji generalnej zajął 8. miejsce, wygrywając 2 z 24 wyścigów. Sezon 2005 to kolejna próba sił w europejskim cyklu. Tym razem Brazylijczyk zajął 3. miejsce na koniec sezonu, jednakże z dużą stratą do dominującego duetu ASM Formule 3.

    World Endurance Championship – ogólnoświatowe wyścigowe mistrzostwa wyścigów długodystansowych organizowane przez FIA corocznie od 2012. Zastąpiły one serię Intercontinental Le Mans Cup rozgrywaną w latach 2010 – 2011. Podczas pierwszego sezonu odbyło się 8 wyścigów. W skład serii wchodzą wyścigi głównie sześciogodzinne poza wyścigiem 24 godziny Le Mans. Zespoły rywalizują w czterech klasach: LMP1 i LMP2 dla prototypów Le Mans oraz GTE Pro i GTE Am dla samochodów klasy GTFormuła 3 Euro Series (oryg. Formula 3 Euro Series) – seria wyścigowa założona w 2003 roku przez połączenie niemieckiej i francuskiej Formuły 3, jest partnerem serii DTM. Dla młodych kierowców stanowiła przepustkę do serii GP2.

    GP2[ | edytuj kod]

    Lucas di Grassi w Campos Grand Prix w GP2

    W roku 2006 zadebiutował w przedsionku Formuły 1 - GP2. Pierwszy sezon startów nie był jednak udany dla Brazylijczyka, który w klasyfikacji generalnej zajął odległą 17. lokatę. Zdecydowanie inaczej ułożył się drugi rok startów, kiedy to reprezentował już mistrzowski team ART Grand Prix. Zdobył wówczas tytuł wicemistrzowski, przegrywając nieznacznie walkę z Timo Glockiem. W roku 2008 Lucas dzielił starty w GP2 z obowiązkami kierowcy testowego Renault F1 i pomimo opuszczenia trzech pierwszych rund sezonu zdołał zająć 3. miejsce w mistrzostwach, ze stratą jednego punktu do drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2009 reprezentował barwy hiszpańskiej ekipy Racing Engineering, a więc zespołu, w którym jeździł ubiegłoroczny triumfator - Giorgio Pantano. Mimo dużych nadziei rok ten nie należał do najlepszych i di Grassi ponownie musiał zadowolić się 3. pozycją w końcowej klasyfikacji. Głównym tego powodem była słabsza forma bolidu oraz wiele nie zawinionych kolizji.

    Racing Engineering – hiszpański zespół startujący w wyścigach samochodowych, którego właścicielem jest Alfonso de Orléans-Borbón. Startuje w serii GP2 od 2005 roku, w roku 2011 startował w azjatyckiej serii GP2, a w latach 2002-2003 startował w World Series by Nissan. Największe sukcesy zespół święcił jednak w latach 2001-2006 w hiszpańskiej Formule 3.Seria GP2, GP2 – była seria wyścigów samochodowych, która zastąpiła Międzynarodową Formułę 3000. W 2017 roku została przemianowana na Formułę 2

    Formuła 1[ | edytuj kod]

    Lucas Di Grassi podczas testów w Jerez

    15 grudnia 2009 potwierdzona została umowa di Grassiego z zespołem Virgin Racing na starty w Formule 1 w Sezonie 2010. Lucas di Grassi pierwsze kilometry za kółkiem bolidu VR-01 zrobił podczas drugiej tury testów zimowych. Zajmował ostatnie pozycje z czasami gorszymi o około 8 sekund od czasu najlepszego kierowcy. Bolid był awaryjny. W kwalifikacjach do inauguracyjnego Grand Prix Bahrajnu, di Grassi zajął 22 miejsce startowe, wyścig zakończył na pierwszym okrążeniu przez awarię układu hydraulicznego. W kwalifikacjach do Grand Prix Australii był ponownie 22 a wyścig ukończył na 26 okrążeniu ponownie przez awarię układu hydraulicznego. W kwalifikacjach do Grand Prix Malezji Lucas di Grassi był ostatni. Ukończył wyścig na czternastym miejscu przez wyprzedzenie duetu z zespołu Hispania Racing F1 Team, Heikkiego Kovalainena oraz Jarno Trullego borykającemu się z problemami technicznymi. To osiągnięcie było wielkim zaskoczeniem ponieważ po Grand Prix Australii wyszło na jaw, że Nick Wirth skonstruował za mały zbiornik paliwa w bolidzie co powodowało nie dojeżdżanie do mety przez brak paliwa. W kwalifikacjach do Grand Prix Chin zakwalifikował się na 22 pozycję, wyścigu nie ukończył przez awarię sprzęgła. W kwalifikacjach do Grand Prix Hiszpanii ponownie zakwalifikował się na 22 pozycję, wyścig ukończył na 19 miejscu. W Grand Prix Monako di Grassi uzyskał jak dotychczas najlepszą pozycję w kwalifikacjach, którą udało mu się powtórzyć w Grand Prix Europy, było to 21 miejsce. Wyścigu nie ukończył przez problemy z kołem, którego nie dało się odkręcić podczas Pit Stopu. W Grand Prix Turcji oraz Grand Prix Kanady w kwalifikacjach uzyskał 23 miejsce a wyścigi ukończył na 19 pozycji. W Grand Prix Europy w wyścigu dojechał na 17 miejscu. W Kwalifikacjach do Grand Prix Wielkiej Brytanii był 22, lecz podczas wyścigu już na 9 okrążeniu wyeliminowała go usterka układu hydraulicznego. Do Grand Prix Niemiec startował z 23 pozycji, ale podczas niedzielnego wyścigu musiał wycofać się z walki na 50 okrążeniu z powodu awarii bolidu.

