• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Looking Glass Studios

    Przeczytaj także...
    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.System Shock – gra komputerowa stworzona przez firmę Looking Glass Technologies (później Looking Glass Studios). Gra została wydana w 1994 roku przez Origin, która później została wykupiona przez Electronic Arts.
    International Standard Name Identifier (ISNI) – unikalny identyfikator służący wystandaryzowanej identyfikacji obiektów, podmiotów, autorów dzieł, utworów i publikacji.

    Looking Glass Studios – nieistniejąca już amerykańska firma produkująca gry komputerowe, założona w 1990 roku przez Paula Neuratha i Neda Lernera, mająca główną siedzibę w Lexington w stanie Massachusetts. W 1994 firma przeniosła się do Cambridge. W 1997 nastąpiła fuzja z Intermetrics. Looking Glass Studios zostało rozwiązane 24 maja 2000 z powodów finansowych.

    System Shock 2 – gra komputerowa stworzona przez Looking Glass Studios i Irrational Games, wydana w 1999 roku przez Electronic Arts. Jest kontynuacją gry System Shock z 1994 roku i stanowi połączenie gry FPP z elementami cRPG i survival horroru. Przez krytykę przyjęta bardzo pozytywnie, otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. szereg tytułów gry roku. W CD-Action 10/99 dostała maksymalną ocenę.WorldCat – katalog rozproszony łączący zbiory 71 000 bibliotek ze 112 krajów, które są uczestnikami serwisu Online Computer Library Center. Katalog jest tworzony i prowadzony przez biblioteki, których zbiory są w nim ujęte.

    Gry[ | edytuj kod]

  • Ultima Underworld: The Stygian Abyss (marzec 1992)
  • Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds (styczeń 1993)
  • System Shock (23 września 1994)
  • Flight Unlimited (7 czerwca 1995)
  • Terra Nova: Strike Force Centauri (5 marca 1996)
  • Flight Unlimited 2 (12 grudnia 1997)
  • Thief: The Dark Project (2 grudnia 1998)
  • System Shock 2 (11 sierpnia 1999)
  • Flight Unlimited 3 (wrzesień 1999)
  • Thief II: The Metal Age (23 marca 2000)
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Looking Glass Broken (ang.). uk.pc.ign.com, 24 maja 2000. [dostęp 2012-04-04].
    2. Intermetrics and Looking Glass Studios Merge Computer Game Operations to Form Multimedia Powerhouse (ang.). lglass.com, 3 listopada 1999. [dostęp 2012-04-04].
    Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie. Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 1990 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.




    Warto wiedzieć że... beta

    W branży gier komputerowych mianem producenta określa się studio bądź zespół zajmujący się tworzeniem dzieł elektronicznej rozrywki, rzadziej natomiast określenie to jest stosowane do osoby kierującej produkcją danej gry. Producent gry może działać na zlecenie przedsiębiorstwa ją wydającego lub działać samodzielnie jako niezależne studio. Studia produkujące gry mogą tworzyć swe dzieła na liczne platformy sprzętowe (np. Windows, konsole Xbox 360, PlayStation 3) lub specjalizować się w produkcji gier na jedną platformę.
    Fuzja (ang. merger) – operacja łączenia dwóch lub więcej przedsiębiorstw, bądź przejęcie jednych przedsiębiorstw przez inne, w wyniku którego powstaje nowy podmiot.
    Biblioteka Narodowa Francji (fr. Bibliothèque nationale de France, BnF) – francuska biblioteka narodowa, znajdująca się w Paryżu. Przewidziana jest jako repozytorium dla wszystkich materiałów bibliotecznych, wydawanych we Francji. Obecnym dyrektorem Biblioteki jest Bruno Racine.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.
    Kontrola autorytatywna – w terminologii bibliotekoznawczej określenie procedur zapewniających utrzymanie w sposób konsekwentny haseł (nazw, ujednoliconych tytułów, tytułów serii i haseł przedmiotowych) w katalogach bibliotecznych przez zastosowanie wykazu autorytatywnego zwanego kartoteką wzorcową.
    Gemeinsame Normdatei (GND) – kartoteka wzorcowa, stanowiąca element centralnego katalogu Niemieckiej Biblioteki Narodowej (DNB), utrzymywanego wspólnie przez niemieckie i austriackie sieci biblioteczne.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.681 sek.