Linia kolejowa nr 405

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
.mw-parser-output td.lk{background-color:#f8f9fa;position:relative;padding:0;width:20px;height:20px;vertical-align:top;background-size:20px;background-repeat:repeat-y}.mw-parser-output td.lk>img{background-color:#f9f9f9}.mw-parser-output td.lk>div{position:absolute;left:0;top:0;padding:0}.mw-parser-output td.lkELC{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/BSicon_eELC.svg/20px-BSicon_eELC.svg.png")}.mw-parser-output td.lkexELC{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/BSicon_exBL.svg/20px-BSicon_exBL.svg.png")}.mw-parser-output td.lkSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/BSicon_STR.svg/20px-BSicon_STR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkexSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/BSicon_exSTR.svg/20px-BSicon_exSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkLSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/BSicon_LSTR.svg/20px-BSicon_LSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkexLSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/BSicon_exLSTR.svg/20px-BSicon_exLSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lktSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/BSicon_tSTR.svg/20px-BSicon_tSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkextSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/BSicon_extSTR.svg/20px-BSicon_extSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkuSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/BSicon_uSTR.svg/20px-BSicon_uSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkuexSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/BSicon_uexSTR.svg/20px-BSicon_uexSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkuLSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/BSicon_uLSTR.svg/20px-BSicon_uLSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkuexLSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/BSicon_uexLSTR.svg/20px-BSicon_uexLSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkutSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/BSicon_utSTR.svg/20px-BSicon_utSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkuextSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/BSicon_uextSTR.svg/20px-BSicon_uextSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkvSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/BSicon_vSTR.svg/20px-BSicon_vSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkevSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/BSicon_evSTR.svg/20px-BSicon_evSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkxvSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/BSicon_xvSTR.svg/20px-BSicon_xvSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkexvSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/76/BSicon_exvSTR.svg/20px-BSicon_exvSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkvLSTR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/BSicon_vLSTR.svg/20px-BSicon_vLSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkvLSTR-{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/BSicon_vLSTR-.svg/20px-BSicon_vLSTR-.svg.png")}.mw-parser-output td.lkvL-STR{background-image:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/81/BSicon_v-LSTR.svg/20px-BSicon_v-LSTR.svg.png")}.mw-parser-output td.lkkm{text-align:right;vertical-align:middle;padding:0 .5em!important;font-size:80%;white-space:nowrap;background-color:#f8f9fa}.mw-parser-output td.lkopis{padding-left:2px!important}

Linia kolejowa nr 405 Piła GłównaUstka Uroczyskolinia kolejowa w północnej Polsce, przecinająca tereny województw: wielkopolskiego (powiaty: pilski, złotowski), zachodniopomorskiego (powiat szczecinecki) oraz pomorskiego (powiaty: bytowski, słupski oraz miasto na prawach powiatu Słupsk). Linia jest na całej swojej długości jednotorowa. Zelektryfikowane są odcinki Piła GłównaSzczecinek oraz SłupskUstka Uroczysko. Linia jest zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe i podlega pod zakłady linii kolejowych w Szczecinie (do km 91,957) i w Gdyni (dalej). Ma łączną długość 193,670 km i jest klasyfikowana jako pierwszorzędna na odcinku Piła Główna – Szczecinek i drugorzędna na odcinku Szczecinek – Ustka.

Województwo wielkopolskie – województwo utworzone w 1999 w środkowo-zachodniej Polsce, na Pojezierzu Wielkopolskim i Nizinie Południowowielkopolskiej, w dorzeczu środkowej Warty; dzieli się na 4 miasta na prawach powiatu, 31 powiatów i 226 gmin, które zamieszkuje 3 447 441 osób (31 marca 2011); siedzibą wojewody i władz samorządu województwa jest Poznań.Linia kolejowa nr 53 – łącząca stację Tomaszów Mazowiecki z przystankiem Spała. Wybudowana w 1916 roku. Sporadyczny ruch towarowy do bazy wojskowej w Glinniku oraz turystyczny do Spały.

Przebieg linii[ | edytuj kod]

