• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Lola T102

    Przeczytaj także...
    Europejska Formuła 2 Sezon 1968 – drugi sezon Europejskiej Formuły 2. Rozpoczął się 7 kwietnia na torze Hockenheimring w Niemczech, a zakończył 27 października na włoskim torze ACI Vallelunga Circuit. Tytuł w klasyfikacji kierowców zdobył Francuz Jean-Pierre Beltoise. Wśród zespołów najlepsza okazała się francuska ekipa Matra Sports, a wśród konstruktorów francuska Matra.BMW Motorsport – sekcja firmy BMW odpowiedzialna za sporty motorowe. BMW uczestniczyło w różnych obszarach sportów motorowych, wliczając w to wyścigi motocykli, samochodów turystycznych i sportowych, Formułę 1 i Formułę 2.
    Eric Harrison Broadley MBE (ur. 22 września 1928 w Bromley, zm. 28 maja 2017 w Cambridge) – brytyjski przedsiębiorca, inżynier, założyciel i szef firmy Lola Racing Cars. Lola brała udział w wielu seriach wyścigowych, takich jak Formuła 1, IndyCar czy wyścigi samochodów sportowych. Broadley sprzedał firmę Martinowi Birrane’owi w 1999 roku.

    Lola T102 – samochód Formuły 2, zaprojektowany przez Erika Broadleya i skonstruowany przez Lola Cars na zlecenie BMW w 1968 roku.

    Lola T102 nie była pierwszym samochodem Formuły 2 wyprodukowanym dla BMW, wcześniej niemiecka firma korzystała także z Loli T100. Na sezon 1968 BMW zleciło skonstruowanie T102. Był to model ze zwyczajnym monokokiem i zawieszeniem. Z przodu samochód sprawiał wrażenie smukłego, jednak za kokpitem był nieporęczny z powodu dwulitrowego silnika projektu Ludwiga Apfelbecka, który zakłócał przepływ powietrza. Podjęto więc starania mające na celu zastąpienie tej jednostki silnikiem o pojemności 1,6 litra.

    Lola Cars – brytyjskie przedsiębiorstwo produkujące samochody wyścigowe. Założył je w 1958 roku Eric Broadley, a jego siedziba znajduje się w Huntingdon w Anglii. Obecnie jest częścią należącej do Martina Birrane’a Grupy Lola (Lola Group) w skład której wchodzą również Lola Composites oraz Lola Special Projects. Europejska Formuła 2 Sezon 1969 – trzeci sezon Europejskiej Formuły 2. Rozpoczął się 7 kwietnia na torze Thruxton Circuit w Wielkiej Brytanii, a zakończył 12 października na włoskim torze ACI Vallelunga Circuit. Tytuł w klasyfikacji kierowców zdobył Francuz Johnny Servoz-Gavin. Wśród zespołów najlepsza okazała się francuska ekipa Matra International, a wśród konstruktorów francuska Matra.

    Z tym silnikiem model T102, chociaż nigdy nie zwyciężył, to odniósł kilka dobrych rezultatów w Formule 2. Lola T102 wraz z pierwszym samochodem Formuły 2 w całości skonstruowanym przez BMW – 269 – przyczyniła się do drugiego miejsca Huberta Hahne w Formule 2 w 1969 roku.

    Wyniki w Formule 1[ | edytuj kod]

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Lola T102 (ang.). chicanef1.com. [dostęp 2013-11-28].
    2. Mattijs Diepraam: The last of the German locals (ang.). forix.com. [dostęp 2013-11-28].
    3. Formula 2 (ang.). teamdan.com. [dostęp 2013-11-28].
    4. Formula 2 1969 (ang.). oldracingcars.com. [dostęp 2013-11-28].
    Formuła 2 (F2) – klasa wyścigowa samochodów jednomiejscowych o otwartym nadwoziu; oficjalnie istniejąca w latach 1948-1984 oraz 2009-2012.Nadwozie samonośne – rodzaj nadwozia, gdzie elementem nośnym jest samo pudło będące belką nośną, dzięki czemu wyeliminowano podział na podwozie ramowe oraz karoserię nieniosącą na nim osadzoną (np. samochody ciężarowe).



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.007 sek.