    Supercars Championship – australijska kategoria wyścigów samochodów turystycznych, mająca obecnie status międzynarodowej serii organizowanej zgodnie z przepisami FIA. 11 sierpnia jest 223. (w latach przestępnych 224.) dniem w kalendarzu gregoriańskim. Do końca roku pozostaje 142 dni.

    Po Formule 1[ | edytuj kod]

    Po roku przerwy, w 2012 roku di Grassi dołączył do stawki FIA World Endurance Championship w klasie LMP1, gdzie jego najważniejszym osiągnięciem jest druga pozycja w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2014 roku. Poza tym Brazylijczyk startował również w City of Dreams Macau GT Cup, V8 Supercars, 24h Nürburgring, American Le Mans Series i Stock Car Brasil. W sezonie 2014/2015 di Grassi dołączył do stawki nowo powstałej Formuły E. Po zaciętej walce o mistrzostwo ostatecznie zajął trzecią pozycję.

    Formuła E – klasa wyścigów samochodowych powołana w 2012 roku. W Mistrzostwach Formuły E stosowane będą jedynie jednomiejscowe samochody elektryczne. Seria, promowana przez konsorcjum Formula E Holdings, jest licencjonowana oraz nadzorowana przez Fédération Internationale de l’Automobile.24H Le Mans – wyścigi samochodowe i motocyklowe, w których zadaniem zawodników jest przejechanie jak największej liczby okrążeń w ciągu dokładnie jednej doby. W zawodach startują drużyny trzyosobowe.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Sezon 2010 Formuły 1 był 61 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Rozpoczął się 14 marca na torze Sakhir w Bahrajnie, a zakończył 14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Rozegrano 19 wyścigów. Tytuł Mistrza Świata wśród kierowców zdobył Sebastian Vettel pobijając rekord najmłodszego mistrza świata Lewisa Hamiltona z 2008 roku, natomiast tytuł mistrza konstruktorów zdobył zespół Red Bull Racing.
    American Le Mans Series (ALMS) – seria wyścigów samochodowych rozgrywanych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, wzorowanych na wyścigu 24h Le Mans.
    Heikki Johannes Kovalainen (ur. 19 października 1981 w Suomussalmi) – fiński kierowca wyścigowy. Od 2007 roku jest kierowcą Formuły 1. W roku 2007 jeździł w Renault, w latach 2008–2009 w McLarenie, a w sezonach 2010–2011 w Lotusie. W 2012 był kierowcą Caterhama. W Formule 1 odniósł jedno zwycięstwo: w Grand Prix Węgier 2008.
    Campos Racing – hiszpański zespół startujący w wyścigach samochodowych założony w 1997 roku przez Adriána Camposa. Obecnie zespół startuje w World Touring Car Championship oraz European F3 Open. W przeszłości startował także w serii GP2, Auto GP World Series, World Series by Nissan, International Superstars Series oraz Azjatyckiej serii GP2. W sezonie 2014 ekipa powraca do serii GP2 zastępując zespół Barwa Addax Team, który zastąpił Campos Racing w 2009 roku, kiedy to zespół rozpoczął przygotowania do angażu w Formule 1 jako Campos Meta Team, który został przekształcony w HRT F1 Team.
    Virgin VR-01 – samochód Formuły 1 zaprojektowany przez Nicka Wirtha i skonstruowany przez Virgin Racing. Samochód ten rywalizował w sezonie 2010 Formuły 1 i był pierwszym samochodem konstrukcji Virgin Racing, a także pierwszym samochodem w historii Formuły 1 zaprojektowanym wyłącznie w oparciu o technologię CFD. Kierowcami pojazdu zostali: były kierowca Jordana i Toyoty, Timo Glock, oraz debiutant, Lucas di Grassi. Virgin okazał się najgorszy spośród wszystkich konstruktorów sezonu 2010, nie zdobywając żadnego punktu i zajmując w klasyfikacji generalnej ostatnie, dwunaste miejsce.
    Brytyjska Formuła 3 (ang. British F3) – narodowa seria wyścigowa Wielkiej Brytanii o otwartym nadwoziu. Jest najdłużej istniejącym serialem F3, zainaugurowanym w 1951 roku. Triumfowało w niej najwięcej mistrzów Formuły 1, mianowicie: Nelson Piquet, Mika Häkkinen, Ayrton Senna, Emerson Fittipaldi, Jim Clark oraz Sir Jackie Stewart.
    Stock Car Brasil (Campeonato Brasileiro de Stock Car) – brazylijska seria wyścigowa powstała w 1979 roku. Samochody są zbliżone do tych, jakie ścigają się w amerykańskiej serii NASCAR, jednak nie ma tu wyścigów na torach owalnych. Marki ścigających się samochodów to m.in. Chevrolet, Mitsubishi, Volkswagen i Peugeot, aczkolwiek wszystkie nadwozia i silniki są dostarczane przez jedną firmę – ZF Racing.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.05 sek.