• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • League of Legends



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Modyfikacja gry komputerowej (potocznie mod) – przeróbka gry komputerowej wykonana przez społeczność graczy albo na zlecenie producenta gry (np. Fallout 3: Point Lookout).Multiplayer online battle arena (MOBA) – gra komputerowa będąca podgatunkiem strategicznych gier czasu rzeczywistego z ograniczoną liczbą graczy. Gracze często dzielą się na dwie drużyny, które walczą ze sobą na arenie. Termin został wymyślony przez firmę Riot Games przy okazji premiery ich gry – League of Legends. Pierwszym przedstawicielem gatunku był Aeon of Strife (AoS), stworzony jako modyfikacja do gry StarCraft, a pierwszą samodzielną produkcją gra Demigod studia Gas Powered Games. Przedstawiciele firmy Valve Corporation w odniesieniu do gier z tego gatunku stosują nazwę „action real-time strategy” (ARTS).

    League of Legends (w skrócie LoL) – sieciowa gra komputerowa z gatunku multiplayer online battle arena. Powstała na bazie modyfikacji Defense of the Ancients (DotA) do Warcraft III: The Frozen Throne. Została opracowana przez firmę Riot Games i początkowo wydana tylko dla systemu Windows. Po raz pierwszy ogłoszona 7 października 2008, a wydana 27 października 2009. 15 lipca 2013 gra została uznana w USA za pełnoprawny sport.

    Play-off – system rozgrywek sportowych, odmiana systemu pucharowego, mający na celu wyłonienie drużyny mistrzowskiej. Stosowany najczęściej po zakończeniu znacznie dłuższej rundy zasadniczej (nazywanej czasem - głównie w odniesieniu do rozgrywek w USA - sezonem regularnym lub zasadniczym), która wyłania uczestników play-offów oraz określa ich rozstawienie.Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.

    Spis treści

  • 1 Tworzenie
  • 2 Rozgrywka
  • 2.1 Tryby gry
  • 2.1.1 Stałe
  • 2.1.2 Specjalne
  • 2.1.3 Dawne
  • 2.2 Rozpoczynanie rozgrywki
  • 2.3 Bohaterowie
  • 3 Turnieje
  • 3.1 Championships Series
  • 4 Odbiór gry
  • 4.1 Nagrody i nominacje
  • 5 Wersja polska
  • 6 Przypisy
  • 7 Linki zewnętrzne
  • Tworzenie[]

    Steve „Guinsoo” Feak, wcześniejszy projektant popularnych map do Warcraft III: The Frozen Throne – DotA Allstars, i Steve „Pendragon” Mescon, administrator oficjalnego wsparcia, byli zaangażowani wraz z Riot Games w rozwój League of Legends. Używając oryginalnej Doty (oryginalna mapa Defence of The Ancients dla Warcraft III: Reign of Chaos i Warcraft III: The Frozen Throne) jako bazy, Guinsoo stworzył DotA Allstars poprzez dodanie własnych pomysłów, recepty, wielu przedmiotów, zwiększenie liczby bohaterów i zmiany w stylu gry.

    Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2009 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.Szwecja, Królestwo Szwecji (Sverige, Konungariket Sverige) – państwo w Europie Północnej, zaliczane do państw skandynawskich. Szwecja jest członkiem Unii Europejskiej od 1995 roku. Graniczy z Norwegią, Finlandią i Danią.

    Idea następcy Defense of the Ancients, który stanowiłby oddzielną grę z własnym silnikiem, a nie kolejną modyfikację do Warcraft III, narodziła się pod koniec 2005. Brandon Beck i Marc Merrill byli założycielami Riot Games. Współpracowali z niektórymi twórcami DoTy Allstars: Steve'em „Guinsoo” Feakiem i Steve'em „Pendragonem” Mesconem. Riot Games oficjalnie otworzył oddział we wrześniu 2006. Zamiast zostawić pracę nad tworzeniem różnych bohaterów paru osobom, zdecydowali się pozostawić ten proces otwartym dla wszystkich pracowników firmy na podstawie szablonu, w którym mogliby głosować nad poszczególnymi propozycjami.

    Ranking szachowy (elo) – metoda obliczania relatywnej siły gry szachistów w punktacji elo. Nazwa "elo" pochodzi od nazwiska Arpada Elo – amerykańskiego naukowca węgierskiego pochodzenia, którego prace ukształtowały szachowy system rankingowy oparty na naukowych podstawach.GameRankings – strona internetowa agregująca recenzje gier komputerowych z innych stron prezentując średnią ocenę danej gry. Podobne serwisy to: Metacritic (również zarządzany przez CNET), GameStats i Rotten Tomatoes.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Język japoński (jap. 日本語 nihongo lub nippongo) – język używany przez ok. 130 mln mieszkańców Japonii oraz japońskich emigrantów na wszystkich kontynentach.
    Defense of the Ancients (w skrócie DotA) – modyfikacja do komputerowych strategii czasu rzeczywistego – Warcraft III: Reign of Chaos i Warcraft III: The Frozen Throne.
    Fnatic – australijska drużyna e-sportowa założona w 2004 roku. Zespół posiada siedziby w Australii, Wielkiej Brytanii i Holandii. Obecnie wspiera pięć profesjonalnych drużyny grających w Counter-Strike 1.6, League of Legends, Dota 2, StarCraft 2 oraz Halo . Od 2007 roku istnieje Fnatic Academy, gdzie zespoły amatorskie oraz rywalizujące w mniej popularnych dyscyplinach mają szansę rozwijać się w środowisku zawodowym.
    DreamHack (skrót: DH) – konwent graczy komputerowych i największe na świecie LAN party rozgrywane w Szwecji w mieście Jönköping. DreamHack wpisany jest do księgi rekordów Guinnessa jako największa impreza LAN-owa. Główne turnieje e-sportowe rozgrywane są cyklicznie, dwa razy w roku pod nazwami DreamHack Summer i DreamHack Winter.
    Pojęcia Chiny używa się w odniesieniu do krainy historycznej, obejmując wówczas całokształt chińskiej historii i kultury (zobacz: historia Chin), lub w węższym znaczeniu, w odniesieniu do Chińskiej Republiki Ludowej.
    Język chiński (chiń. upr. 汉语, chiń. trad. 漢語, pinyin Hànyǔ; lub chiń. upr./chiń. trad. 中文, pinyin Zhōngwén) – język lub grupa spokrewnionych języków (tzw. makrojęzyk), należących do rodziny chińsko-tybetańskiej.
    Lag – termin stosowany w żargonie informatycznym w odniesieniu do szybkości działania sieciowych programów komputerowych. Termin ten jest używany gdy aplikacja nie reaguje w odpowiedni sposób na przesyłane sygnały sterujące w sieci, przetwarzane przez dużą ilość hostów pośredniczących. W znaczeniu ogólnym słowem tym określa się niepowodzenie w nadążaniu za czymś lub pozostawanie w tyle.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.05 sek.