Linia kolejowa nr 405 rozpoczyna się na węzłowej stacji Piła Główna i na swoim początkowym odcinku przebiega równolegle do linii kolejowej nr 203 (dawnej Pruskiej Kolei Wschodniej. Na wysokości stacji towarowej i dawnych zabudowań pilskich Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego odbija lekko w kierunku południowym i po szerokim łuku, wiaduktem nad torami linii nr 203 na zachód od dawnej górki rozrządowej, prowadzi do posterunku odgałęźnego Piła Północ (3,833 km), gdzie odgałęzia się od niej linia kolejowa nr 403 do Ulikowa. Tutaj też kończy się linia kolejowa nr 999 z Piły Towarowej. Linia prowadzi w kierunku północno-wschodnim przez dawne węzły kolejowe w Płytnicy (z linią ze Złotowa do Wałcza) i Jastrowiu (z liniami z Węgierc i do Czaplinka), po czym na wysokości Okonka odbija w kierunku północno-zachodnim i dociera do węzłowej stacji Szczecinek (70,711 km), gdzie krzyżuje się z linią kolejową nr 210 ChojniceRunowo Pomorskie, a ponadto odgałęzia się od niej linia kolejowa nr 404 do Kołobrzegu. Dajej linia obiera ponownie kierunek północno-wschodni, mijając dawne stacje węzłowe Słosinko (dawniej końcowa dla linii kolejowej nr 413 z Człuchowa) oraz Miastko (dawniej końcowa dla linii z Bytowa). Następnie kieruje się na północ, mijając kolejny dawny węzeł w Korzybiu (linia kolejowa nr 212 z Lipusza, linia kolejowa nr 418 do Darłowa, oraz linia kolejowa Grzmiąca – Korzybie) i docierając do węzłowej stacji Słupsk (175,004 km), gdzie krzyżuje się z linią kolejową nr 202 Gdańsk GłównyStargard, a ponadto odgałęziają się od niej tutaj zlikwidowane już linie do Budowa i Cecenowa. Za stacją Słupsk linia kieruje się na północny zachód i dociera do dawnej stacji węzłowej Ustka, po czym zakręca na zachód i dociera do przystanku Ustka Uroczysko, gdzie dobiega końca.

Linia kolejowa nr 728 – pierwszorzędna, jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa, łącząca rozjazd 46 stacji Tczew z rejonem ZTB stacji Zajączkowo Tczewskie. Linia kolejowa 774 – obecnie nieczynna, pierwszorzędna, jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa, łącząca dawne posterunki odgałęźne Marciszów Górny i Krużyn.

Linia przebiega przez dziewięć miast: Piłę, Jastrowie, Okonek, Szczecinek, Biały Bór, Miastko, Kępice, Słupsk oraz Ustkę, i krzyżuje się (w kolejności zgodnej z przebiegiem) z DW 179, DK 10, DK 11 (trzykrotnie), DK 22, DW 201, DK 25, DK 20, DW 206, DW 208, DW 209 oraz DK 21 (trzykrotnie). Ponadto, przecina rzeki Plitnica, Czarna, Gwda, Biała, Wieprza, Bystrzenica i Słupia (dwukrotnie), a także nad mniejszymi ciekami i strugami.

Linia kolejowa nr 574 – zelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa łącząca stację techniczną Radzice ze stacją Idzikowice. Linia kolejowa nr 20 – zelektryfikowana dwutorowa linia kolejowa o długości 13,951 km łącząca stacje Warszawa Główna Towarowa i Warszawa Praga.

Linia podzielona jest na cztery odcinki:

  • A: Piła Główna (0,251 km) – Piła Północ (3,883 km),
  • B: Piła Północ (3,883 km) – Szczecinek (70,711 km),
  • C: Szczecinek (70,711 km) – Słupsk (171,252 km),
  • D: Słupsk (171,252 km) – Ustka Uroczysko (193,670 km).


  • Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Gdańsk Główny – największa pasażerska stacja kolejowa w Gdańsku, położona na trasie Tczew – Gdynia. Mieści się w zabytkowym budynku przy ulicy Podwale Grodzkie, w Śródmieściu Gdańska. Obsługuje połączenia zarówno międzymiastowe jak i międzynarodowe. Ze stacji Gdańsk Główny odprawianych jest najwięcej pociągów trójmiejskiej SKM. Na stacji zatrzymują się pociągi pasażerskie wszystkich kategorii. Według kategoryzacji PKP stacja Gdańsk Główny ma najwyższą kategorię A.
    Powiat słupski (kasz. Stôłpsczi kréz) – powiat w Polsce (województwo pomorskie) utworzony w 1999 w ramach reformy administracyjnej. Jego siedzibą jest miasto Słupsk.
    Linia kolejowa nr 203 – łącząca stację Tczew ze stacją Kostrzyn. Linia ta jest częścią strategicznie ważnej do 1945 roku magistrali kolejowej, łączącej Berlin ze stolicą Prus Wschodnich – Królewcem (tzw. Ostbahn).
    Powiat bytowski (kasz. Bëtowsczi kréz) – powiat w Polsce (województwo pomorskie), utworzony w 1999 w ramach reformy administracyjnej. Jego siedzibą jest miasto Bytów.
    Linia kolejowa Czaplinek - Jastrowie - rozebrana w 1945 roku normalnotorowa linia kolejowa łącząca Czaplinek z Jastrowiem.
    Linia kolejowa nr 510 – zelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa łącząca stację Warszawa Główna Towarowa z posterunkiem odgałęźnym Warszawa Aleje Jerozolimskie. Ma status linii o znaczeniu państwowym.
    Linia kolejowa nr 24 – łącząca stację Piotrków Trybunalski ze stacją Biały Ług wybudowana w roku 1975 i otwarta 12 grudnia 1977 roku dla ruchu towarowego, a 1 stycznia 1987 dla ruchu pasażerskiego. 1 maja 2000 roku zrezygnowano z ruchu pasażerskiego. Obecnie prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy dla Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów i Elektrowni Bełchatów oraz dla firm Auto-Cat i Sempertans.

    Reklama